{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.529 visninger | Oprettet:

Knude hos marsvin, bør det tjekkes? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har for noget tid siden opdaget en ret stor knude på maven af mit ene marsvin. Jeg er ret sikker på at det enten er en fedtknude eller en kræftknude, det sidste er nok mest sandsynligt da jeg har mærket på den og hun er ved at være en ældre dame på 5 år.

Hun opfører sig normalt, er frisk og spiser som hun plejer, så derfor har jeg ikke været forbi dyrlægen med hende, jeg går ikke ud fra at der kan gøres ret meget - jeg syntes dog at den er ret stor, og er i tvivl om den vokser, så jeg vil høre andre om I har oplevet dette og hvad I gjorde ved det? Er det en god idé at tage hende til dyrlægen?
Hun ser som sagt ikke ud til at være generet, men jeg vil gerne være på den sikre side hvis der er en chance for at det på nogen måde er ubehageligt eller farligt for hende uden at man kan se det på hende.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knude hos marsvin, bør det tjekkes?
  • #1   19. feb 2014 Jeg stod lidt i samme situation med mit marsvin Molly engang. Jeg valgte at tage hende til dyrlægen. Hun var heller ikke sikker på om det var en fedt eller kræftknude, men jeg fik at vide at så længe marsvinet havde det godt og spise normalt behøvede vi ikke behandle knuden. Hun tilbød også at prøve og fjerne den, men fordi knuden var så stor og Molly var så lille og sikkert ikke ville klare operationen alligevel valgte vi at lade hver. Måske hvis jeg var dig, jeg ville få det tjekket hos din dyrlæge. Det kan være de kan give dig nogle bedre råd, end min dyrlæge kunne give mig. Knuden på Molly var nemlig slet ikke en knude, men en stor byld. Hun fik så senere en kræftknude.. Fra knuden kom til hun døde gik der kun en uge. Så måske dit marsvins knude kun er en fedtknude.

• #2   20. feb 2014 Tak for svar - jeg tror jeg tager hende til dyrlægen så, selvom jeg ligesom dig helt sikkert får at vide at der ikke kan gøres noget når hun er frisk alligevel. Vil uanset hvad ikke lade hende blive opereret, der er så stor chance for at det kan gå galt og hun er jo også gammel - men det ville alligevel være rart at få en proffesionel vurdering, det bekymrer mig lidt at den bliver større smiley

Kommentér på:
Knude hos marsvin, bør det tjekkes?

Annonce