{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Pasning og pleje af jordegern {{forumTopicSubject}}

Jeg skal MÅSKE købe 2 jordegern...
Har lige nogle spørgsmål omkring det....
Skal de have en bund i buret? (Hvilken?)
Hvad for noget mad skal de have, og hvor meget?
Skal de have pelspleje og vitaminer, osv?
Tak på forhånd:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning og pleje af jordegern
  • #1   30. jun 2014 Husk hvis du køber to, skal du også have to bure, eller ét MEGET MEGET stort bur og stadig med mulighed for at skille dem ad da de er territoriale. Og ja de skal have en bund (JORD-egern smiley ) Som bundlag bruger jeg spagnum, da jeg synes det er mere naturligt for dem, og giver dem bedre gravemuligheder.
    Mad skal de helst have 40% solsikkefrø, 25%havre, 25% hvede og 10% af blandet nødder, tørret frugt osv. man kan nogle gange købe nogle ok blandinger i dyrehandler. Mængden du giver er ikke så "vigtig" at tænke på, da de ofte samler et forråd, så bare fyld i madskålen når den er tom smiley
    Pelsplejer får mine intet af, de skal selvfølgelig behandles hvis de får noget utøj, men ellers ikke. Du kan godt give vitaminer.
    Og så er de jo næsten "alt-ædende" - deres kost skal gerne være godt varieret, både med nødder, frisk frugt, tørret frugt, plantedele (mælkebøtter, græs osv osv) og så melorme - eller andet animalsk mad (kød), æg osv smiley


  • #2   30. jun 2014 Den foderblanding jeg køber (indtil jeg får blandet mit eget) plejer jeg selv at supplerer op med diverse nødder og tørret frugt.
    Og så giver jeg dem stortset dagligt noget frisk frugt, eller grøntsager, og også jævnligt nogle melorme eller voksmøllarver smiley


  • #3   1. jul 2014 Få fingre i bogen Egern, eller gå på engelske fora.

  • #4   6. aug 2014 Jeg har selv et jordegern, og har et voliere til hende. I bunden har jeg træpiller og hø. En masse grene i buret er også godt. Jeg bruger Vitakraft's premium blandning til papegøjer da den har alle de rigtige næringsindhold. Jeg giver den jordnødder, solsikkefrø, tørrede insekter, nødder (IKKE mandler, det kan de ikke tåle), frugt og grønt. Jeg har en madskål til den som svare til en dværghamster madskål, som jeg plejer at fylde helt op. Min spiser maden på 0,5 og i starten kunne jeg ikke forstå hvordan den kunne spise det så hurtigt indtil jeg åbnede dens hus og fandt alt maden derinde.

  • #5   6. aug 2014 Jeg har selv et jordegern, og har et voliere til hende. I bunden har jeg træpiller og hø. En masse grene i buret er også godt. Jeg bruger Vitakraft's premium blandning til papegøjer da den har alle de rigtige næringsindhold. Jeg giver den jordnødder, solsikkefrø, tørrede insekter, nødder (IKKE mandler, det kan de ikke tåle), frugt og grønt. Jeg har en madskål til den som svare til en dværghamster madskål, som jeg plejer at fylde helt op. Min spiser maden på 0,5 og i starten kunne jeg ikke forstå hvordan den kunne spise det så hurtigt indtil jeg åbnede dens hus og fandt alt maden derinde.

Kommentér på:
Pasning og pleje af jordegern

Annonce