{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Gøre kaninen til indendørs? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Jeg har planer om at flytte hjemmefra meget snart, men da jeg lever på SU kan det jo ikke blive 100% perfekt.
Sååh. Mine kaniner har været udendørskaniner HELE deres liv, men der er simpelthen ingen lejligheder med have som jeg kan sidde i, og har så forelsket mig i en lejlighed hvor at de godt må være indenfor hvis bare de er i bur.

MIT SPØRGSMÅL!
Ville det være synd at gøre dem til indekaniner når de har været udekaniner hele deres liv? Jeg vil virkelig gerne have dem med


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre kaninen til indendørs?
  • #1   3. jun 2015 Det har jeg gjort. Eller med 2 af mine. Jeg har 7 kaniner (havde 8 da jeg flyttede hjemmefra). Planen var at tage 2 med i lejlighed, så de gik fra ude- til indekaniner, og de andre blev så hos mine forældre, hvor de stadig er. Jeg har så 2 kaniner i lejligheden, og jeg tror da savner at kunne komme på græs hver dag, at grave i jord mm., men der er også andre kvaliteter ved at have dem inde. De får mere opmærksomhed og kontakt, det er nemt lige at sige hej til dem, nusse lidt (hvis de gider) osv. De løber løs i lejligheden, når jeg er hjemme til at holde øje med dem. Vores lejlighed er ikke kaninsikret, - vi har en del ledninger hist og pist som ikke er nemme at skjule, så vi kører den safe.

    Er dine kaniern vant til det, kan du tage den med ud i sele. Vi bor selv nær en park, hvor jeg tager kaninerne ud og går af og til. Den ene af dem stresser meget på fremmede steder, så det er mest den anden, der kommer med, hvilket han nyder godt af. Du kan sikkert tage dine kaniner med hjem til dine forældre, hvor de så kan grave, spise græs mm. (det gør jeg selv, når jeg besøger mine forældre og mine andre kaniner smiley )


  • #2   3. jun 2015 Om buret er indenfor eller udenfor gør ikke den store foreskel. Men tag den ind om sommeren så den ikke kommer til st skulle sidde inde med stor vinterpels

  • #3   3. jun 2015 Jeg tænkte også at de kan få lov til at rende rundt ude i lejligheden, når jeg er hjemme. Den ene er selevant men den anden er simpelthen bare alt for bange når hun har sele på, til at jeg har lyst til at træne hende til det /:
    Tænkte også at de ville få LANGT mere opmærksomhed, eftersom jeg er rigtig doven når det er koldt udenfor smiley
    Tror ikke jeg ville tage dem med hjem fordi at det er en togtur på 5 minutter og en bustur på 30 minutter smiley

    Beltane - Min plan er også at starte om sommeren når det er varmt nok om natten, så de ikke bare får feber og bliver syge når de kommer ind smiley


  • #4   3. jun 2015 Hvis kaninen er stresset og bange, så er det selvfølgelig ikke noget, den skal tvinges til. Sådan har jeg det selv med min den ene. Det eneste sted han går i sele og hygger sig er i mine forældres have, men der er han til gengæld også super aktiv!

    Jeg tager altid mine med, men det er også fordi jeg kun besøger mine forældre i længere tid ad gangen (vi bor over 300 km fra hinanden), så kaninerne sidder i bus/tog/bil med mig i 4-5 timer og tager det i stiv pote. Jeg har nogle indendørsbure hos mine forældre, som de så bor i, når vi besøger dem. Men det er jo op til en selv, hvordan man har lyst til at gøre det, om man hellere vil have en kaninpasser til at komme forbi, hvis det ikke er så længe smiley


  • #5   3. jun 2015 Ja. Jeg overvejede nemlig lidt at starte med bare at tage seletøjet på hende og lade hende løbe lidt rundt indenfor, men tror simpelthen ikke at jeg vil udsætte det for hende smiley
    Men fedt at din i det mindste kan komme med hen til dine forældre, det er utroligt heldigt for dem! smiley
    Jeg ville bare kun være hos min mor i nogle timer, før at jeg skulle hjem igen, så synes det ville være synd smiley


  • #6   3. jun 2015 Det lyder også som en helt fin idé. Ingen grund til unødig stress smiley
    Jeg ville også gerne bo tættere på min familie og mine dyr, men når drømmestudiet kun tilbydes et sted i DK og man tilfældigvis kommer fra den anden del af landet, så vil der være lidt langt smiley


Kommentér på:
Gøre kaninen til indendørs?

Annonce