{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

ny kanin unge samme voksenkanin med unger? {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley

Jeg viste ikke lige hvad jeg skulle kalde emnet så..

Men jeg står i en situation hvor jeg skal have en ny hun kanin til lidt fransk hyggeavl, da min anden hun er ved at blive for gammel og går pt med sit sidste kuld unger. Min nuværende hun går sammen med to kastrater som er søn og bror og de er med til at passe ungerne og de elsker dem bare! Mine kaniner har et stort bur de er i om natten, og en stor baghave de kan løbe i hele dagen. Men min nuværende hun kanin er meget agressiv over for nye kaniner i kaninholdet, og selvom vi bruger lang tid på at få dem til at kunne lide hinanden, så hader hun dem bare for altid... Altså hun kan godt sammen med sin bror, da de er vokset op sammen, og hun kan godt med sin søn, da han er født hos hende.

Men mit spørgsmål er bare om det ville være en god ide at købe en ny kanin unge, og sætte hende sammen med mor kaninen med unger, da hun måske ville tage den til sig da den ville være jævnaldrende med hendes unger? eller skal jeg vente med at prøve til ungerne er væk? eller skal jeg helt lade være og lade den nye hun gå sammen med en anden kastrat vi har? Ville det måske hjælpe at sterilisere min nuværende hun kanin (hun er 4 år)? Og skulle jeg være bange for at min nuværende hun ville slå den nye huns unger ihjel? (mine kastrater har aldrig gjort noget mod ungerne)

Mine kaniner får snart endu mere plads da vi flytter på en gård med massere af jord, så vi kan lave en KÆMPE indhegning. Så jeg går ud fra at de sagtens ville kunne komme væk fra hinanden hvis der skulle opstå situationer, men om natten ville de jo selvfølgelig være "klemt sammen" i et mindre bur (stadig stort af et nattebur at være).

Håber I kan hjælpe!
Mvh Emma smiley


(billedet er af baghaven de løber i)
(billede af buret er i kommentaren)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny kanin unge samme voksenkanin med unger?
  • #1   18. jul 2016 Nattebur

    profilbillede
  • #4   18. jul 2016 det har ikke været et problem med min nuværende hun at hun ikke har været steriliseret, så længe hun har haft et kuld om året, hvilket jeg har fornemmet har nedsat hendes hormoner. Det er først i foråret hun bliver hormonal og der parre vi hende så, og så et der ellers ikke nogle problemer! Hun humper aldrig de andre eller jager dem eller napper i dem.

  • #5   18. jul 2016 buret ser foreholdvis lille ud på billedet! Det er et meget stort bur og mine kaniner hopper glædeligt ind i det om aften og nogle gange vil de slet ikke ud om morgen.

  • #8   18. jul 2016 altså min hunkanin er aldrig blevet gal på kastraterne mens hun har haft unger og hun har altid ladet dem komme i nærheden af ungerne uden at så meget som at kigge på dem. Jeg har prøvet at skille kaninerne fra hinanden da min hun stod med sit første kuld, men de blev så kede af det, at de alle ikke ville noget som helst og stoppede med at spise (og de er ellers meget mad glade), så jeg endte med at måtte sætte dem sammen igen, og det gik helt uden problemer smiley og siden har de gået sammen - om der var unger eller ej - og det har aldrig opstået problemer smiley

  • #10   18. jul 2016 men hvis det går fint med min hun og der aldrig har været problemer med at hun har været strid over for de andre, hvorfor skal jeg så sterilisere hende? kunne forstå det hvis det ville blive et problem, men hvis det går fint hvorfor så? men havde dog godt skænket det tanken, hvis der skulle en ny ind.. og havde også tænkt at udvide pladsen med et lukket, 100% rævesikret udendørs bur de kunne komme ud i om natten, og så selvfølgelig et kæmpe stort areal om dagen. smiley men tror du at hvis jeg fik en unge ind der var jævnaldrende med de unger hun har nu, at hun ville tage den til sig, og så med henblik på at sterilisering efter hendes nuværende unger er flyttet? Hendes unger bliver 7 uger næste mandag og ville så få en 8 ugers en næste onsdag.

  • #13   18. jul 2016 okay tak for hjælpen! syntes du så at jeg hellere skulle bonde min ny kaninunge med min nuværende kastrat der går alene? han er meget fredelig over for andre og meget underkastende over for andre kaniner, og lader for det meste andre kaniner bestemme - ikke fordi de er lede mod ham, men bare fordi det er sådan han er smiley han har tidligere gået med sin søster, men hun blev desværre syg og døende og han har gået alene siden, og virker trist over at gå alene.. tror du at det ville være bedst? og ca hvornår kan ville jeg kunne begynde og bonde dem?

  • #16   18. jul 2016 så jeg ville ikke kunne bonde en unge ?

  • #18   18. jul 2016 okay tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
ny kanin unge samme voksenkanin med unger?

Annonce