{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Lisa Holm  A
Lisa Holm A
Tilmeldt:
14. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er han bare gammel, eller skal han have hjælp? {{forumTopicSubject}}

jeg har en lille dværgvædderhan, som bliver 8 år til august.
Jeg købte ham, da han var omkring 12 uger gammel. Han har aldrig været syg i den tid jeg har haft ham.
Men nu står jeg i den situation, at jeg ikke rigtig ved hvor skidt han har det.
Han har i en længere periode, ikke rigtig kunne finde ud af at gå ordenligt på toilet, hvilket resultere i at han har tis i pelsen konstant. Han har alle dage været renlig og plejet sin pels godt. Aldrig haft gule poter eller lignende. Derudover drikker han meget mindre end han plejer. Der er dage hvor han ikke spiser, hvilket er modsat hvad han plejer. Han har altid spist alle de grønsager jeg har lagt ind til ham osv.
Derudover så ville han ikke have, at jeg rørte ved ham i går. Han var urolig og prøvede at sove, men det lykkeds ikke rigtig for ham før i morges.
Når jeg har ham ude af sit bur hopper han dog glad rundt, og virker til at have det godt. Jeg har tilbudt ham at være mere ude, men så sidder han bare i sit bur og vender ryggen til mig.

Er det almindelig for en ældre kanin, eller er der andet jeg kan gøre for ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er han bare gammel, eller skal han have hjælp?
  • #1   11. jul 2015 Jeg vil sige det lyder til at der er flere dårlige dage end gode og når det sker for mine ældre kaniner så siger jeg værdigt farvel. Når de begynder ikke at kunne holde sig rene og mister appetitten så plejer det at være dårlige tegn. Vil ikke gøre mig til bøddel over din kanin men synes du skal overveje et besøg hos en god dyrlæge som kan give en prognose for ham.
    Ud fra din beskrivelse er jeg ikke i tvivl om hvad min egen dyrlæge ville have sagt (men igen har jeg jo ikke set kaninen og du kender den selvfølgelig bedst)
    Jeg ser det som min fornemmeste opgave som kanin/dyreejer at vide hvornår det er det rigtige at sige stop og tage en værdig afsked


  • #2   11. jul 2015 En kanin der ikke spiser som den skal eller plejer bør tages til dyrlægen med det samme... Kaniner er byttedyr og gemmer sygdomstegn, så når man begynder at kunne mærke at de opføre sig anderledes end de plejer, så har de det virkelig skidt

  • Lisa Holm  A
    Lisa Holm A Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   12. jul 2015 Mange tak for svarene! Jeg holder stadig skarpt øje med ham, for at være 100 % sikker.

    Håbede bare at han ville blive mere en 7-8 år gammel.


  • #5   12. jul 2015 Det kan han jo også godt nå endnu.
    Det er ikke sikkert at han fejler noget livstruende, det kan jo være at det bare er et spørgsmål om at han skal have filet tænder eller sådan noget lignende


  • #6   12. jul 2015 Det er også derfor han bør en tur til undersøgelse hos Dr. Dyr

  • Lisa Holm  A
    Lisa Holm A Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   12. jul 2015 Hans tænder fejler heldigvis ikke noget smiley Tjekker dem en gang om ugen, mens jeg tjekker alt andet som klør, ører osv.

    Han er dog frisket op i løbet af i dag, og har både drukket og spist mere, end i længere tid. Men ser stadig tiden an. Og får en tid ved dyrlægen smiley


  • #8   13. jul 2015 Det kan også være kindtænderne hvis det er tandproblemer. Dem kan vi ikke se umiddelbart smiley

Kommentér på:
Er han bare gammel, eller skal han have hjælp?

Annonce