{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.287 visninger | Oprettet:

Emma H
Emma H
Tilmeldt:
22. sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dværghamster siger mange lyde {{forumTopicSubject}}

Kære alle!

Jeg fik for 5 dage siden et lille nyt dværghamster. Det er mit 4. dværghamster, så jeg synes efterhånden jeg har rimelig godt styr på de kære små. Alle mine hamstre er blevet behandlet godt, har levet længe og været tamme og rigtig menneske-venlige.

Men min lille kære nye, Kalle, overrasker mig lidt. Han siger nemlig lyde, hvilket ingen af mine forrige nogensinde har gjort. Det drejer sig om 2 forskellige lyde.

Når han er i sit bur, som står øverst på en høj reol i et fredligt hjørne, så kan han finde på at sige præcis som et marsvin lyder. Han siger det kun når han sover/gemmer sig, og jeg har derfor overvejet om det er fordi han drømmer - eller endnu mere hjerteskærende: kalder på sin mor, søskende (eller mig)?

Kalle bed den første dag, men jeg har taget ham op flere gange om dagen efter og han er "glad" for mig nu og bider kun andre, når han ikke kender deres lugt - men jeg kan stort set allerede alt med ham uden der sker noget. Men når jeg tager ham op, siger han også lyde mens han sidder eller kravler på mig. Her lyder det mere som om han snakker eller "skærer tænder" (jeg tror ikke det er det han gør. det lyder bare sådan). Jeg ved ikke hvad dette betyder?

Han fungerer ellers fint - han er meget legesyg og aktiv om natten og sover gerne hele dagen. Jeg er dog bare så bange for, at han er ked af det smiley

Kender I til dværghamstrer der siger sådanne lyde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster siger mange lyde
  • #1   22. sep 2014 Altså nogle hamster snakker mens andre ikke gør, jeg har haft en hun hamster, som hed Godbid, hun snakkede enormt meget, og tit så er det fordi de er trygge, eller bare i det hele taget glad, for det er jo de der små hyggelyde, bladt andet hvis de sidder oppe i ens hånd, og hygger smiley De siger det også i deres huse/huler, fordi der jo er varmt og trygt, så det er små rolige hyggelyde, vil jeg gætte på, sådan som du beskriver det smiley smiley

  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   22. sep 2014 Jeg har fosøgt at uploade en video hvor det kan høres, men uden held.. smiley Jeg håber bare han er ok..

  • Inger J
    Inger J Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   29. sep 2016 Har er spørgsmål har to hun dvæghAmstere der går i samme bur men den ene siger en mærkelig lyd nå de er sammen kan i svare på hvorfor den gør det

Kommentér på:
Dværghamster siger mange lyde

Annonce