{Rotter] Hvor langt kan de springe? {{forumTopicSubject}}
Hej GG,
Jeg blev rigtig meget overrasket over hvor langt Husky sprang. Jeg har nu målt det ud, og det skal lige siges at det er første gang jeg har set hende springe.
Længde 33 cm
Højde 37 cm
Diagonalt 49,5 cm (Det var selve springbanen)
Prøv at se mine 2 videoer
http://www.gnavergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2500
http://www.gnavergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2501
Er det normalt at de springer så langt? Ved godt at rotter springer, men har aldrig set en rotte springe så langt før.
Er der nogen her inde der træner deres rotte til at springe og hvis ja, hvor langt hopper jeres?
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Vi har haft en hunrotte ved navn Lilo.
Jeg kaldte hende "Springmus" - det siger vist det hele.
Lilo hoppede gerne en 90-110cm.
Rotter er super intelligente så hvis man skal træne dem til at springe (hvis man overhoved kan det), så skal det gøres sjovt for rotten og ik bare træning.
Men tænk en ekstra gang over det inden du går i gang med en sådan træning - har du lyst til at opfordre rotten til at springe?
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 49
Men ja så kan jeg godt se et den sølle halve meter ikk er meget
Er godt klar over at alt træning foregår meget som hvis du skulle træne en hund, det skal være sjovt, ellers sker der ikke fremskridt
aug 2010
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Rotterne måtte ikke være på vores stuebord, kun på sofaen, men det var nærmest umuligt at holde My dernedefra, hun blev ved med at hoppe derover. Jeg flyttede bordet længere og længere væk og hun blev bare ved med at springe derover. Tilsidst havde jeg flyttet det så langt væk som det kunne komme, dvs. det stødte op mod væggen i modsatte side af rummet, men bagved var der et indhak (kalder man det en kanapé?), hvor bordet ikke kunne komme ind. My hoppede igen og hoppede faktisk over bordet og landede inde i indhakket, og det var en længde på over 1,5 meter.
Så gav jeg altså op at forhindre hende i at hoppe derover lol
aug 2010
{Rotter] Hvor langt kan de springe?