Kan de to hanner nu enes? {{forumTopicSubject}}
Hejsa GG!
Der er noget jeg har tænkt på. Hvis nu man gerne vil avle på marsvin. Man har to hanner og så har man måske flere hunner. Men kan hannerne ( såfremt de har kunne enes fra fødslen ) stadig enes hvis der er hunner i nærheden, selvom hunnerne ikke deler bur med hannerne? Mere fordi man kunne jo ikke holde dem sammen med hunnerne, før de skulle have unger. Og hvis nu at en af hannerne så har parret en hun, så kan hannerne vel ikke enes bagefter eller hvordan?
Jeg spørger mere sådan rent hypotetisk. Jeg har to marsvin og sådan bliver det ved med at være, så nu ikke noget om "jamen hvorfor vil du avle" osv. For det skal jeg ikke
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Men du kan sagtens have 2 hanner til at gå sammen i samme rum som der er hunner så længe burene ikke står op af hinanden.
I følge min erfaring med hanner er det bedste match at sætte en voksen han sammen med en han unge, det match kan oftes (i følge min erfaring) gå sammen resten af livet, modsat hanner som er jævnalderne (lige meget om de er brødre der sættes sammen).
Ved jævnalderne hanner handler det efter min erfaring mere om held hvis de kan gå sammen resten af live.
Men med hensyn til avl så den der opdrætter så går hannerne sammen med hunnerne og når der ikke er hunner til hannen går hannerne sammen med de han unger som er fravænnet moren eller alene i kortere perioder.
De flese opdrættere forsøger at undgå hannerne går alene.
Kan de to hanner nu enes?