Selv små ting kan være alvorlige! {{forumTopicSubject}}
Dette er bare for at minde alle om en ting jeg erfarede idag.
Damon (marsvin) har meget lidt skæve fortænder, overhovedet ikke noget jeg troede betød noget. For det var helt utrolig minimalt, og han åd og åd uden problemer og tabte sig ikke. Her i onsdags kommer jeg tilfældigt til at lugte til hans ånde. Og den lugtede ikke specielt godt. Så jeg tog en af de andre grise op og lugtede til dens mund, ingen lugt. Nå ja... Det må da lige tjekkes hos dyrlægen for en sikkerheds skyld. Og gud ske tak og lov for jeg gjorde det! Damon havde en fæl infektion i tandkødet ved kindtænderne, og tandspidser grundet infektionen, og fortændernes minimale skævhed var også grundet den dumme infektion - Det lille pus havde gået med en føl infektion uden jeg havde opdaget det
Han havde så ondt, at da dyrlægen stak fingeren ind i munden på ham, efter han var bedøvet begyndte han at hyle, så han behøvede også lige 5 min bedøvelses-gas så hun kunne komme nogenlunde til.
Nu er han sat på smertestillende, og jeg er SÅ glad for jeg valgte at få tjekket den dårlige ånde!
Husk at dyr altid skjuler smerte, så helst en gang for meget til dyrlægen end en for lidt!
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Men jeg har det bedste med at tjekke noget, istedet for at gå med samvittighedsnag.. For tænk nu hvis det var noget alvorligt, som det jo var her.
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Sikke en grim oplevelse...
Jeg er så dybt taknemmelig for at Damon er kommet ud til sådan en fantastik familie som jer.
Der tager ansvar for jeres dyr, og er villig til at ofre alt bare dyrene har det godt.
Du er fantastik Katrine :D.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Mine grise er mine bedste venner, og jeg aner ikke hvad jeg skulle gøre uden dem! De betyder så meget i min hverdag, og jeg kunne ALDRIG finde på at ignorere en mistanke om sygdom hos en af grisene, og lade vær' med at tage til dyrlægen. Damon og de andre grise er mine bedste venner
Selv små ting kan være alvorlige!