{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Spørgsmål - Hamster {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg fik mit nye hamster i maj, men jeg undrer mig stadig over følgende:
*Kan man bruge spåner til buret, så længe den har f.eks. carefresh bedding til at lave rede og sove i?
*Hvor lang tid går der før man skal skifte dens badesand ud? (Jeg har chinchilla sand)
*Hvor meget mad burde den have? Mit hamster, Maise Spiser nemlig hele sin skål i løbet af natten, og så lægger hun det i kæmpe forråd(oftes hvor hun sover)
*Når jeg muger ud, skal jeg så muge uden om hendes forråd af mad eller tager jeg også det med?
*Hvor meget frugt/grønstager må hun få?

Jeg håbe at der er nogle der kan svare på disse spørgsmål, da jeg gerne vil sikre mig at hun har det godt
Hilsen Sarah A smiley

Ps. Hvad synes i om hamster motionskugler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål - Hamster
  • #1   13. jun 2015 *Kan man bruge spåner til buret, så længe den har f.eks. carefresh bedding til at lave rede og sove i?
    Nej, ALDRIG spåner til hamster, det støver for meget smiley
    *Hvor lang tid går der før man skal skifte dens badesand ud? (Jeg har chinchilla sand)
    Når det bliver beskidt at se på smiley
    *Hvor meget mad burde den have? Mit hamster, Maise Spiser nemlig hele sin skål i løbet af natten, og så lægger hun det i kæmpe forråd(oftes hvor hun sover)
    Det kommer an på hvilket foder den får smiley Du an evt stryge det rundt i buret, så den selv skal finde det smiley
    *Når jeg muger ud, skal jeg så muge uden om hendes forråd af mad eller tager jeg også det med?
    Du må gerne tage maden med, men du kan også ryde ud i det, og fjerne det der er på vej til forrådnelse smiley
    *Hvor meget frugt/grønstager må hun få?
    Frugt er ikke ret godt, og bør undgåes i store mængder. Det indeholder for meget sukker smiley Prøv med animalske produkter i stedet smiley


  • #2   13. jun 2015 Du kan sagtens bruge spåner smiley Du behøver ikke bruge carefresh til reden. Læg nogle strimler toiletpapir eller køkkenrulle ind i buret, så bruger den dem til at fore reden med smiley Når du renser buret, bør du fjerne al maden, hun har i reden smiley

  • #3   13. jun 2015 ALDRIG køkkenrulle, spiser hamsteren det kan den få forstoppelse..

  • #4   13. jun 2015 Hvis den spiser det, så ligger den det ikke i forrådet, men i maven smiley

    Jeg ville (alt efter størrelse på hamsteren) give 1-2 håndfulde om ugen..

    Hvis du bruger carefresh er der ingen grund til at bruge spåner, personligt undgår jeg dem, for de støver en del smiley

    Hun skal have et løbehjul, men personligt bryder jeg mig ikke om motionskugler, så hellere ligge et tæppe på sengen og så sidde der sammen med hamsteren


  • #5   13. jun 2015 Dorte J: Nej, hamstere får ikke forstoppelse, hvis de spiser køkkenrulle.

  • #6   13. jun 2015 Jeanne hvad gør de så? For det er et faktum at køkkenrulle er skabt til at suge væske, hvorimod toilet papir er skabt til at gå i opløsning..

  • #7   14. jun 2015 Nu er der jo forskel på spåner og personligt synes jeg at de spåner jeg bruger, støver minimalt - har ingen 'støvsky' når jeg strøer og løsner det op og 'kaster' rundt i burene - og ved kaninerne skal jeg altså stå med overkrop og hoved inde i buret for at få det godt ud i hjørnerne smiley

    Bruger btw Equsana spåner fra Land&Fritid. Det går mine guldhamstere også på.

    De får to gange ugentligt en kop foder strøet ud i buret de kan samle og jeg tømmer burene hver 2. uge, hvor jeg renser hele buret og sandbad.

    Mine får til redematriale toiletpapir - efter tanken at det er bedre når de bl.a. putter det i munden fordi det er mere lavet til at blive "opløst" af vand, hvor køkkenrulle reagerer anderledes og derfor skulle være knap så godt for dem at bruge.
    - Men de får rigeligt med toiletpapir revet i strimler og det fungerer fint som redematriale.

    Mine får rimelig afmålte mængder frisk grønt - og lidt frugt - laver små anrettede portioner og spiser de ikke op fjerner jeg det fx dagen efter, så det ikke ligger og bliver ulækkert.


  • #8   14. jun 2015 *Kan man bruge spåner til buret, så længe den har f.eks. carefresh bedding til at lave rede og sove i? Ja det kan man sagtens.

    *Hvor lang tid går der før man skal skifte dens badesand ud? (Jeg har chinchilla sand) Jeg har også haft chinchilla sand og jeg skiftede det enten ud når jeg syntes at det så klamt ud eller når jeg skiftede buret.
    *Hvor meget mad burde den have? Mit hamster, Maise Spiser nemlig hele sin skål i løbet af natten, og så lægger hun det i kæmpe forråd(oftes hvor hun sover) Jeg fylder bare hele skålen op (eftersom den ikke er så stor).
    *Når jeg muger ud, skal jeg så muge uden om hendes forråd af mad eller tager jeg også det med? Når jeg muger ud så muger jeg også maden ud.

    *Hvor meget frugt/grønstager må hun få? Nogle gange når jeg spiser frugt (1-2 gange om ugen) så når jeg har spist det jeg ville så sidder jeg med mit hamster så han fx. bider i et æbleskrog. Nogle gange kan jeg også finde på at give ham et lille stykke af en gulerod eller andet. Han har ikke haft nogle problemer med det.

    Hvad synes i om hamster motionskugler? Altså jeg har selv en hamsterkugle (mit hamster tisser i sit hjul så den har jeg droppet) men jeg bruger den ikke så tit. For det første fordi man hele tiden skal holde øje med at den ikke tisser i det og for det andet fordi det larmer. Men jeg kan selvfølgelig godt finde på at bruge det en gang imellem.

    Håber det hjalp:)


Kommentér på:
Spørgsmål - Hamster

Annonce