2.445 visninger
|
Oprettet:
Er det en hare eller kanin???? {{forumTopicSubject}}
Vi fangede denne søde lille ven tidligere i dag og er uenige i familien om hvad det er.. Efter søgning på Google mener nogle det er en hareunge, andre siger det er en vildkanin og jeg mener det er en hel almindelig kanin..
Den er helt mørkebrun og lader sig kæle af os og har ikke bidt efter hverken voksne eller børn når vi har kælet den lidt på hovedet..
Vi skal ud og købe ind i morgen tidligt og have sat eventuelle opslag op i området, så jeg håber der er nogle som kan hjælpe os med at bestemme hvad det er vi har med at gøre
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
Men altså i kan nok aldrig være helt sikre, dog ligner den for mig på ingen måde en hare
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Dette er en tamkanin, selvom vildkanin og tamkanin er præcis samme art, så er den eneste forskel at vildkaninen ligner en minihare.
http://kaninfo.weebly.com/forskellen-mellem-vildkanin-og-graringhare.html
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 4
Ørerne har hele tiden været oppe og den virker meget afslappet. Også begyndte den at slikke sig ren ligesom en kat..
Der bor en stor grå hare i området og den opholder sig oftest i naboens have, så min første tanke var at det var dens unge, men synes ikke de ligner i "form" og farve..
Hvis der er andre der lige skulle sidde med nogle forskelle/"kendetegn" på tamkaniner/vildkaniner eller et bud, så hører jeg dem meget gerne
apr 2010
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
https://www.google.dk/search?q=hareunge&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=zAqRVfryA4mesAG2npjQBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#tbm=isch&q=harekilling
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Men jeg ville nok også forsøge at efterlyse den, men desværre er det jo meget lig årstiden med masser af løse smådyr fordi folk er draget på ferie -.-
apr 2010
Jeg ved at der er nogle i området med kaniner, så den bliver naturligvis fremlyst også må vi se om nogen melder sig.. Ellers bliver den med os
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 5 Emner: 5 Svar: 7
apr 2010
Det viste sig at være en havana unge og den er kommet hjem igen
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
Er det en hare eller kanin????