{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Hjælp - Kaninhop {{forumTopicSubject}}

Min brors kanin Nala har som lille vist en ret god springteknik da hun hoppede ud af løbegården... (der var ret højt hegn på :P)
Så jeg tænkte at lidt 'for sjov hop' kunne være interessant. Men jeg stødte hurtigt ind i et problem. Selvfølgelig startede jeg med at indruducere hende for springstøtter og pinde - det sagde hun intet til overhoved. Så satte jeg senere en enkelt pind på og efter et par vellykkede hop (kaninen var vist også glad for det). To pinde gik også fint, hun havde vist fundet ud af hvad det gjaldt om.
Det hele foregik over en periode da jeg gerne vil give hende en god oplevelse og give hende tid til at lære det på en god måde. Pp en god dag (hun sprang glad over to pinde) satte jeg tre pinde op på og det gik da super kaninen var glad og fik et stykke æble som belønning.
efter noget tid (vi snakker en uge) hvor vi havde haft gode oplevelser på tre pinde satte jeg nu 4 på og så ved jeg ikke helt hvad der gik galt. Jeg havde også prøvet lidt brede spring i lav højde og hun så ud til at ville springe det meste.

Men tilbage til de fire pinde. Hun løb fint hen til det , men stoppede så stille og roligt op, og snuste lidt til springet før hun så puffede til de to nederste pinde og gik igennem. Det har hun aldrig gjort før. Jeg tog så et lavere spring (ville ikke have hun øvede adfæren) på to pinde, men så skubbede hun den øverste ned og hoppede over.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg vil helst ikke have at hun begynder at skubbe i stedet for at springe? Nogen som kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Kaninhop
  • #1   10. mar 2014 Prøv at træn 1-2 pinde i en periode og se, om ikke du kan få hende til at hoppe pænt igen. Hvis du kan se, at hun står og er på vej til at vælte pindene ned, så prøv at tage hende lidt tilbage og lad hende få nyt tilløb og stop hende, hvis hun forsøger at gå tæt på springet, for at skubbe pindene ned.
    Jeg kan anbefale dig at prøve at komme i en lokalforening med hoptræning på programmet. I Københavnsområdet er der træning i Roskilde og i Gladsaxe. Se mere på http://www.hopudvalget.dk/ under "Kalender og træning".


  • ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #3   10. mar 2014 Hvor mange gange om ugen hopper du?:)

  • #4   10. mar 2014 Jullerne, jeg har gjort det regelmæssigt i løbet af efteråret og sommeren, dog kun så meget at hun syntes det var sjovt, og har ikke gjort det to dage i træk, mere en eller to gange om ugen. Er så startet op igen er i foråret da det blev godt vejr og hun fandt lynhurtigt ind i rytmen, indtil dette skete.

    Rasmis, det vil jeg prøve smiley


Kommentér på:
Hjælp - Kaninhop

Annonce