{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

ideer til marsvinanlæg m.m. {{forumTopicSubject}}

hej vi overvejer kræftigt at købe 2-3 marsvin men syntes det ville være rigtig fedt med et udeanlæg til dem hvor de kan være fra forår til begyndelse af efteråret men stadig skal ind om natten der har vi et rimeligt stort ildert bur

men nogen der har ideer til hvordan den skal indrettes med huler osv

er der nogen der ved om marsvin er de store graver som mus rotter deguer kaniner er fordi jeg kunne godt tænke mig at vide hvor langt nede nettet eller fliser skal ned

vi har en ide om at det neders skal laves i pleksiglas forkert staves men i ca 0.5 meter op og derefter net på og net tag er det helt åndsvagt??

derudover skal der være en jordbjerg med plastik rør som huler rundt omkring så jordet ikkke styrter sammen oven på dem

så er det lige mit problem er er der nogen former for giftige ukrudts planter vi skal være obs på der ikke pludselig er der ??

kan man finde på nogen former for aktivitetslegetøj til dem der inde ??

vi har også en plan om at lave køkkenhave i højbede men er der noget bortset fra gulerødde salat agurker der er vildt sunde for dem som var en god ide at så i samme ombæring ??

kom med alle jeres ideer og hvordan i ville lave sådan et udeanlæg vil jo bare at de skal ha det så godt som muligt

kh sanne

ps undskyld at det blev ret langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ideer til marsvinanlæg m.m.
  • #1   15. apr 2010 Vores var meget glade for derres høloft, der var en trappe op smiley

  • #2   15. apr 2010 ang. grønt så er agurker og salat jo ikke ligefrem noget der gir det store vitaminkick =0)
    diverse kål, broccoli, persille etc etc..
    kig evt. (link fjernet) for idéer..

    omkring legetøj så er det jo kun fantasien der sætter grænser..
    men gerne ting de kan kravle igennem, bide i og hoppe over er jo altid et hit..

    det er sjældent jeg har oplevet mine dyr gider at grave når de får chancen, men jeg ville ikke give mere end ca. 10-20 cm i rent nødstilfælde.. synes i hvert fald ikke du skal lade dem grave for langt ned..

    du skal også sørge for at der er læ, da marsvin ikke har specielt godt af træk og kolde vinde, samt at du jo ikke kan have dem i et åbent anlæg hvor der kan komme vand ind når det regner.. =0)

    et sandbad er også oftest populært, men jeg ville bygge det seperat fra resten af jorden evt i en lille forhøjning eller med højere kanter og så bruge chincilla sand eller andre former for renset fint sand =0)


  • #3   15. apr 2010 mange tusinde tak det var mange super gode råd og ting nu skal de heller ikke være der hverken om natten eller hvis det står ned i stænger eller om vinteren men vi har også snakket om halv delen skulle være lukket med noget tag jeg kan desværre ikke lige huske hvad der er godt for marsvin og ikke så godt men ved at jeg har en bog liggende om dette bare spørgsmålet om den er kommet på loften da vi ikke har haft marsvin de sidste 3 år kh sanne

  • #4   15. apr 2010 Bare husk på, at marsvin tåler træk dårligt, og kun må være ude sålænge det er forholdsvist varmt.

    Man plejer at sige at marsvin kan komme ud, når du selv kan sidde på jorden udenfor i 5min. uden at fryse rumpetten! smiley


  • #5   15. apr 2010 okay, men vil så også sige at det er tit mange bøger har en sjov idé om marsvinepleje og de er som regel altid forskellige, så man kan næsten ligeså godt stole på egne erfaringer og høre andre folk og opdrættere =0)

Kommentér på:
ideer til marsvinanlæg m.m.

Annonce