{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LANGHÅRET MARSVIN HJÆÆLP
  • #1   8. nov 2010 www.marsvineklub.dk der er en opdrætterliste.
    Og ellers kan transport fra andre dele af landet som regel arrangeres i forbindelse med udstillinger. Jeg får i hvert fald en avlshan til låns fra Sjælland på Lørdag og så skal opdrætteren samtidig låne en avlshan fra mig retur.


  • #2   8. nov 2010 Ja normalt ville jeg have skrevet jeg havde nogle, men ikke når hanmarsvin skal gå sammen med en kanin, og dit hunmarsvin går alene!...

  • #3   8. nov 2010 Ja jeg har jo osse, selvom de ikke er flytteklar... men ikke hvis de skal gå med en kanin :S

  • #4   8. nov 2010 Hvor læser i den skal gå med kanin?

  • #5   8. nov 2010 Det skrev vedkommende til mig igår. Jeg syntes det var en pæn vigtig detalje at tilføje for eventuelle interesserede sælgere.

  • #6   8. nov 2010 bare et gæt.... men hvis TS måske tidligere har lavet den slags forespørgsel, så er det jo noget som bliver husket.

  • #7   8. nov 2010 Åh!
    Ja så skal evt. sælgere da lige vide hun vil sætte den sammen med en kanin. Stakkels lille gris smiley


  • #8   8. nov 2010 er det så også synt for marsvinene i dyrehandleren

  • #9   8. nov 2010 Gjingo: Ja, det er faktisk synd for marsvinene i dyrehandlen.
    Problemet er, at kaninerne kan gøre så stor skade på marsvinene, at de kan slå dem ihjel, fordi kaniner er kolonidyr og marsvin er flokdyr, de taler ikke samme sprog og de har ikke de samme foderbehov.
    At dyrehandlerne går det er ikke ensbetydende med, at det er det rigtige eller at de rent faktisk har forstand på det de laver.

    Så hvis du vil købe et marsvin bare for at din kanin kan slå det ihjel, så tror jeg egentligt også, at det måske vil være billigere for dig at købe det i dyrehandlen end hos en opdrætter. Bare et tip.


  • #10   8. nov 2010 min kanin har før gået med marsvin? der skete ikke noget den blev gammel og døde

  • #11   8. nov 2010 jeg har osse gået over for rødt lys mange gange, og er ikke blevet kørt over endnu... men derfor er det stadig ikke den fedeste ide at bringe ud i livet.

  • #12   8. nov 2010 Uanset hvor mange gange du spørger og hvor mange gange du forklarer at de gør det i dyrehandleren, eller du kender andre som lader kaniner og marsvin gå sammen, så er det ikke ensbetydende med at det er en god ting.

    En dyrehandel ved generelt meget meget lidt om de dyr de har, - det bliver forhåbentligt bedre nu hvor reglerne siger man skal være uddannet dyrepasser assistent for at være der, men jeg tror det ikke - ikke med den uddannelse man får til dét.

    Prøv at google og læs en hel masse om kaniner og marsvin, og du vil opdage at deres behov for selskab, flok og fodrer, er meget meget forskellige.
    - Det gør at det er meget dumt at holde marsvin og kaniner sammen.

    Kaniner er kolonidyr, dvs. de er ikke afhængig af andre kaniner for selskabets skyld, men af praktiske årsager - som fx så en kan grave huler og en anden kan holde øje med farer.
    - De bor kun i "flok" på et KÆMPE område, hvis du ser vildkaniner, vil du kunne se det. Dvs. de lever ikke tæt, som i et bur - og i naturen kan de komme væk fra hinanden hvis de føler det er nødvendigt.

    Marsvin derimod, er flokdyr - dvs. de har brug for hinanden til selskab, og i naturen vil du også se dem leve i en stor flok og være meget sociale.

    Det er derfor ikke fordi nogen vil være onde imod dig, eller lignende, når mange anbefaler at du holder marsvin og kaniner hver for sig, - det er faktisk blot for at sikre dig og dine kommende dyr, og for at HJÆLPE dig smiley

    Som barn havde jeg også en kanin og et marsvin gående sammen, - begge klarede det fint, men de fik også bare en elendig "gnaverblanding" begge to, og der blev ikke undersøgt noget videre med foderbehov eller deslige.
    - Nu som voksen, jamen der har jeg haft mulighed for at undersøge tingene bedre og faktisk LÆRE noget om hvordan marsvin og kanin skal holdes, - og derfor skal jeg IKKE ha' marsvin og kanin gående sammen igen.


  • #13   8. nov 2010 tak tak jeg lytter skam på hvad i siger smiley

  • #14   8. nov 2010 (link fjernet)

  • #15   8. nov 2010 tak jeg har læst det og har forstået det smiley

Kommentér på:
LANGHÅRET MARSVIN HJÆÆLP

Annonce