{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Tid til sine dyr?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle:)

Det her bliver måske nok et langt indlæg men har lidt brug for at få jeres mening:)

her for et par dage siden havde min søster nogle veninder med hjem fra skole. Også ville de rigtigt gerne ud at se mine kaniner samt deres lidt ældre unger (6-8) uger. Jeg kigget ud ad vinduet fordi jeg elsker mine kaniner i deres løbegård hvor de hopper rundt. Men pludselig tager en af veninderne en af kanin ungerne op. Den spræller så meget og hun taber den ned i buret igen. Jeg går så der ud og forklare at de er tamme nok så man kan sidde inde i buret og nusse dem vis de gider, men det er normalt kun mig der tager dem op for at tjekke klør,pels m.m.

Derefter spørger hun så om jeg så har tiden til mine dyr?? Jeg forklare at jeg med STOR overskud passer og hygger om alle mine dyr hver dag:) Men hun troede ikke rigtigt på mig da hun mente st man ikke havde tiden vis man ikke gør sine dyr tamme..

Det har jeg tænkt over rigtigt meget lige siden.
Men jeg menner nok stadig at dyr skal passes HVERDAG med mad og vand, og grønt. deres toilethjørnen og bund skal skiftes jævnligt.

Jeg har også altid haft den opfattelse at dyr skal hverdag have fysisk kontakt. Både med mig og andre artsfæller.

Men hvad syntes i?? P.s jeg reducere snart i min kanin stand bgr. forskellige køn men også kun derfor;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tid til sine dyr??
  • #2   1. jul 2015 Jeg har tjekker ungen og den virker hel fin, ingen "ømme" steder, den landede heldigvis på benene:)

    Det er jo trods alt ren høflighed at spørge først...:/


  • #3   1. jul 2015 Min han kommer når jeg kalder og hopper selv op på skødet når han vil nusse osv, så han er hvad jeg ville kalde for "tam", og han hader simpelthen at blive løftet og håndteret.

    Det er hende der ikke har sat sig ind i hvilken slags dyr en kanin den er, ærligt talt. Kaniner er byttedyr og har det bedst med alle 4 ben på jorden (især omkring fremmede mennesker), de er trods alt levende væsner, og ikke legetøj.

    Frækt alligevel bare at tage dem op uden tilladelse. Fangede engang en pige i at rende rundt inde hos min hest (da jeg havde den), hun fik den største verbale røvfuld. Det er ikke i orden at håndtere andres dyr uden at have fået lov, og det uanset arten


  • #4   1. jul 2015 Ingen af mine kaniner gennem 18 år har ikke kunnet løftes - og med en hånd for at tage korrektioner til konkurrence. Hvis jeg løfter min ene nuværende forkert så spræller han men kan sagtens løftes når man ved hvordan - også med en hånd.
    Men man render ikke bare og tager andres kaniner op så jeg havde også sagt noget til dem, ts


  • #5   1. jul 2015 Okay tak:)

  • #6   1. jul 2015 Jeg har ikke kaniner, men mener ikke at man kan sidestille håndtering med det at være tam. Nogle af mine dyr kan håndteres uden problemer, andre vil slet ikke håndteres. Hende jeg har der er mindst til håndtering, kommer fra vores første kuld. Hun gider bare ikke det pladder. Hendes søster kunne fint håndteres.

    Så længe man har det godt i maven, men den måde man holder dyr på, så er det helt fint. Ønsker man ikke dyr man kan sidde og kæle med i flere timer, men vil man bare gerne have tillidsfulde dyr der selv kan komme og gå som de ønsker, skal man have dyr på den måde! Det betyder ikke at man ikke bruger nok tid på dyrene.

    Det lyder som om din søsters veninde bare er blevet sur over at hun ikke kunne gøre hvad der passede hende, med din kanin smiley


  • #7   2. jul 2015 Haha, godt hun så ikke har mødt pindsvin. For så har alle os med dem da ingen tid til vores dyr for der er altså bare nogle af dem som hader at blive løftet og især af fremmede. Så kan ikke lade være med at le, over hun ikke mener du bruger nok tid bare fordi hun som 'fremmede' ikke kan tage dyret op uden den viser misvilje.

    Tror min Nenya som jeg bruger 3 timer på om dagen ville blive trist. For hun er helt tam i mine hænder men lige så snart der er nye dufte/fremmede så er hun totalt sky og vil bare ikke op = tja så har jeg nok ikke tiden til hende. (not!)

    smiley

    Er så enig med Pia så længe du ved dine dyr trives så skal du bare holde dem på den måde du har det godt med. Ingen sider man skal have dyr som sidder i flere timer på ens skød. Hvad sjov er der i det? Jeg vil meget heller se et glad dyr der hopper rundt og nyder livet frem for at kan sidde pænt hos sin ejer/fremmede hvis den ellers har det godt og ejer kan komme til dyret.

    *Men du kan da sige hun skal være mere end velkommen til at komme og nusse alt hvad hun orker om dine unger, så kan det være hun med tiden får en helt anden forståelse når hun så har været der ofte og de er lige så vilde når de bliver løftet smiley


  • #9   2. jul 2015 Tak for svar:) Det varmer om hjertet<3

    Og jeg er HELT tilfreds min min måde at holde dyr på:)


Kommentér på:
Tid til sine dyr??

Annonce