{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken gnaver er bedst?
  • #1   14. mar 2014 Jeg er SÅ glad for rotterne. Min bedste ven og jeg har 8 rotter, og de er bare så skønne, kan helt klart anbefales.
    Du skal bare huske at du skal have mindst to, og de skal have et højt bur, fordi de er meget sociale og de elsker at klatre smiley Jeg har ikke mødt et dyr så tamt i mit liv. De er så søde og dejlgie smiley


  • #2   14. mar 2014 Jeg er mere til marsvin- der skal man også have mindst 2 da de er flok dyr smiley

    Men de har et skønt sind og kan også blive rigtig tamme, de er så søde når de står og tigger efter mad smiley


  • #3   14. mar 2014 Ville være rart hvis du kunne komme med lidt mere om, hvad du havde forstillet dig med dyret - ud over hyggedyr. Bestemt størrelse, bestemt levealder, osv smiley

    men jeg vil også umiddelbart sige marsvin smiley


  • #4   14. mar 2014 Hvor stort havde du forestillet dig at buret skulle være? Evt. maks plads du har.
    Er et hyggedyr et du kan sidde med?
    Hvor meget tid forestiller du dig at du vil bruge på dyret?
    Skal det gå alene eller må der gerne være flere sammen?
    Hvor gammelt skal dyret ca. kunne blive, også gerne minimums alder.
    Har du noget imod at du ud over pillefoder også skal købe grønt?

    Jeg tænker nemlig lidt fedthalemus (duprasi) hvis du ikke har tænkt dig at bruge specielt meget tid på dyret/dyrene.


  • #5   14. mar 2014 Vi er jo alle sammen meget forskellige, og det er forskellige dyr der passer til os.
    Jeg er vild med dværghamstere, de er nat dyr, og mange kan blive list træt af at høre på de løber i deres hjul.
    Min kæreste er vild med ørkenrotter de er flokdyr.


  • #6   14. mar 2014 Kommer jo an på hvad man ser som et hyggedyr smiley I mine øjne er et hyggedyr ikke nødvendigvis et meget kælen dyr, et dyr som jeg synes er rigtig hyggelig er Chinchilla, eller Jordegern.


    Hvis du mere ønsker dig et kæledyr, så er det nok marsvin jeg vil anbefale smiley


  • #7   14. mar 2014 *Furrytails* Pia N: Jeg har bygget et skab om til et bur og det er nok 180 cm. højt og 1 m. bredt.
    Det skal være et dyr som er lidt gang i, men den skal også kunne slappe af. smiley
    Jeg vil nok bruge ca. 3 timer dagligt + at den vil komme ud at løbe i huset mindst 1 time om aftenen.
    Når jeg skal have en gnaver vil jeg altid købe 2. smiley
    Den skal nok kunne blive 9-15 år.
    Da vi altid har grønt i hjemmet vil den også kunne få noget af det. smiley


  • #8   14. mar 2014 Så vil mit umiddelbare bud være 1-2 stk chinchillaer. De skal nok bare ikke ud og løbe frit smiley
    Men det er jo ikke alle gnavere der er sociale. Vil du f.eks. læse op på egern, så holder man som regel dem alene (med mindre man benytter voliere til dem).

    De færreste chinchillaer er gode til at nusse med, men der er enkelte der vil, og de fleste har det ok med at måtte hoppe rundt på dig.
    De er tilgengæld ikke gode på et værelse, hvis man sover meget let.


  • #9   14. mar 2014 Hvis du vil have 1 så er hamster eller kanin (ikke gnaver) ganske udemærket..

  • #10   14. mar 2014 Rotter passer kravet på at der både er gang i dem, og de kan slappe af og hygge/nusse. Dog lever de jo kun 2-3 år i gennemsnit desværre.

    Jeg har selv kanin, og hun er meget selvstændig. Hun vil gerne kæles i buret, men hun vil ikke løftes og hun vil ikke pusse nusse.. Når hun er ude, er hun totalt ligeglad med mig smiley Men en kanin ville jo heller ikke kunne bruge 180cm i højden.

    Umiddelbart ville jeg foreslå rotter, chinchilla (som Furrytails skriver) eller lign. dyr smiley


  • #11   14. mar 2014 Pia
    Nok et mærkeligt spørgsmål, men hvorfor må chins ikke løbe frit? smiley


  • #12   14. mar 2014 Ok, jeg vil se lidt på chinchillaer og rotter. smiley

  • #13   14. mar 2014 Chinchillaer æder og bider i næsten alt de kommer i nærheden af, så de er ikke lige et dyr man bare kan have gående frit, man skal sørge for at sikre det hele først smiley

  • #14   14. mar 2014 Stald Melega:
    Som Maria så rigtig skriver, så gnaver chinchillaer i nærmest alt, og det er ikke noget man bare lige kan vænne dem af med smiley

    Vi solgte på et tidspunkt en til at løbe sådan halvfrit. Han endte desværre med at dø for tidligt. Om det var fordi han havde ædt noget han ikke måtte kan vi ikke vide, men det er ikke usandsynligt.
    Han kom ellers når ejeren kaldte og løb ind i sit bur på kommando smiley


  • #16   15. mar 2014 Nu er jeg jo allermest til marsvin, men ellers ville jeg altså også give et kærligt ord ind for mus.

    Skolen har mus, som jeg passer og håndterer hver dag og nøj hvor er de skønne og tillidsfulde.
    Selvfølgelig de er meget små og skal have et godt beskyttet bur, men hvor er de dog skønne. smiley Og meget kælne.

    Men her handler det nok også om at mindst have to, god med klatre-muligheder og rør og evt også finde en god opdrætter.


Kommentér på:
Hvilken gnaver er bedst?

Annonce