1.702 visninger
|
Oprettet:
Langhåret marsvin? nogen der er kloge? {{forumTopicSubject}}
Hej
det er sådan at jeg skal op og hente to langhåret marsvin. et sheltie og et coronet (staves)
jeg glæder mig meget til at få dem hjem,
Men jeg har læst en del om dem som at hvis man bare skal have dem som kæle marsvin så kan man bare klippe deres pels til jorden og at man kun skal vaske dem når man skal til udstilling ovs.
Hvor tit skal man rede/ræ pelsen hvis den kun går til jorden? og hvor tit hvis den bliver lang?
Syntes der er meget forskellige meninger
hvis i ved mere om pasning eller pleje eller hvordan man holder dem så bare skriv det ville være dejligt
Hilsen Alberte
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Man stiller dem bare på et borde eller lign. og reder pelsen ned, og så klipper man med en saks hele vejen rundt. Man bliver bedre og bedre med tiden til at klippe lige.
Hvis marsvinene bare går der hjemme behøver det jo heller ikke at være så pænt.
Men til udstilling skal pelsen i klippet være fra bordhøjde og til 3 cm mere.
Du kan eventuelt købe standarden ved Dansk Marsvine Klubs pr. kontor der er et par gode artikler i omkring langhår og hvordan de skal være til udstilling.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Men ellers skal de nok stadig reddes et par gange om ugen. Det afhænger tit lidt af det enkelte dyr.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Gnavere: 4 Emner: 32 Svar: 166
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Hvis ikke, så er det ret ligemeget med reglerne for hvordan man klipper til det.
jul 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Jeg vasker dem efter behov. Og jeg reder dem cirka en gang om ugen helt igennem, men hvis de skal have lang pels og især hvis det er bag til skal det redes næsten hver dag. I hvert fald hvis ikke man ruller det op.
jul 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Men det er noget nemmere for ham og mig, at han er hetl korthåret!
Langhåret marsvin? nogen der er kloge?