{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.121 visninger | Oprettet:

Kanin eller Marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have to marsvin, eller en kanin, og jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal vælge?
Jeg håber på at i kunne hjælpe mig lidt på vej smiley
Jeg vil gerne have at den skal blive tam, men den må ikke lugte, og at man kan "lege med den", og sæde og nusse den.
Den skal heller ikke være for dyr i drift.
Hvad vil i anbefale?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin eller Marsvin
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #3   28. dec 2013 Det kommer an på hvad du vil med dyret.

  • DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 218
    #4   28. dec 2013 Kaniner og marsvin må ikke gå i samme bur, nej.

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #6   28. dec 2013 Nej.

  • #7   28. dec 2013 Youh0004
    Nej, det hedder to marsvin eller ingen (eller flere)
    Den skal gå med samme art og ikke en kanin
    Kaninen kan volde stor skade på marsvinet og de taler slet ikke samme sprog
    Så nej ingen marsvin og kanin i samme bur eller løbegård


  • Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 1
    #8   28. dec 2013 Marsvin er flokdyr og kaniner er kolonidyr.. Det ændrer sig ikke, fordi man sætter dem sammen..Marsvin og kaniner skal IKKE gå sammen, da de har hver deres behov..

    Men bortset fra det, så skal du tænke over, hvad du gerne vil med et kæledyr.. Hvor meget tid vil du bruge på det??

    Nogle kaniner vil gerne sidde og nusse og kæle, men det er bestemt ikke alle..
    Marsvin er nogle dejlige små sjove størrelser, der kalder når man kommer ind i rummet og de er meget sociale og aktive, hvor en kanin måske kan være mere sin egen..

    Marsvin snakker meget og giver udtryk for hvad den synes er rart eller ej, hvor en kanin ikke har "sprog", men reagerer med spark, krads eller bid, hvis man ikke aflæser den signaler.

    Som kæledyr vil jeg nok anbefale marsvin, da de er mere sociale.. smiley


  • #11   28. dec 2013 Nej marsvin og kaniner har intet at gøre i samme bur, som der bliver skrevet har de forskelligt sprog, foderbehov, og kaninen kan gøre marsvinet ondt.

    Du behøver bare at gå en tur på google så vil du finde rigeligt med links der fortæller dig at marsvin og kaniner ikke skal gå sammen.

    Du kan ikke sammenligne mennesker med marsvin. Mennesker kan selv vælge om de vil bo alene eller om de vil bo sammen med andre.
    Når først du sætter 2 dyr i samme bur så har de altså ikke meget valg, enten leve med de forhold du byder dyrene eller dø.

    Dyr kan i prinsippet også vænne sig til at bo på meget lidt plads, men derfor kan vi nok alle sammen blive enige om at der ikke er nogen normale mennesker som synes det er ok at en kanin bor på samme plads som en skotøjsæske vel.

    Jeg synes det er ærligt at en 10 årig rådgiver sådan og ikke vil lytte til folk som rent faktisk har erfaring og viden omkring dyrene.
    Det er ikke nogen skam at tage fejl, men det er en skam at blive ved med at påstå noget som er forkert.

    Og nu til trådstarter:

    Hvis du meget gerne vil lave noget aktivt med dit dyr, såsom at hoppe eller lign. så er det jo en kanin du er ude i.
    Men marsvin er nu meget hyggelige. De hopper ganskevist ikke, men du kan sidde og nusse med dem og hygge med dem foran tv'et. Jeg ved ikke om kaniner kan nusses med på samme måde da min viden er inden for marsvin.

    Marsvin er også sjove at lukke i en løbegård med masser af plads og se dem spoinke rundt og hygge sig.

    Og som de andre skriver så hedder det 1 kanin eller 2 marsvin.


  • #12   28. dec 2013 At sætte et marsvin og en kanin sammen er på ingen måde det samme som at et menneske kan vælge at bo med andre eller at bo alene.

    Du kan bedre sammenligne det med at smide et menneske og en gorilla ind i samme hus, og så sige at den eneste kontakt de har med omverdenen, går gennem en hest der kommer og ser til dem.


  • #13   28. dec 2013 kaniner og marsvin hører ikke sammen.:)


    - Marsvin kan lugte, og snakke.
    Kaniner kan stinke, men snakker ikke så meget..:)

    Marsvin er flokdyr og der skal du holde to sammen. Det er ikke dyrene eller mere besværligt end et:)


  • #14   28. dec 2013 En af mine venner har 2 kaniner og 1 marsvin som går i samme bur. Og de hygger sig meget ! De sover sammen og er i løbegård sammen og når hun går tur med dem så er det alle 3 ! Så jo de kan altså godt leve sammen. det kræver bare træning.


  • #15   28. dec 2013 Asta Youh0004 - Værsgod og læs.
    http://tinyurl.com/k2tea36


  • #16   28. dec 2013 Kaniner er lige så meget hyggedyr som marsvin.
    Kaniner er sociale MEN hver for sig.
    Jeg har 20 kaniner de kan se, høre og lugte hinanden.
    Det har de det godt med, men ligegyldigt hvilke to jeg sætter sammen så ved jeg de vil forsøge og slagte hinanden (med mindre det er han og hun, eller neutruliserede dyr.
    Mine er alle glade for nus og klap men de vil godt selv bestemme hvor meget smiley
    Kaniner lugter hvis der ikke holdes rent ved dyrene.
    Jeg gør rent ved mine hver 7 dag og de sidste 1-2 dage begynder jeg og kunne lugte der sidder 17 kaniner i stalden (de sidste 3 er indenfor)
    Dem gør jeg rent i toileterne ved hver 2 dag og resten af buret hver 7 dag smiley
    Jeg hopper og går ture med de aktive kaniner. (kaniner med drift)
    De andre nusses der mere om og er i løbegårde smiley


  • #17   28. dec 2013 Youh0004

    Hvad mener du med marsvins negle er lange og stikker ?! Self bliver de det hvis man ikke klipper dem, men når man klipper dem er de da hverken lange, eller spidse?.. Mine kaniners negle er mere spidse og længere (Selvom de er klippet så langt ned de kan) end mine marsvins nogensinde kommer i nærheden af.


  • #19   28. dec 2013 Nu begynder du ikke med dét igen... Nej, marsvin og kanin må død og pine ikke gå sammen uanset hvilke tumpede egoistiske grunde man så stiller op for det, nej nej nej. Færdig.

  • #20   28. dec 2013 Tak for jeres svar, i har hjulpet mig på vej, og jeg har også valgt, det skal være to marsvin smiley

  • #21   28. dec 2013 God fornøjelse med dem smiley
    I sidste ende er det et spørgsmål om at vælge det dyr, der passer bedst til en selv smiley


  • #22   28. dec 2013 Jeg vil nok kigge på hvad du kan tilbyde dyret:
    Udendørsbur eller indendørs bur?

    Kaniner kan man hoppe med, men marsvin kan man også have det sjovt med. Mit gamle marsvin fulgte efter mig over alt i haven. Hvis jeg gik kom den løbende lige i hælene på mig smiley

    Er det marsvin og står inde, kan de hurtigt vænne sig til at når køleskabet åbner kommer der noget lækkert grønt til dem, og så begynder de at pive på en høj sjov måde... smiley

    Så jeg vil nok sige, skal dyret stå udenfor og vil du gerne have et du kan løbe og hoppe med om sommeren i haven, så er det nok en kanin.

    Vil du derimod gerne have dyret stående indenfor, og sidde med det om aften og gå små ture med det om sommeren, så er det nok marsvin smiley



Kommentér på:
Kanin eller Marsvin

Annonce