{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.537 visninger | Oprettet:

hvilken race marsvin skal vi vælge {{forumTopicSubject}}

Hej vi vil gerne ha 3-4 marsvin men ved ikke helt hvilken race vi skal vælge ved godt hvilken jeg syntes er flotte men jeg vil gerne at vi får en rolig race som er meget glade for kontakt og nusseri og som er nemme at få tamme

hvilken race kan i anbefale ??

er der nogen opdrætter i kan anbefalde i sønderjylland har skrevet lidt med en sød opdrætter her inde men ved ikke om alle hendes piger er væk

vi vil gerne ha dem som kælemarsvin men måske ha muligheden senere hen at prøve udstilling og lidt hygge avl ved at vi skal ha 2 piger men vi snakkede også om at købe en han men så skal jeg vel ha to hanner også det var mere fordi de så havde muligheden for at prøve at lavet et kuld på dem senere hen men kan man låne han marsvin til avl lige som ved hunde for det langt nemmeste ville jo være at vi fik 3 piger istedet for de kan jo være i det samme bur og det samme hygge udeanlæg ellers skal vi lave dobbel op eller dele områderne

hvad vil i anbefale

kh sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken race marsvin skal vi vælge
  • #1   16. apr 2010 personligt er jeg helt vild med teddyerne, synes de er så smukke og specielle, har en teddy oprettet og en ch teddy på min profil hvis du vil se hvordan de ser

  • #2   16. apr 2010 teddy er de ikke sådan mærkelig kruset i pelsen sådan en havde vi engang han var bare så sød og kælende det var helt vildt ærgeligt du bor så langt væk kan se du venter unger smiler sødt kh sanne

  • #3   16. apr 2010 jo deres pels er lidt kruset men stadig blød hehe.. ja det er lidt ærgeligt, men jeg ved at der er nogle seriøse opdrætter fra jylland herinde

  • #4   16. apr 2010 jeg er vild med mine himalaya peuraner drenge

    jeg har kun oprettet armani herinde men har en mere de er nogle dejlige dyr... mine er blevet tamme på 2 uger og de var forholdsvis vilde da vi fik dem


  • #5   16. apr 2010 Jeg ville sige teddier for de er meget rolige, men altså hvis i skal have unger skal i sætte jer rigtigt meget ind i det, hvad vil i stille op med ungerne, og det er sådan med marsvin at de skal være en hvis vægt samt alder og der en masse faktorer der gør at hvis i skal have et kuld skal det virkelig overvejes meget nøje! Det ikke bare at sætte en han sammen med en hun men hvis i har snakket med en sød opdrætter kan hun jo sætte jer ind i det.
    Men ham kan sagtens låne en han eller evt. lad sin hun gå hos hannen (altså opdrætteren)
    Hvad med et marsvine forum? de er gode at have ved hånden der kan man få svar på alt?

    www.mutterne.dk/forum eller chelsea.forumup.dk


  • #6   16. apr 2010 hej Jenny jeg ved godt at det at avle er noget man sætter sig rigtig meget ind i inden man begiver sig ud i det

    Jeg har haft 4 kuld hundehvalpe og ved hvad der skal gøres og undersøger nøje hvvordan det hele skal gøres inden jeg gør det ved at det er noget andet med marsvin end hunde men kunne aldrig finde på at gøre noget overildet

    jeg kunne heller ikke finde på at lave et kuld uden at være klar over at de kunne risiker at blive her da det kunne være svært at komme af med dem og det skal det være plads til at de kunne blive

    mange tusinde tak for de gode råd det er altid dejligt at høre andres meninger smiler glad

    kh sanne


  • #7   16. apr 2010 Okay lyder super! men synes du skal kigge på div. racer og se hvad du falder for hvirvelforvirringer er også superdejlige lidt mere hyper aktive synes jeg men det jo også bare dejlig.

  • #8   16. apr 2010 Jeg synes I skal prøve at kigge forbi en marsvineudstilling, og se alle racerne i virkeligheden! smiley

    Folk der udstiller, viser gerne deres dyr frem, så man kan finde ud af hvilken type marsvin man er til.

    Men gælder så også generelt, at de fleste avlere gerne åbner dørene op, og lader folk komme på besøg, og spørge og gramse marsvin osv.

    Så prøv at kig på www.marsvineklub.dk eller chelsea.forumup.dk - og se om der ikke er en avler i nærheden af jer, der har nogle dyr I kunne falde for.


  • #9   17. apr 2010 P.S. når i skal vælge marsvin så få fat i en avler som Rollo også skriver, ikke fordi der skal være stamtavle osv. men fordi der kan være avlelige defekter som tandstillingsproblemer som en avler vil vælge fra i sin avl hvor imod hos en dyrehandel vil se bort fra og det skal siges i en dyrehandel er det jo (de fleste steder ikke alle) får de dem fra produktionssteder, som ikke kigge på dyrenes behov som en god og ansvarlig avler vil.

    Og så er marsvinet også meget mere tamt da de som regl vil blive taget op fra helt bette af og være vandt til hænder.


  • #10   17. apr 2010 Nemlig, at købe hos en avler behøves altså ikke betyde at man vil avle og udstille osv. - det kan også betyde at man bare gerne vil sikre sig et sundt og raskt dyr.

    Derudover, så er priserne hos en avler ofte den samme som i dyrehandleren, - og så får du tilgengæld meget mere med hos en avler!


  • #11   17. apr 2010 jeg gav 150 kr for teddy med tavle, mens i min dyrehandel står marsvin til 350 kr pr dyr.

Kommentér på:
hvilken race marsvin skal vi vælge

Annonce