{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Hvilket dyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg savner at have et lille dyr på mit værelse, som er mit og kun mit smiley

Jeg går til daglig på gymnasie og er derfor ofte sent hjemme, så et natdyr vil være ideelt.

Jeg har et budget der hedder 300 kr. I måneden selvfølgelig minus opstart(start indkøb osv.)

Jeg har en mor som ikke kan lide hverken mus eller rotter, så de er desværre no go, ligesom kanin og marsvin er smiley

Ellers er det for mig ligemeget om det er et flokdyr eller ej smiley
Jeg er klar på at skulle skabe en masse plads osv. Det er også for mig ligemeget om dyret mest er et "kigge på dyr" smiley

Har I et godt bud på et lille dyr der vil passe ind på hvad jeg kan give?

Glæder mig til at høre hvad I har smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dyr?
  • #1   13. mar 2016 Hvis du kan leve med larm om natten, så lyder chinchillaer umiddelbart ret oplagt i min optik.
    Det ville undre mig hvis du kom op på at bruge 300kr om måneden på en chinchilla. Jeg tror måske jeg bruger 500kr i kvartalet, på 5 dyr + unger.

    Chinchillaer trives fint alene eller i par.
    Nogle chinchillaer er glade for at blive kælet med, andre vil slet ikke, men langt de fleste er dyr der har det ok med håndtering, men egentlig helst selv vil ud og undersøge.
    De lever i snit 8-10 år, men kan blive op til 20+ år (ældste jeg har hørt om blev 27 - de ældste jeg har haft blev 12/13 år)

    De har hørelse ca som os, så selvom de er nataktive, kan der sagtens være et lydniveau i dagtimerne, som vi selv kan holde ud, uden det vækker dem.

    De tåler ikke ret godt høje temperature, og må ikke komme ud. Der må helst ikke blive over 25grader hvor de står, og luftfugtighed skal helst ligge mellem 40%-60%. Det det betyder er, at hvis der en sommerdag er en relativ luftfugtighed på 80%, og der er 22 grader, så kan dyrene godt være helt flade og meget varme, pga luftfugtigheden.

    Jeg kan ikke lige huske hvad der er af opdrættere ovre hos dig, men hvis du f.eks. går ind på www.dckf.dk og ser, så burde der være opdrættere der ovre af smiley Så er det til at tage hjem til en opdrætter, og se om chinchillaer er noget.
    Mange opdrættere er begyndt kun at ville sælge i par, men de tager ikke skade af at gå alene, er min erfaring. Enkelte dyr trives slet ikke med at gå med andre chinchillaer. Jeg har en pige på 11, der mistede sin søster for 6 år siden, og hun gider ikke andre chinchillaer.

    Personligt mener jeg at 60*60*60 i burmål, sagtens kan forsvares, men mere er som udgangspunkt bedre. Der er dog en kedelig tendens til at sige at de kan klatre, og indrette burene der efter. Men chinchillaer er ikke lavet til at klatre, de er lavet til at hoppe i klipper, så hvis man har et højt bur, er det vigtigt at lave hylder e.l. så de ikke kan falde fra top til bund.
    Og så er chinchillaer generelt mere hårdføre end den gængse opfattelse smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   13. mar 2016 Pindsvin kunne være en ide smiley

  • #3   14. mar 2016 En hamster;)

  • #5   14. mar 2016 Mange tak for forslagene smiley Der er dog 4 måneder til jeg overhovedet skal ud og have et dyr, da jeg ikke mener 400 kr. Giver mig nok i måneden når der også skal ligges fra til dyrlæge osv. Men derfor kan jeg godt lide at være forbedret, så jeg kan få størst mulig viden om dyret inden jeg anskaffer mig det smiley

  • #6   16. mar 2016 Altså, vi har dværghamster og fisk herhjemme ^^
    Vores fisk er aktive døgnet rundt og vi har timer på lyset så det slukker og tænder på et bestemt tidspunkt (:


Kommentér på:
Hvilket dyr?

Annonce