{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

En kanin har ikke brug for så meget pleje! {{forumTopicSubject}}

Ja, den fik jeg smidt i hovedet i dag på hestegalleri!
Jeg skal til Mallorca i seks dage fra i morgen af, så min farmor skal passe kanin og hund, og har skrevet en halvanden side om hvordan min hund skal passes, og en side om hvordan min kanin skal passes. Så var det en der skrev: 'Kan du skrive en hel side om pasning af en fucking kanin o.O' og dertil svarede jeg: 'en 'fucking kanin' kan have brug for lige så meget pleje som en 'fucking hund' eller et andet 'fucking dyr' :-)'
Har i nogensinde fået det samme at vide? At en gnaver ikke har brug for så meget pleje?
Fortsat god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En kanin har ikke brug for så meget pleje!
  • #1   28. jul 2013 Jeg har faktisk aldrig været ude for sådanne kommentarer, men jeg tror også det er fordi folk ved at jeg går meget op i mine dyr. En kanin er ikke bare en kanin, ligesom en hest ikke bare er en hest.
    Folk der ikke aner en dyt om kaniner og som er ligeglade med dem, må tænke at en hest kan klare sig fint på en fold alene hvis den har selskab, nok græs, læ og vand. Så må en noget mindre dyr som en kanin da også sagtens kunne klare sig i et bur.

    Jeg er faktisk meget værre end dig med pasningsplaner, men jeg er så også vanvittigt praktisk og en lille smule perfektionist.
    Alle mine dyr har hver en bog, hvor jeg skriver vægt, indkøb, må-få-lister, historier fra deres hverdag osv. ned i. Jeg lægger den altid frem til ferie-vikarer, så de kan slå op og se hvilket mad de må få og hvad de ikke kan tåle, hvor gamle de er og hvad de vejer (hvis nu de akut skulle til dyrlægen) og mange andre ting.
    Derudover plejer jeg at lave en plan hvor der står alt om hvad de skal have, hvornår toiletbakker og vandflasker skal skiftes. Jeg tror min længste plan er en på 7 sider til min hamster og marsvin, da min farmor skulle passe dem.
    Jeg skrev helt i detaljer: "Mandag skal Feline have lidt salat (ca. ½ blad) og et stykke gulerod, ca. 3 cm. langt".
    Min farmor fulgte det til punkt og prikke, hun er altså så sød. Jeg kunne vist godt være rimelig krævende, men jeg kan jo sagtens sige "lidt grønt".
    Ja, hvad er lidt grønt? En halv håndfuld eller det der kan være på en gaffel?

    Nu har jeg fundet på noget smartere - jeg skriver en seddel med hovedpunkterne "Hver dag", "hver 2-3. dag" og "hver uge". Så hænger jeg den op på buret, og så kan dem der passer dyrene se hvad der skal gøres og hvad de mangler. Det er lidt nemmere, men samtidig er jeg sikker på at de bliver passet ordentligt. For jeg kan ikke tage afsted på ferie uden at vide at min dyr har det godt. Så må folk syntes jeg er skør og at det er alt for meget arbejde for en "fucking kanin", men sådan er vi jo nogle der er - og det tror jeg altså vores dyr er glade for smiley



  • #2   28. jul 2013 Man vil vel altid være sikker på at ens dyr bliver passet ordentligt på af andre mennesker.

  • #3   28. jul 2013 Syntes kun det er fint, at du vil være sikker på at dine dyr har det godt, når du ikke selv kan være der. smiley
    Så kan man jo så bare se at personen ikke selv ville gøre lige så meget ud af det, som du gør. Men så er hun jo også ligeglad med hendes dyr, hvis det var hende..


  • #4   28. jul 2013 Mange hestefolk tror ikke et dyr på 2 kg kan kræve så meget. Jeg er selv hestemenneske og når jeg fortæller hvor mange penge og tid jeg bruger på mine marsvin og kaniner tror de det er en joke smiley

  • #5   28. jul 2013 Præcis det samme her Katrine ;-)!

  • #6   28. jul 2013 Også samme her.
    Måske glemmer folk at en hest ikke kræver vedvarende opmærksomhed for at forblive "tam". Heste bliver jo meget tidligt vænnet til at blive håndteret af mennesker, og derfor vil en hest ikke blive sky af at være foldbums i et par måneder.
    Hvis du lader en kanin stå i haven uden at tage den op eller kæle den i et par måneder, så er det sikkert og vist at man skal bruge en del tid på at få den tam igen.
    Heste og kaniner er forskellige, og kræver forskellig pleje! smiley


  • #7   29. jul 2013 Nu har jeg 2 heste, 6 deguer og en kanin og må ærligtalt ærklære mig enig, en gnaver har ikke brug for så meget pleje

  • #8   29. jul 2013 Kaili: Det kommer nok an på hvordan man prioriterer. Jeg har også både haft hest,2 marsvin, en kanin, en kat og en hund samtidig, men jeg syntes stadig at min kanin og mine gnavere var noget af det, jeg brugte mest tid på. Jeg tror det i høj grad afhænger af om man har sin kanin indenfor eller udenfor. Og måske om man har sin hest hjemme eller opstaldet smiley

  • #9   29. jul 2013 jeg siger at en kanin ikke har brug for så meget pleje som en hest

    elfølgelig er det forskelligt hvordan man priotere smiley


Kommentér på:
En kanin har ikke brug for så meget pleje!

Annonce