{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Mine første dværg hamstere :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen mig og min kæreste købte 2 stk dværghamstere igår som har gået sammen i samme bur så de kan fint sammen der har ikke været noget der endnu... Vi fik en af de der start-ud bure med af plastik med en masse plastik interiør med og besluttede hurtigt at det ikke var nok til 2 + det heller ikke så særlig flot ud! Vi har så været ude idag og købe et helt nyt hjem til dem nemlig et Akvarie på de 40-45 L. Og vi har tilmed købt et ordentlig løbehjul en træhytte et stk shelter og en hul træstamme med huller i det ser rigtig hyggeligt ud dernede og jeg tror de nok skal falde til om nogle døgn (Det er jo ikke så nemt at blive flyttet fra bur til bur på 2 dage - Og håber ikke de er blevet alt for stresset) Men nu er alt klart til dem men alligevel er jeg lidt bekymret for de små basser. Jeg håber i kan komme med nogle gode inputs råd og i det hele taget nogle forklaringer så jeg kan skrue bekymringsniveauet lidt ned smiley - Problemerne er:

1.) Under den nye træhytte kan de godt lide at ligge under trappen - De har så fjernet alt høg & Savsmuld under så de faktisk kun ligger på glasset. Er det noget at være urolig for? Kan man evt gøre det mere lækkert for dem dernede? Eller skal de bare have lov at selv finde ud af det?

2.) De holder sig meget for sig selv og kommer ikke så gerne ud - Jeg vil lade dem være alene i buret uden at forstyrre dem de næste par dage så de kan falde lidt bedre til - Men hvad kan jeg gøre for at tæmme dem?

Jeg skal nok ligge nogle billeder op af dem og deres nye hjem så snart jeg har muligheden for at tage et godt et af dem og deres hjem smiley

På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine første dværg hamstere :)
  • #1   29. okt 2010 Tak for hjælpen Emmely smiley Det vil jeg lige gøre lidt nærmere i.


  • #2   30. okt 2010 Hamstere skal ikke gå sammen. De er ikke flokdyr, så de vil begynde at slås, i mange tilfælde.

  • #3   30. okt 2010 Det forstår jeg ikke for de 2 hamstere jeg har putter sammen og var fra samme kuld da vi købte dem men det kan jo være en enkelt undtagelse nu må vi se hvad der videre sker. Jeg er dog urolig for den ene af dem da den sover hele tiden og aldrig kommer ud - Jeg ved ikke om den gør det om natten men den anden kan jeg få ud ved at banke stille på akvariet 5 gange smiley

    Skal nr.2 bare have længere tid eller skal jeg fjerne dens "Gemmested" så den kommer lidt mere ud?

    Mvh Alan A


  • #4   31. okt 2010 Hej igen - Jeg fjernede deres ene hus som de gemte sig i hele dagen og hele natten i og nu er der lidt mere knald på dem begge 2 - Men nu er der opstået 2 nye problemer!

    1.) Nu er de begyndt at slås det sker mest når de begge er inde i deres andet hus det ligner en slags shelter små træpinde der er ståltråd i som man kan bøje til en bue. Skal jeg levere den ene tilbage til hvor jeg købte den?

    2.) Jeg er lidt i tvivl om de får nok vand jeg har ikke set eller hørt de har haft gang i deres vand tingest overhovedet siden jeg købte dem i Torsdags.

    Hvis i kunne hjælpe mig med de 2 problemer vil jeg blive utrolig glad smiley


  • #5   31. okt 2010 Det kan nok være de bare leger - Der har ihvertfald ikke været noget med dem hele dagen. Nok fordi de bare har ligget og sovet jeg fik dog lidt held idag med den ene af dem der var en hel rosin i deres mad og så kom han ud og kiggede da jeg hældte op så rakte jeg ham rosinen og den tog han med hænderne og sad og spiste foran mig så jeg kunne røre ham lidt smiley

    Igår efter jeg skrev min sidste besked tømte jeg deres resterende mad og fyldte madskålen op med vand bare for at være sikker på at de fik noget at drikke. Når de slikker på glasset betyder det at de er tørstige så?

    Jeg håber bare de begynder at komme lidt mere ud om dagen også og ikke bare sover den væk. Og begynder at bruge deres vandflaske. Er der nogen af jer andre der holder dværghamstere der kan komme med et fif eller 2?

    Mvh Alan A


Kommentér på:
Mine første dværg hamstere :)

Annonce