{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Øv nu må han aflives :( {{forumTopicSubject}}

Hej, lige et øv indlæg smiley
Vores hankanin som vi lige har fået skulle jeg klippe negle på da jeg så tjekkede tænder på ham, så jeg at han manglede den ene af de nederste fortænder og den anden var helt flosset og næsten "smuldret" væk, ligeledes var den ene af de øverste fortænder mens den anden af de øverste var blevet så lang at den går bagud i hans mund og ender lige før ganen så den altså sidder og prikker ham i ganen konstant smiley
Jeg havde slet ikke forestillet mig at han havde tandproblemer fordi han er så frisk og glad, spiser alt og faktisk er til den buttede side! smiley
Men det er synd for ham at han skal have ondt, for ondt må hab da have med de tænder?
Så nu ender vi nok med at må aflive ham her til eftermiddag smiley ved godt at man sikkert kunne tage ham til dyrlæge og få ordnet dem, men jeg ved også godt hvad det koster at få trukket alle resterende 3 tænder ud, og det er en bekostelig affære. Og det har jeg ikke råd til at ofre på en kanin, plus at det betyder smerte for ham bagefter også.
Og at han kan få lidt problemer med at spise.
Årh hader det det er bare så ærgerligt men når han er død mærker han ingenting og det er det bedste for ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv nu må han aflives :(
  • #1   4. jun 2015 Det er den helt rette beslutning! Helt klart for dyrets bedste smiley
    Men det er nu hårdt at ta de beslutninger smiley


  • #2   4. jun 2015 Helt klart det bedste for ham. Processen med stress, narkose, operationer og rekreation bagefter ender alligevel tit med at koste dem livet på et tidspunkt i processen og vejen dertil er fuld af smerter og samtidig udgifter (for dig).

  • #4   5. jun 2015 Jeg plejer at ha den holdning at hvis fortænderne er dårlige er kindtænderne også dårlige da alle tænder i munden "samarbejder" når kaninen tygger smiley

  • #6   5. jun 2015 L : Sikke noget vrøvl.
    Hvis en kanin skal leve et godt liv, skal den have en velfungerende mave.
    Hvis en kanin skal have en velfungerende mave, skal den have den rigtige kost.
    Hvis en kanin skal indtage den rigtige kost, skal den have sine fortænder. smiley


  • #8   5. jun 2015 desværre er det en større operation forbundet med mange smerter og gener og en betydelig risiko for at kaninen alligevel dør i rekreationsperioden bagefter.
    jeg ville ikke byde min kanin det forløb og jeg tvivler også på at livet uden fortænder er så godt for kaninen, at det er ulemperne værd!


  • #9   6. jun 2015 Tak for jeres svar, han er blevet aflivet. Det gik hurtigt og smertefrit.
    Hans veninde er dog alene nu, og virker desværre lidt ensom, så hun savner ham nok til at putte med smiley


Kommentér på:
Øv nu må han aflives :(

Annonce