Hvor går grænsen {{forumTopicSubject}}
Ja, sagen er den at Carlo er blevet syg
han har løs mave, er sløv og vil ikke spise sine foderpiller. Dog drikker han og har også fået lidt ærteflager og agurk i ham. Jeg har bestilt tid hos dyrlægen i eftermiddag og prøver nu at få tiden til at gå.
Jeg er selvfølgelig bekymret for om det er alvorligt, og noget der ville indebære at han skulle opereres. Han er 3-4 år (købt hos dyreværnet, så ved det ikke præcist) og han har allerede været på operationsbordet to gange. En gang for kasteration (da jeg fik ham for to år siden, hos dyreværnet, hvilket jo var dejligt så han kunne gå med mine to tøser) og anden gang her vinters hvor han fik fjernet en knude i lysken.
Mine tanker er worse case, i know, og jeg krydser fingre for det ikke bliver en realitet, men HVIS dyrlægen sagde fx. tandproblem = operation, hvad synes i så ville være det rigtige at gøre ? Give ham fred, eller en chance for livet, hvilket indebar endnu en stresset periode for ham ?
Jeg synes det er så svære tanker, for han er en frisk og glad lille fyr til dagligt, så ville gerne høre lidt meninger udefra - ville I kunne lade et marsvin operere tre gange ?
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
sep 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 12
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
1) 'noget' har gjort at tænderne ikke slides korrekt, og at det kan rettes op på med et enkeltstående besøg. Altså én gang i narkose, slibeslibe, done!
2) tandstillingen er gal, så uanset hvad man gør, vil tænderne ikke slides korrekt... så hvis man vælger at dyrlægen skal gøre noget, så er det gentagne regelmæssige ture til dr dyr.
I tilfælde 1, der vælger jeg at fikse tænderne.
I tilfælde 2 aflivning uden at blinke.
Men nu synes jeg ikke at tandproblemer og dårlig mave er noget jeg ser ret tit på samme tid.
sep 2012
Håber at det er noget vi kan klare med lidt medicin - men tankerne flyver jo når man går og er nervøs.. Øv øv
apr 2010
som regel ser man jo tandfejlen tidligt.. jeg ville sige seneste når de er omkring et år cirka.
Men hvis nu et marsvin skranter et stykke tid, og ikke helt får spist nok/rigtigt, så kan der ske det at tænderne ikke bliver slidt, selvom problemet er et helt andet.
Det er fint at få kigget tænderne efter, men hvis han eller har en god vægt/form, så tyder det ikke på at der er det store galt der - så er det bare om at få mavsen under kontrol.
sep 2012
Men nu må vi se hvad dyrlægen siger.
Tak for svar
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2013
Følger: 44 Følgere: 44 Gnavere: 2 Emner: 44 Svar: 78
det er søde til at give en ærlig mening om de mener det er "værd" at operere eller om det vil være til overlast for dyret.
Hvis du har en sød dyrlæge, så spørg ham/hende :). De ved ofte bedst hvad dyret skal gennemgå.
sep 2012
I går aftes var den lille fyr helt sig selv, øffede rundt og guffede løs af sin mad - mens han her til morgen er slatten igen. Håber ikke det er den hersens medicin der nu påvirker ham negativt
Susan; ja han havde en knude ved en brystvorte, men den var rund og glat, så vi besluttede at fjerne den da den var godartet. Han kom sig så fint efter det.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
det lyder til de har behandlet symptomerne fordi de ikke ved hvad han fejler.
sep 2012
Hvis det er kræft der er vendt tilbage giver det jo meget god mening at han er blevet dårlig..
apr 2010
Vi bruger hovedvejens dyreklinik i Glostrup til marsvinene, og har rigtigt gode erfaringer derfra c
sep 2012
Tror jeg vil give dem et kald
Mutten virker frisk igen her til eftermiddag - han har lige stået og hylet højt og kommanderende, da jeg vist efter hans mening var for lang tid om at bringe snacks. Jeg er forvirret over det kræ altså..
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
sep 2012
Tak fordi du spørger
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
Hvor går grænsen