{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

DYREVELFÆRD {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste som kan sidde og blive helt arrig over at se hvordan nogle mennesker holder dyr, også herinde.
Kaniner i små bure, marsvin ligeledes og så alene, deguer i små bure alene.

AMEN PEOPLE! det er sociale dyr! please læs om dem før i anskaffer jer de kære små kræ.
At have en kanin alene i et lille bur og så kun tage den ud når man har tid og lyst? Og en degu alene ?? Jeg bliver så ked af det smiley

Har selv deguer og en kanine. Mine deguer er i et dejligt stort bur hvor de kan gemme sig, klatre, gnave, løbe i hjul og så har de hinanden også "! Og min kanin, har et dejligt langt bur som ALTID står åbent så han kan rende ud og ind som han vil, har aldrig i mit liv set en gladere kanin, fik ham af en som havde ham i et lille bur hvor han bare lå dag ud og dag ind. det er frygteligt sådan noget..

VÆR NU SØDE og giv de kære kræ et optimalt liv og nogle venner at gå med, specielt hvis man har tænkt sig at tage deres livskvalitet ved at spærre dem inde i et bur !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DYREVELFÆRD
  • #1   6. sep 2016 Der er mange forskellige måder at holde dyr på. Det er næsten umuligt at afgøre hvad der er op og ned, ud fra et billede.

Jeg er en af dem der krummer tær, når jeg ser et kæmpe chinchilla bur, der er "udfordrende", så det enten er virkelig sparsomt indrettet, med latterligt meget luft, som dyrene aldrig får brugt, eller hvor der ikke er sikret, så dyrene kan falde den fulde højde, af op mod 2 meter, fra top til bund, fordi der er er kommet en forkvaklet indstilling til dyrene, der siger at det faktisk mest af alt er et lille egern, der har brug for gode klatre muligheder i grene (det er de slet ikke lavet til, og det kan underbygges af deres anatomi og deres oprindelige biotop)
    Så vil jeg 100 gange hellere se dem i pelsavler bure, selvom mange mener at det er alt for lidt plads. Men her stortrives dyrene, og de risikerer ikke at brække nakken.

Og mht at være social, så er der tilfælde af sociale dyr, hvor ejer prøver og prøver, men der bare ikke er noget der virker. Så hellere et socialt dyr, der sidder alene, men med artsfæller i samme lokale, end et socialt dyr der pine død skal ind med andre, og bliver stresset halvt ihjel. Nu siger jeg ikke at der er mange af de sociale dyr der er sådan, men de er der altså. I naturen var de formentlig gået til. Men folk tør jo ikke snakke om de her outsider dyr, for man bliver høvlet ned med at være en uvidende dyremishandler.

• #4   6. sep 2016 Hvor ved du fra hvor meget folk tager kaninen ud?

• #5   6. sep 2016 Mavis: jeg ved godt det står overalt, men der er ingen faktuelle kilder der kan underbygge hvorvidt chinchillaer er flokdyr eller ej smiley

• #6   6. sep 2016 Jeg kan blive træt af folk som holder dyrene på uhensigtsmæssige måder, ligesom jeg kan blive træt af folk der overdriver og dyrker deres eget behov og følelser, mere end tænker på dyrenes.

Sådan er det jo. Der er uenighed om hvad dyrenes behov m.v. er, og så må man jo gøre sit bedste ud fra egen overbevisning.

• #7   6. sep 2016 Der er mange måder at holde dyr på.

F.eks bur størrelser er og bliver altid en smagssag fra person til person. Det jeg anser som fin plads er det ikke sikkert andre gør og omvendt.

Når det kommer til at holde flokdyr alene er jeg dog enig med dig, men det er ikke alle dyr hvor det er fakta de er flokdyr.

F.eks ved kaniner mener mange at selvom de er koloni dyr bør de være mindst 2 (dog neutraliseret begge og ikke i bur men på et større areal)
    Så der er spørgsmål jo mere flydende hvad der er bedst.

Jeg mener man bør respektere generelt at der ikke er en facitliste til at holde dyr og vi alle er forskellige.

• #8   6. sep 2016 "AMEN PEOPLE!"
    Hvorfor skal religion blandes ind i den her debat?

• #9   6. sep 2016 Folk holder dyr på deres egen måde og det rager vel ikke dig hvordan de holder deres dyr? Vores kaniner går alene i to store voliere er det forkert?

• #10   6. sep 2016 Jeg synes allerede, at man ved neutralisering gør vold på kaninernes natur. Og jeg ønsker ikke bidskader på mine kaniner, så selvfølgelig er alt over 3½ måned i rum for sig selv. I er velkomne til at kigge indenfor efter 4/10, når pausen p.g.a. VHD udnbrud udløber.

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #11   6. sep 2016 Nu har jeg kaniner, som ikke trives med virkelig meget plads. Selvfølgelig ville jeg gerne give dem en kæmpe have at løbe i alle sammen, men det nytter ikke at give dem det, hvis de så bare sidder og putter sig i et hjørne, og er skræmt fra hvid og sans til trods for, at de har gemmesteder. Så vil jeg hellere lade dem have et lille bur, som fungere som en hule for dem og hvor de er trygge.
    Burforholdene bør tilpasses efter hvert enkelte dyr, og ikke efter hvad folk har af meninger omkring hvad de skal have af plads. Jeg har f.eks 6 stk siddende i hver deres bur på 80x60 cm. De blev super stressede af et bur, som var dobbelt så stort.
    Så mit bedste råd er at vurdere hver enkelte dyr og tilpasse omgivelserne efter den.

• #13   8. sep 2016 Mine kaniner går sammen i et STORT bur( 25kvadratmeter ) og der er de enormt glade og hygger alle sammen smiley

• #14   9. sep 2016 Mine kaniner går også sammen i et stort bur (135kvadratmeter) og trives rigtig godt sammen på den store plads, men der er meget forskel på kaniner, og nogle kan bare ikke trives på stor plads og kryber sammen i et hjørne. Man skal kigge på sit dyr - nogle kræver meget plads andre kan bedst overskue et lille bur. smiley
    Havde engang en kanin jeg ville lukke ud i det store bur, men han kunne simpelthen ikke overskue buret, og ente med bare at sidde over i et hjørne og glo, men puttede jeg ham i en mindre løbegård hoppede han glædeligt rundt og spiste gras. smiley

• #15   9. sep 2016 Hvordan ved i at jeres kaniner er glade for selskab?

• #16   9. sep 2016 Kaniner er meget forskellige ligesom mennesker, og nogle kaniner kan godt lide selvskab og andre foretrækker at være for sig selv. Har en kanin som går alene fordi hun ikke bryder sig om selvskab af andre kaniner smiley Men så har jeg også 4 kaniner som nyder hinanden. De nusser og sover sammen, de humper ikke hinanden, og skulle det ske at de blev trætte af hinanden, så har de massere af plads til at trække sig på, og gemmesteder smiley har dog ikke oplevet at de har haft brug for dette endu, da de foretrækker at holde sig sammen smiley
    Om natten er de i hvert sit bur, så de får noget alene tid også smiley
    Jeg holder øje med mine dyr, og kigger hele tiden efter om de skulle mistrives, og skulle det ske, at de pludselig ikke trives med at gå sammen mere, så skiller jeg dem ad smiley
    Sådan ved jeg at mine kaniner er glade for selvskab smiley

• #17   9. sep 2016 Bonnie Fawns: de ligger på hendeanden og nyder det. Jeg har aldrig set dem slås eller noget. smiley

• #19   9. sep 2016 Nej. Jeg skriver at det slet ikke er påvist at det er et socialt flokdyr, selvom der er folk der hårdnakket påstår det. Jeg har også lige solgt en han til at gå alene

Kommentér på:
DYREVELFÆRD

Annonce