{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Mira R
Mira R
Tilmeldt:
3. apr 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Kanin eller marsvin? {{forumTopicSubject}}

Jeg og min kæreste snakker om at flytte sammen, hvor vi også snakker om at skulle have marsvin. Jeg har i 10 år haft marsvin, og jeg elsker dem da. Har altid haft dem 2 og 2 sammen. Men jeg er begyndt at tænke på om en kanin måske er et bedre valg for mig. Jeg ved ikke noget bedre end at sidde med en pelstot på skødet, eller en til at putte sig oppe i hulningen ved halsen. Et rigtigt KÆLEdyr. smiley

Jeg har læst lidt på det, og af hvad jeg har læst, så lyder det som om at en kanin generalt har et roligere og blidere gemyt. Er det sandt? Jeg overvejer en dværgvædder. Jeg har derudover læst at medmindre man har rigtig, rigtig meget plads, så er det bedst at have kaniner gående alene, da de ellers ryger i totterne på hinanden. Så jeg tænker, to marsvin eller en kanin. Hvad er bedst i min situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin eller marsvin?
  • #2   3. apr 2016 Kaniner svinger meget i gemyt.. Nogle er ret rolige, mens andre igen er der mere gang i..

  • #3   3. apr 2016 Kaniner synes jeg personligt ikke er "sidde på skødet" dyr. Jeg har haft kaniner i 17 år og de gider det altså ikke. De fleste vil generelt gerne nusses og kæles, - men på deres præmisser. Mine gider det hvert fald ikke længe, så vil de hellere ud og undersøge ting, løbe rundt mm. De er meget tamme og tillidsfulde, så det er ikke fordi, de er bange, men der skal bare ske noget i stedet smiley

    Jeg har også haft marsvin tidligere, og de er meget mere puttedyr, synes jeg.


  • #5   3. apr 2016 Hvis man vil have et KÆLEdyr, så synes jeg 2 marsvin er et bedre valg.
    Jeg har 2 kaniner og ingen af dem gider sidde på skødet. De vil gerne kæle når DE gider og så foregår det hvor de sidder ved siden af.

    Og så kræver en kanin helt sikkert flere plads end marsvinene.


  • Mira R
    Mira R Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #6   3. apr 2016 Tusind tak for alle svarene. Jeg vil snakke med min kæreste om det med en frikanin, men jeg tror ikke at han er meget for det. Selvom hans store drøm er at have hund. smiley

    Så vil jeg se frem til at have marsvin igen. smiley


  • #7   3. apr 2016 Min kanin gider godt sidde på skødet smiley

    Men ikke af alle og enhver smiley



  • #9   3. apr 2016 Jeg er enig med Stald Unnerup. Det er altså rart, når man allerede kender dyrets personlighed.

  • #10   3. apr 2016 Vores marsvin er noget af de mest kælne og puttende der findes ❤ Så hvorfor vil du ikke have marsvin? smiley En frikanin i lejligheden må dog også være hyggeligt at have ❤

  • #11   3. apr 2016 Marsvin ER virkelig hyggelige! Vi har en CH-teddy. Hold da op, en blød bold smiley Hun er så stille og rolig. Største personlighed nogensinde! smiley

  • #12   3. apr 2016 Hvis i bor til leje, så vær opmærksom på at ikke alle udlejere vil have man har en frikanin..

  • #15   4. apr 2016 Jeg personligt, ville nok vælge marsvin. De fylder ikke helt ligeså meget. Jo det kan de godt, men jeg synes nu det er rart, at de ikke behøver at løbe rundt på gulvet. Selvfølgelig har de godt af en løbegård og sådan, men de BEHØVER den ikke for at trives smiley Desuden synes jeg, at det er så hyggeligt, når de står og piver til én smiley

  • #16   4. apr 2016 Bjørk, du er ikke negativ, du siger bare sandheden. Nogle gange så skal den bare siges hårdt og kontant smiley

  • #17   4. apr 2016 Det er så ikke alle kaniner der smadre alt.

    Min datters kanin har kun ødelagt ledninger som ikke var gemt væk. Da jeg havde kat ødelagde de en del mere


  • #19   4. apr 2016 Eller også var du bare uheldig smiley

    Kender flere der har haft frikanin indenfor uden så store skader som du nævner


  • #21   4. apr 2016 Det er jo gnistrende ligegyldigt om det er eller ikke er alle kaniner som splitter huset ad - hvis udlejer siger nej, så er det et nej.
    Jeg har så set resultatet af sådan en frikanin, og det var sgu sur mås for udlejer med alt det som skulle udskiftes. Derfor forestiller jeg mig at de fleste udlejere med stor sandsynlighed vil sige nej.


  • #22   4. apr 2016 Vi har haft frie kaniner, og nej det er ikke altid lykken.

    Men det er super hyggeligt ingen tvivl om det.

    Men som der også bliver skrevet bor man til leje skal man i særdeleshed være obs på hvad den kan ødelægge og at man skal erstatte det.
    Jeg måtte spartle hjørnet af en badeværelses dør (og male hele døren) da jeg fraflyttede fordi kaninen havde haft en forkærlighed for den.

    Efter vi flyttede til huset har vi hegnet kaninerne ind så de går i en indhegning i stuen, de går på 2 lag tæpper med plast i mellem for at sikre at hvis der sker tisse uheld så går det ikke ud over gulvet.

    Generelt set vil jeg mene at hvis man gerne vil have pusse nusse dyr er marsvin at foretrække fremt for kaniner. Kaniner har mere deres egen vilje og kun ganske få er pusse nusse dyr synes jeg.

    De fleste marsvin derimod vil blive mere og mere pusse nuss dyr jo mere tid du bruger på dem og jo mere du f.eks ligger med dem når du ser tv mv.


Kommentér på:
Kanin eller marsvin?

Annonce