{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.612 visninger | Oprettet:

Lotte Skov V
Lotte Skov V
Tilmeldt:
20. maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Rotter i kaningården {{forumTopicSubject}}

Vi har 2 kaniner til at gå ude i en dejlig stor kaningård men nu har vi fået ubudte gæster.

Kaningården står op af vores terrasse og hele gården er med støbt bund. Nu er der så nogen rotter (tror vi) der har gravet ud under terrassen og ind i kaningården. Heldigvis har kaninerne ikke mulighed for at komme ud gennem hullet da det er bag kaninburet men det er da træls at de "bæster" skal ødelægge både kaningård og ikke mindst terrassen.

Vi har en rottekasse oppe da rottemanden har været forbi men da vi bor tæt på en å er der tvivl om, om det er mosegrise (vandrotter).

Vi har ikke mad og andet guf til at stå, andet end inde i kannburet men de syntes åbenbart stadig at det er et fantastisk sted at være.

Nogen der har gode råd til hvordan vi slipper af med dem?
Ellers ender det med at vi må af med kaninerne for det er godt nok træls at vores terrasse er splittet ad og skal lægges om til foråret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter i kaningården
  • #1   21. dec 2011 Først og fremmest skal i få kaniner flyttet et andet sted hen da rotter kan dræbe kaninerne!
    Har oplevet rotter dræbe voliere papegøjer.
    Og så skal i ringe til kommunens skadedys bekæmperlse og snakke med dem om at i har fået ubudne rotter.
    Har selv fået vildrotter i mit annex. Det skal tømmes for ALT spiseligt og ALT der på nogen måde kan bruges til redemateriale.
    Kommunens rottebekæmpelse er gratis.


  • #2   21. dec 2011 Jeg har haft franske vædder kaniner som har været slemt bidt af rotter og kanin unger der er blevet spist af rotter
    der er kun at gøre det i gør tag kontakt til jeres kommune så rotte manden kan komme og sætte gift og fælder


  • #3   21. dec 2011 Rottemanden har været herude og sat en rottekasse op... Ved ikke hvordan sådan en fungere men den virker da åbenbart ikke på vores uventede gæster...

    Vi har ikke set dem selv men kan jo bare se deres ødelæggelser.

    Heldigvis får vi ikke unger da det er 2 hanner (brødre) vi har men håber godt nok ikke at rotterne gør dem noget


  • #4   21. dec 2011 Fælder med nutella, selvfølgelig så kaninerne ikke kan gå i dem:)
    Det er en ting de er maget glade for rotterne, jeg snuppe til tider en ude i indkørslen i min levendfangende fælde og giver den et bette hagl;)


  • #5   21. dec 2011 Det er ikke nok at håbe de ikke gør dem noget, for. det gør de når de bliver sultne nok.
    1 rotte får typisk 10-15 unger som selv kan få unger når de er 5 uger. Drægtighed varer 21-24 dage. Så kan du selv regne ud hvor hurtigt de bliver uhyggeligt mange og sultne. Plus at de spiser kaninernes mad så de risikerer at sulte også/i stedet.
    Få dem flyttet hurtigst muligt.


  • #6   21. dec 2011 Har set en rotte ude ved mine kaninbure i den åbne garage, som nok mere er, ja et læskur - mine kaninbure er 30 centimeter fra jorden, kan rotterne komme derop? Rottebekæmperen er kontaktet! Alt mad fra jorden er fjernet, der ligger godt nok halm.

  • #7   21. dec 2011 Ja, rotter kan sagtens kravle opad. De er dygtige klatrere og er der mad, tager de gerne den vej.

    Rotter er sågar set hængede ved fuglefoder, som ellers er svært fremkommeligt, medmindre man har vinger...

    Og halm er fremragende redemateriale. Men selvom man fjerner det, skal de nu nok finde noget alligevel.

    Den sikreste måde er fælder til levende fangst og så et skud med en luftbøsse eller lignende. Rotter tiltrækkes af ting der dufter af mad. Et stykke røget bacon er et hit smiley


  • #8   21. dec 2011 Kan man egentlig købe rottegift som almindelig borger eller skal man være landmand etc. Eller er der andet som både lokker dem til og dræber dem?
    Ejer ikke et skydevåben og ønsker det heller ikke...

    Jeg overvejer godt nok kraftigt om vi "bare" skal af med kaninerne for som sagt bor vi tæt på en å hvor der bor vandrotter.
    Desuden siges det at der er en del rotter i vores lille landsby pga. grillen som ligger forholdsvis tæt på os...



  • #9   21. dec 2011 Grillen bør heller ikke kunne tiltrække rotter - så der er et problem der et sted. Så må de sikre deres affald bedre...

    Jeg ved faktisk ikke om man som privatperson kan købe gift, men man betaler jo til kommunen for rottebekæmpelse, så hvorfor ikke få ham til at lægge gift ud, hvis I gerne vil have det?

    Du kan også købe de store smækfælder, Sætte søm rundt i kanten og så putte guf i - uden søm kan rotterne ofte trække sig ud af fælden, men det kan de ikke med sømmene, så der dør de. Og hurtigt!


  • #10   22. dec 2011 Super...
    Jeg vil prøve at ringe til rottemanden igen og få ham ud...
    Ellers må vi selv købe nogen fælder.
    Ved godt at nogen syntes at rotter er søde dyr og fred være med det. Det skal bare ikke være hos mig...


  • #11   22. dec 2011 Rotter er skønne - når de er opdrættet som tamrotter...

    Vilde rotter er skadedyr, det kommer vi ikke udenom. smiley


  • #12   6. sep 2017 Jeg fandt en død rotte i mit bur i dag hvad kan der ske. ?? Kaniner me er pt væk det fra.

Kommentér på:
Rotter i kaningården

Annonce