{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Ninna C
Ninna C
Tilmeldt:
27. maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvad skal vi vælge? Kanin {{forumTopicSubject}}

Vi skal have en kanin. Vi er mor, far og to børn. En på knap 8 år og en på knap 2 år. Det skal være en kælekanin og intet andet end til hygge og kæleri. Den må ikk blive ret stor, børnene skal kunne håndtere den (ja selvfølgelig imens vi er til stede), men den må ikke være så stor at de ikke selv kan løfte den ud af bur osv. Den skal have hængeøre, og gerne i hvide/lyse farver?

Hvad skal vi vælge af race? (Og hvis nogle har en lille unge til salg i nærheden af Kolding, så sig endelig til)

OBS, det skal være en han..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal vi vælge? Kanin
  • #1   27. maj 2014 Dværgvædder?

  • #3   27. maj 2014 Tror ikke du kan finde en kanin dit barn på 2 kan løfte. Min nevø på 5 har en dværgvædder som er den mindste kanin (tror jeg nok), og den kan han ikke løfte selv.

    Husk du ikke må søge direkte køb i et forum emne, så når i har fundet ud af hvilket rase i vil have og søger en til køb, så opret det i en markeds annonce.
    I andre skal også huske i ikke må skrive at i har kaniner til salg, man må ikke sælge eller reklamere for annoncer i forum.

    Susse - hjælpeadministrator


  • #4   27. maj 2014 Eftersom du ønsker hængeøre vil jeg sige dværgvædder eller løvevædder smiley

  • #5   27. maj 2014 Og jeg vil så anbefale en voksen frem for en unge, især når det er mindre årige smiley
    Man kan aldrig vide det endelige temperament på unger efter de er blevet kønsmoden.


  • #8   27. maj 2014 Dværgvædder - helt klart -
    Gå efter en voksen, så du ved, hvad du køber rent temperamentsmæssigt.
    Vælg en han (eller hun) der kommer hen til lågen når i kommer, en der enten hopper frem og tilbage foran lågen i begejstring eller en der stiller sig op ad lågen!

    Så er i allerede godt på vej!


  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   27. maj 2014 Kan man ikke selv gøre noget for at få en afballanceret kanin? Det kunne jo være rarest at have den fra lille af jo smiley

    Mht løfte, selvfølgelig hjælper vi børnene med kaninen, de er jo ikke endnu så store de let har styr på et andet levende væsen. Men kender flere der har kanin med børn vores vores ungers alder og de klare selv at få den ind og ud (ja selvf ikk de små men dem på den stores alder) og lege med dem osv. Så der er jeg ikk så urolig. Mht størrelsen er det også mere fordi vi ikke synes en stor kanin er særlig "sød" smiley
    Men vil kigge lidt nærmere på en dværgvedder. Det skulle være den mindste race?


  • #11   27. maj 2014 altså de er ikke lyse men det er dværg væddere og det er hanner og de er meget snaksagelige smiley deres søster skal flytte til fredericia smiley
    Ham på billeder er under tegnet otter dvs han har brune pleter på kinder bryst og bag ørene :)¨Han bror har en hvid streg i pandne og er wienertegnet


    profilbillede
  • #12   27. maj 2014 dværg haren undergår godtnok hermelinen smiley men ingen af dem har hængeøre

  • #13   27. maj 2014 VIL LIGE ENDNU EN GANG GØRE OPMÆRKSOM PÅ I IKKE MÅ REKLAMERE FOR JERES SALG AF KANINER

  • #14   27. maj 2014 hvem sir han er tilsalg smiley jeg fortæller blot om farvene de er smiley så de har noget at gå ud fra smiley

  • #15   27. maj 2014 Ilder-mor: det er mere fordi jeg allerede har skrevet det en gang at det ikke er tilladt, og har slettet et par beskeder allerede med 'se dem jeg har til salg' så nu oplyser jeg det igen med store bogstaver.

  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #16   27. maj 2014 Ilder-mor; dværg hare? Men den er saftsueme sød den på billedet, så hænge øre ee måske ikke så stort et krav alligevel smiley
    Hvor store bliver de ca som
    Voksne? Både den der dværg og hermelin? Altså kg og længde?


  • #17   27. maj 2014 En dværgvædder bliver ca. 1,8 og en hermelin 1,2 kg (forudsætter korrekt fodring).
    Dværgvædderen har (ofte) et mildt og roligt temperament og har let ved at blive tam (med rette håndtering).
    En kaninunge man køber fra lille er kun lille i 4-8 uger, så hvis str. i disse første uger betyder meget skal man naturligvis købe en unge, men ellers er det lige så godt at købe en voksen, så er man også sikker på, hvor stor den bliver og kan bedre vurdere dens temperament og adfærd. (men det er naturligvis bare min mening (og jeg har ikke selv voksne til salg, så det er ikke derfor jeg skriver det)).


  • #18   28. maj 2014 En kælekanin skal først og fremmest være kælen - og ikke så lille som muligt. Hvad nytter det,. at en kanin vejer 800 gram, hvis det eneste, der kan indfange en undvegen kanin, er et skud hagl ? Jeg har både dværg vædder og hollænder i min stald og foretrækker helt klart hollænder som kæledyr. Jeg har en tilbageleveringsprocent for hollænder på omkring 3 - og væsentligste årsag er flytning eller allergi. På dværg vædder ligger procenten på omkring 30 - og væsentligste årsag er, at køberen alligevel ikke kunne få den så kælen som en hollænder - som de havde forventet.
    Og til små børn vil jeg anbefale, at man har et bord med et tæppe på til rådighed for kaninen, så børnene kan kæle med kaninen uden at skulle bære rundt på den. Herved undgås megen stress og eventuelle skader for kaninerne.


  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #20   28. maj 2014 Tusind tak for hjælp og gode råd alle sammen. Vi har nu næsten fået købt en lille dværgvædder han smiley

  • #21   30. maj 2014 Dværgvædder

  • #22   31. maj 2014 Hollænder, uden tvivl! En mere godmodig og kælen kanin skal man lede længe efter, - selvom jeg tvivler på, at sådan en kanin findes smiley
    Med 5 hollændere på nuværende tidspunkt, som alle er utrolig søde og kælne, kan jeg simpelthen ikke andet end at anbefale denne dejlige race.
    De er rolige af sind og får ikke pludselig en "hjerneblødning" og farer rundt. Samtidig er de utrolige madglade, så et barn med en gulerod vil hollænderen hurtigt få et godt bånd med smiley


  • #24   31. maj 2014 Lisa, hun har skrevet næsten, ikke at de har smiley

  • #25   31. maj 2014 men det har de smiley

  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #26   31. maj 2014 Endnu en gang tak for råd smiley vi har bestil en lille han Som vi snart får smiley


Kommentér på:
Hvad skal vi vælge? Kanin

Annonce