{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.826 visninger | Oprettet:

1 etage, eller to? Rampe (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hey med jer..

Jeg skal snart have marsvin igen, og de skal gå i mit super lækre bur, som mit gamle marsvin også gik i.. Han gik dog kun i den øverste del, da der boede en hamster i bunden.

Men mit spørgsmål er, tror I at de ville kunne finde ud af, at bruge rampen ned i den nederste etage, eller skal jeg bare lukke hullet af, og så lade dem bo øverst..

Jeg har tænkt mig at sætte noget rundt om rampen(erne) da det er tråd, så ikke de sidder fast med deres små fødder.. Buret er designet til rotter nemlig. Men det er virkelig godt til marsvin, min gamle hyggede sig virkelig, fordi han kunne se det hele deroppe fra, og havde så meget plads at popcorne rundt på..

Det er et bur magen til det på billedet. Men jeg tror at de har manipuleret rotterne ind i, for det ser småt ud på billedet, men det er faktisk rigtig stort i virkeligheden..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 etage, eller to? Rampe (Marsvin)
  • #2   14. mar 2014 læg en krydsfinerplade på trappen, så tror jeg det er toppen!
    Det ser rigtig fint ud!

• #3   14. mar 2014 Altså jeg havde også engang mit marsvin i et bur med en rampe til ovenpå, men den kunne desværre ikke finde ud af at bruge det, så kaninen fik lov til at bruge buret indtil vi fik lukket hulet, men ja det er da et forsøg hver at prøve. smiley

• #4   14. mar 2014 Og stort tillykke med at du skal have marsvin igen. smiley Jeg fik også et nyt i går. :)

• #5   14. mar 2014 Tusinde tak for svar! Jeg vil lige gå og tænke over det, der er jo tid nok må man sige..

Mange tak Frederikke.. Jeg mistede mit sidste svin sidste forår, og havde egentligt bestemt mig for, ikke at få marsvin igen. Men jeg kan simpelthen ikke leve uden de små søde dyr.. Jeg har haft marsvin non stop i mange mange år, så når man pludselig ikke har flere, så er der bare tomt.. Ikke flere squick eller popcorning..
    Så jeg glæder mig rigtig meget smiley

• #6   14. mar 2014 Altså nu har jeg godt nok stadig mit aller første, og det nye er mit andet, men ja jeg har tilberedt så meget tid med marsvinene i dag og i går, og nu, der sidder jeg og er ved at tude fordi jeg savner dem.. xD Men så er det da godt jeg tager hjem til dem igen i morgen. smiley Jeg er skilsmissebarn og alle mine dyr er hos min mor, og er pt hos min far, så der er helt trist uden dyr, for har været Van til at bo med dyr begge steder, men min hund døde desværre i januar. smiley Men så er det godt at min anden hund har været der for mig. smiley

Og dine marsvin, hvor gamle er de blevet? For nogle siger de kun bliver omkring 2-3 år, og andre siger de bliver helt op til 5-7 år, håber da på det sidste, for hvis det er det første der er det rigtige, så er det desværre snart tid til at Teddy forlader os måske så. smiley

• #7   14. mar 2014 De er også bare så hyggelige smiley
    Øv det er da trist at din hund døde ): .. Jeg er sikker på, at dine marsvin bliver glade når du kommer hjem :D!!

Altså, jeg har haft problemer med skørbug, hvilket jeg ikke har kunnet forstå, for de har altid fået dækket deres C vitamin behov, så mange af dem er ikke blevet mere end 3 år ca. Men jeg har haft to der blev 7 :).

Så længe de trives, og har det godt, så bliver de 4+ ..
    Deres gennemsnitsalder har så længe jeg ved, ligget på 4 år..
    SÅ bare tag det helt roligt. Så længe Teddy er glad og rask, så skal han nok blive gammel..

• #8   14. mar 2014 Tak. smiley Og det håber jeg da. smiley Han blev to år i august, og han har kæmpet rigtig meget med en del ting, tabte hårene, ville ikke spise, øjenbetendelse, og sove hele dagen, men i hele fire måneder, har han været et helt igennem fantastisk rask marsvin. Og det har gjort mig så glad, for flere gange troede jeg at jeg skulle miste ham. smiley Men han klarede det. :') Jeg læste i bøger, på nettet, forum, og alt muligt om nogle af de ting, og mange steder vidste det sig at være ensomhed, mangel på en til marsvin ven, og jeg fik så at vide i efteråret, at jeg gerne måtte købe et til marsvin til ham, bare først til foråret, fordi min mor heller ikke kunne holde ud at det lille dyr skulle lide af ensomhed. Jeg måtte dog først købe det der til foråret, fordi at Teddy stod udenfor i efteråret, og vi regnet med at han kun skulle bo inde i foråret, men da min mor blev enig med sig selv om, at han skulle bo inde hele tiden, pga det var så hyggeligt at HUN kunne gå op og snakke med ham, om morgnen, men jeg fandt så en masse billige marsvin herpå i weekenden, og plagede og plagede og plagede om at få et til lille svin, men min mor var desværre ved at miste lysten til at købe et til, fordi at Teddy havde været rask de sidste måneder. Men jeg fik hende overtale i onsdags, fordi jeg forklarede hende alt det der om at et marsvin er flokdyr, og har krav på en ven i buret. Torsdag tog min far så mig med ud i en masse butikker efter marsvin, men vi måtte igennem hele tre butikker, bare for at finde en butik med bare et eller andet køn marsvin, men vi fandt så lille Chili som gik sammen med sin bror, og jeg var lidt eftertænksom om hvem jeg skulle vælge, for jeg har aldrig været god til at vælge imellem dyr, for føler mig altid lidt ond i at efterlade de andre, så når jeg bliver voksen har jeg sikkert over 199 dyr, fordi jeg ikke kan sige nej til de andre, nå men tilbage i historien, jeg valgte så Chili, og det var et perfekt valg, fordi at han er det første marsvin jeg nogensinde har holdt, der har været så kælen, og snaksalig, ud af over 20 marsvin. Men ja nu er Teddy og Chili de bedsteste venner, seriøst, det er ikke engang løgn, troede faktisk ikke de ville kunne sammen, men jo. smiley Og Teddy forbliver forhåbentlig rask fra nu af. smiley Og den dag Teddy ikke er her mere, og kun Chili, bliver jeg nok nød til at købe et nyt marsvin, som Chili kan få glæde af. smiley

• #9   14. mar 2014 Det blev bare lige sådan en mini roman. smiley

• #10   14. mar 2014 Det lyder som en rigtig god ting du gjorde for dit svin :)..
    Godt at de kan enes, og har det godt sammen!
    Hvor er det godt at høre..

Mit sidste svin, gik ved siden af mit røde svin, som mistede sin bror til skørbug, men det røde svin var simpelthen så underlig. Den hyperventilerede og flippede helt ud når man kiggede på den.. Den prøvede at æde Svin, selvom der var et hegn ved siden af.. Tror ikke han var helt rask, så vi blev enige om, at det var bedst at han fik fred. Det ville ikke have hjulpet at give ham væk, der var sket et eller andet i hans hoved tror jeg :/.
    Men så Svin gik alene i et år, indtil sidste forår, hvor han desværre fik kræft, og tidligere ejer havde klippet hans kløer for langt ned, da jeg skulle hente ham, så han fik krogede ømme poter.. Tror han har haft snoede negle, så de klippede dem helt ned.. Stakkels dyr.. I hvert fald, så var han et glad alene svin.. Så det kan godt gå, men det er sjældent at det kan..
    Jeg skal også have to når jeg skal have svin igen.. Det er sikkert og vidst..

• #11   14. mar 2014 Skal man klippe negle på de små stakler? smiley Det troede jeg faktisk ikke, for Teddys er faktisk så små at man nærmest ikke engang kan få en negleklippers der er lille nok til ham, og Chili er jo unge, så hans er selfølgelig korte endnu. smiley Men skal man det? smiley For har også kaniner og der er det sært nok kun den ene der har behov for at få klippet kløerne. smiley Men det er sikkert det samme ved marsvin, nogle,har behov for det, andre ikke? smiley

• #12   14. mar 2014 marsvin skal have klippet kløer, jeg klipper mines 1 gang om måneden, samtidige med de får vasket tæer.

• #13   14. mar 2014 Ok. smiley Men ser ingen grund til det, når mine får dem ordnet, med at vi ligge sådan nogle sten ned til dem som de så sliber dem med, istedet for at vi skal klippe dem. Det får vel også? For mines er fine syntes jeg. smiley

• #14   15. mar 2014 bare pas på, for stenene kan være karpe, og hvis der er nogle skarbe sten kan de skærer sig, samt så kan de slide trædepuderne lige så meget som de kan slide kløerne, alts de kan slide hul

• #15   15. mar 2014 Ja okay tak. smiley Men den plejer også kun være der inde i kort tid, og holder altid øje med deres poter. smiley

Kommentér på:
1 etage, eller to? Rampe (Marsvin)

Annonce