{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

ad ad ad (tandfejl) {{forumTopicSubject}}

Det her er lige sket, og ville lige dele det med jer herinde.
Min nabo havde været ude og gå tur med deres hund, da de ser to kvinder smide en kanin ud af en bil. Da de er kørt går de hen til kaninen, og den sidder bare helt stille. De tager den med hjem.
De ved jo at vi har kaniner, og de spørger om vi har et kaninbur de kan låne til denne kanin. Vi tager nogle ting med over, og så ser vi kaninen, en smuk vildtgul kappetegnet kanin med stritører ikke så gammel, en stor unge.
Så siger de "kig lige tænderne, ser de ikke underlige ud?" så kigger jeg, og ser at kaninens tænder fra undermunden sidder helt op til næsen, og kaninen kan umuligt åbne sin mund. Den er tynd, og på tænderne sidder en klump et eller andet, jeg aner ikke hvad.
Vi fortæller dem at det er tandfejl og fortæller om hvad der er at gøre ved det.
Derfor besluttede de sig for at køre en tur til dyrlæge i håb om at få den aflivet uden at betale selvfølgelig. De har jo bare fundet den . Så nu får den forhåbentlig lov at få fred den lille stakkel smiley ej hvor gør det ondt på mig at se sådan noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ad ad ad (tandfejl)
  • #1   26. aug 2010 ej lille stakkel smiley

  • #2   26. aug 2010 Hvis man ikke vil betale, kan man også hive fat i DB og få dem til at tage sig af dyret.
    Så skal de nok gøre hvad der må gøres.


  • #3   27. aug 2010 Man kan nok ikke få den aflivet gratis, desværre (:

    men den lille stakkels kanin ;(


  • #4   27. aug 2010 Hvad med bare at klippe tænderne og se om den får det bedre?
    Synes aflivning er lidt drastisk..


  • #5   27. aug 2010 Jeg tænkte også, at man da må kunne få dem klippet, hvis den da ikke har andre mén af kastet, og at det da ikke kan være forfærdelig dyrt? Ellers ville Dyrenes Beskyttelse vel kunne komme ind omkring?

    Stakkels lille pus smiley Hvor kan folk dog være forfærdelige smiley


  • #6   27. aug 2010 Man kan sagtens selv klippe tænder på dem, jeg har klippet tænder på både kaniner, marsvin og deguer flere gange på mit arbejde..

  • #7   27. aug 2010 Veo:
    Præcis som med klip af negle, er det meget smart lige at få vist hvordan man gør først.
    Det går tit galt, når folk bare kaster sig ud i sådan noget, uden at have prøvet det før.


  • #8   28. aug 2010 Veo: nu er det ikke sådan man bare lige kan klippe tænderne og så er det hele godt når den har tandfejl. Tandfejl har ikke noget at gøre med de er for lange og bare skal klippes. For tænderne er misdannede og sidder helt skævt. Så synes jeg det er syndt at holde liv i dem hvis deres tænder altid vil være et problem for dem.

  • #9   28. aug 2010 NU mente jeg også bare at få nogen til hurtigt at klippe tænderne, hvis de sidder oppe i næsen på den. Og så hurtigt som mulig få den til dyrlæge.

    Har haft flere "skraldekaniner" med tandfejl, dyrlægen har sagt det samme hver gang, "bare sørg for at klippe dem en gang om måneden". Det skal virkelig være slemt, hvis kaninen ligefrem må lade livet for det..


  • #10   29. aug 2010 Veo:
    Men så er der vel ikke tale om reele tandfajl. Er vi så ikke ude i tænder der vokser vildt?
    Hvis det er "rigtige" tandfejl, så kan der også være alt muligt andet galt. F.eks. at tænderne vokser voldsomt skævt e.l. og så er det sq synd.


  • #11   29. aug 2010 Jo det er en tandfejl, hvis over- og undertænder er lidt forskudt i forhold til hinanden, så de ikke bliver slidt mod hinanden og derfor vokser sig lange. smiley

  • #12   29. aug 2010 Det er sq også synd at holde liv i sådan en, efter min mening...
    Du ved jo reelt ikke hvad der ellers er af problemer når tænderne vokser skævt.

    At tænder vokser vildt kan jeg til dels forstå. Der er vi ude i at de bare ikke kan holde dem nede, pga. en eller anden ubalance der får dem til at vokse for hurtigt...

    Men ja... jeg ville sq nok få aflivet alt der havde tandproblemer, når det kommer til gnavere eller andre dyr med rodåbne tænder. Det virker bare ikke værdigt i min verden, at holde liv i sådan en.


  • #13   29. aug 2010 min holdning er nu at det er det bedste for dyret, at det bare bliver aflivet. men min nabo der, har også fortalt at dyrlægen tog imod kaninen med det samme og den blev aflivet, det skulle han ikke betale for smiley

  • #14   30. aug 2010 Nu er hver enkel tandfejl jo unik - Nogen er aflivning den eneste løsning, men andre kan sagtens få et værdigt liv og få klippet tænderne en gang om måneden.. Jeg har set det så mange gange før.

    Hvis den alligevel skal til dyrlægen for at blive aflivet, kunne man da ligeså godt lige starte med at hører om den har en mulighed for et godt liv. Hvis tænderne aldrig er blevet klippet syner problemet meget større end det måske i virkeligheden er.


  • #15   30. aug 2010 nu var det en ret ung kanin der var tale om her. Og jeg er kraftigt imod klipning af tænder, desuden koster det penge, hvilket disse mennesker ikke var interesserede i.

Kommentér på:
ad ad ad (tandfejl)

Annonce