{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Rotter i kaningården! Ad!!! {{forumTopicSubject}}

Min kanin har fra foråret af boet i vores tidligere hønsegård, hvor den både har mulighed for at gå inde og ude døgnet rundt, som det passer den. Den er helt vild med det, og sidder tit ude og spiser græs, men kan også godt lide at hoppe rundt i høet inde. Dog har jeg de seneste par dage opdaget rottehuller i udendørsindhegningen.. Inde har den både hø, halm, mad og drikke, så det giver jo god mening på en måde, nu hvor kulden kommer snigende.

Jeg kan ikke have tanken om, at min kanin får rottebesøg i ny og næ, så skal jeg flytte ham ind i hestestalden over vinteren, hvor han kan bo i en hesteboks? (har han gjort tidligere), eller findes der en løsning, så han ikke skal igennem en omflytning.

Tak på forhånd ☺️
- I får lige en video af i foråret, da der endnu ikke var lagt hø ind endnu.
P.S. Tag jer ikke af hans pjuskethed. Han elsker at sidde ude i regnvejret. Han er meget tam, da han hele sit liv har levet som frikanin i vante omgivelser med hundene☺️


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter i kaningården! Ad!!!
  • #1   25. nov 2018

    profilbillede
  • #2   25. nov 2018 Rotter skal meldes til kommunen (lovpligtigt).
    Så skal du have lavet hønsegården om således, at du graver nettet ned, eller lægger fliser eller støber i bunden, og lægger jord oven på, for at undgå rotter fremadrettet. Du kan ikke være sikker på af undgå dem eller, og de fordufter ikke blot fordi det bliver sommer. De er kommet fordi der er nem adgang til føde


  • #3   25. nov 2018 Kaninen er flyttet i hestestalden og har fået egen boks. Indhegningen til hønsegården er gravet ned. Den er halvt fliser, halvt jord. Der er fjernet alt halm samt mad. Der kommer til at stå rottegift i hønsegården det næste stykke tid

  • #4   12. dec 2018 Du skal melde det alligevel. Så får du hjælp fra kommunen med rottekasser
    Du kan jo også selv sætte rottefælder op, når kaninen ikke er der.
    Pas på med giften, hvis noget skulle falde ud på jorden og kaninen senere skulle kunne få fat i noget.


Kommentér på:
Rotter i kaningården! Ad!!!

Annonce