{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Dværghamster: Gravid ang. mad.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på gg!

Imorgen går første forsøg på at parre jack og daisy igang!
Men har hørt fra mange, at man skal give et gravid hamster. Brød der er væddet i mælk og æggevide.. Men nogle siger det er ungerne der skal have det?? Mit spørgsmål er: Skal man ikke sætte en skål med væddet brød og æggevide, ind til hamsteren lige før den skal fødde?? eller skal man give den det midt i graviditeten eler hvaa?? smiley

Håber at der er nogle kloge hoveder, der kan give svar smiley

Hilsen Niklas O.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster: Gravid ang. mad..
  • #1   24. jan 2012 hvor har du dog hørt det?
    Det er første gang jeg nogensinde hører det...

    havregrød (eller havregryn i en lille skål med lun vand henover) er helt fint...
    eller babygrød ja...

    pas på med at "opfede" hunnen, mens hun er drægtig... når hun er drægtig skal hun bare fodres som altid, det er først når ungerne fødes, at man skal give tilskudsfoder.
    men et godt kvalitets hamsterfoder, killinge-tørfoder, "havregrød", ekstra jordnødder osv. så er man godt kørende smiley


  • #2   24. jan 2012 Hej Pia B....

    Jeg har tit hørt at æggevide er god, og nogle gange med mælkevæddet brød... men tak for tippet smiley Så hvornår skal de have havregryn og sådan noget?? Hvornår i graviditeten?


  • #3   25. jan 2012 mens hun er gravid fodrer du hende bare som normalt med et godt kvalitets hamsterfoder tilsat de animalske proteiner du plejer. (a la kattefoder f.eks.)

    Tilskudsfoder som havregryn o.l. er først når hun har født smiley
    faktisk venter jeg ofte med det "våde" til ungerne er begyndt at vralte rundt i buret, for moren bruger alligevel al sin tid inde hos ungerne indtil da.
    Hun slæber al mad med ind til ungerne de første 10-12 dage og det er ikke smart at hive vådt snask med ind i reden, da den ikke skal skiftes de første 12-14 dage.


Kommentér på:
Dværghamster: Gravid ang. mad..

Annonce