{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.632 visninger | Oprettet:

hvilket kæledyr skal man vælge ?? {{forumTopicSubject}}

Hej vi er en familie på 5 mig min mand vores 3 piger på 13/11/6,5 år min yngstedatter blev opereret i vinter i ryggen og må ikke så mange ting vi har som familie medlemmer vores 5 skønne hunde

Jeg har gået sådan lidt og tænkt på om hun ikke skulle ha et ude dyr da hun elsker dyr og elsker at være ude

vi har med årene haft

- ponyer
- hængebuegrise
- HØNS
- kaniner
- deguer
-Marsvin
- ildert
- fugle
-hamster
-ænder
Slidepadder både sump og land vi har en landskildpadde
- gekko
- fisk
mm

de er alle døde af allerdom eller blevet syge og måtte aflives veddr. dyre

men denne gang skal det være etude dyr et der ikke kræver det helt store og kan være ude om vinteren evt i udestuen men det er vigtigt at det ikke er et dyr der kræver alt for meget foruden masser af kærlighed og gerne ville dette vi bor i hus med stor grund til så dette er ikke et problem

hvad ville i forslå ??

kh sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket kæledyr skal man vælge ??
  • #1   14. apr 2010 Hmm, kanin eller marsvin..
    Eller kat...
    Har selv været syg i længere perioder, da jeg var lille, og havde glæde af alle tre..
    Men det er blot mine forslag,..
    Held og lykke med at finde et perfekt dyr til hende!..

    Mvh.


  • #2   14. apr 2010 Et richarson egern er nemt og har det bedst ude, men det går selvfølgelig i hi fra oktober-april. Du kan se mit. Kræver selvfølgelig et rimeligt størrelse bur enten voliere eller chinchillabur.

  • #3   14. apr 2010 åhh kat er det eneste dyr hun ikke kan tåle da hun har allegi for dem suk men det var nok også der jeg tænke på bortset fra at marsvin ikke kan tåle alt slags vejr de er ret sarte kan je huske men tilgengæld et dejligt lille gemyt og meget kælende kh sanne

  • #4   14. apr 2010 Sanne:
    Jeg har haft marsvin (og kaniner) der har gået ude hele året rundt, i et stort bur, så længe de havde en hule (vi havde underjordiske huler), og fik sat læ-plader op om vinteren, klarede de sig perfekt, og blev faktisk meget ældre, og levede sundere end de marsvin jeg har haft indendørs smiley
    Det skal så siges, at det bare er min oplevelse, og kan ikke sige noget generelt...


  • #5   14. apr 2010 Hej Berit

    Er riharson egern et egern der gider at kæle og hygge og hvad ligger prislejet på dem ved min veninde havde egern på et tidspunkt devar meget lidt snaksageligt og kostede 5000kr for sådan en lille ven det syntes jeg er rigtig mange penge hvis man skal ha et par

    kh sanne


  • #6   14. apr 2010 Hej sjazz tusinde tak vi har kun haft dem inddøres og de første vi havde blev desværre ikke ret gammel da vi ikke var klar over at de ikke kunne optage c vitaminer og vi ikke var klar over at deskulle ha det ved siden af men så fik vi dem til at leve til de blev 5-7 år det er jo meget godt af et lille marsvin men debider ikke så meget eller kræsser helt vildt vores var utrolig tålmodige og elskede at hænge på armen og blive nusset kh sanne ps da i havde indhegning hvor der var jordhuler har i så net eller fliser i bunden af indhegningen ??

  • #7   14. apr 2010 Richardson egern kan blive meget tamme og vores er nemt at fange igen, de er aktive...jeg har givet 750kr. for vores, men han er så også 1 år gammel...ellers ligger de vist op til 1200 kr. De bider vist sjældent...vores har kun bidt hvis han tages når han sover og det fordi han bliver forskrækket ellers ikke. Hunnen har en kortere vinterhi end hannen. Den er opholder sig mest på bunden af buret, så er nem at komme til.

  • #9   14. apr 2010 Marsvin er et godt valg herfra! smiley De kan blive utrolig tamme, er for det meste rolige og elsker at kæle og være ude osv smiley Der findes to racer der hedder teddy og CH teddy. Teddy er kort stritpels og CH teddy har lang stritpels smiley Disse 2 racer er kendt for at blive meget tamme, kælne og rolige smiley Jeg har en af vær og man kan tydeligt se at de er snaksagelige og kælne smiley De er heller ik den race som styrter ind i huset hvis man fx. løber og leget på værelset smiley

    Men marsvin SKAL jo have en at være sammen med så 2 marsvin ville være et godt valg herfra smiley


  • #10   14. apr 2010 Sanne:
    Præcis, marsvin er et sjovt og godt lille kæledyr,.. smiley
    For at undgå ræve, og andre rovdyr, har vi ståltråds net i bunden, og jord/sand/spåner/andet underlag oven på, og så oven på underlaget har vi halm og hø...

    Mvh.


  • #11   15. apr 2010 hej igen tro også det bliver marsvin men graver marsvin meget dybt bare mere hvor langt nede tråden skal ligge men det bliver nok sådan at de får lov at være ude og forår sommer og begyndende af efteråret også kommer de ind i buret og det samme gælder om natten da vi har både katte og ræve her i området og ved at hun vil blive skide ked af at de er væk eller slået ihjel det samme gælder mig selv vi har et stort ildert bur er det ikke stor nok til 2-3 stykker har desværre solgt mit kæmpe bur jeg havde på hjul da vi ikke skulle have flere små gnaver rødmer det var et fedt bur men ærgelig at vi ikke har det mere

    vi har snakket om at udeanlæget skal laves af pleciglas for neden og net for oven men de jordhuler du lavede er det bare plastik rør du havde sat ind i højen inden du har lagt jord på ?? jeg tænker også er der noget ukrudt marsvin ikke kan tåle som vi skal sørge for at fjerne ??

    hvad med aktivitets legetøj er der noget de vil ha glæde af og som kunne være sjovt for dem ??

    vores tidligere marsvin gad ikke legetøj på nogen måder vi prøvede mange ting men intet af de gad de bruge

    vi har også snakket om at lave køkkenhave i højbede med grøntsager men er der noget marsvin har super godt af foruden gulerødder salat agurker for så vil vi så det også

    kh sanne


  • #12   15. apr 2010 Marsvin har rigtig godt af persille og RØD peberfrugt smiley Det indeholder meget C-vitamin og marsvinene elsker det ;D

    Med hensyn til ukrudt ville jeg bare fjerne alt det du er usikker på om den kan tåle smiley mælkebøtter, græs osv den slags er fint smiley Men ved at guldregn (det er godt nok et træ) det er MEGET giftigt (hvilket det er hos de fleste dyr).

    Du behøver ikke købe legetøj til den hvis du køber 2 marsvin eller flere. 2 marsvin er også billigere og glæder marsvinet mere hehe ;D Men ellers kan man købe foderbolde både til jorden og til at hænge i burets "loft".


  • #13   15. apr 2010 Jeg ville ikke mene marsvin udenfor er en god idé, de har kun 1 lag pels ikke som kaniner der også har underuld... det mener jeg da jeg har læst.
    Med de kolde vintre ville jeg ikke turde lade min mut stå ude.


Kommentér på:
hvilket kæledyr skal man vælge ??

Annonce