{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set nogle annoncer, hvor folk nærmest falder over hinanden, for at få lov at sælge til små børn.

Men hvor går grænsen for jer her inde egentlig?

Er det bare helt i vinkel at sælge et dyr, en på 4-6 år selv skal passe?

Jeg kan med hånden på hjertet, ikke komme på et eneste dyr der er velegnet som kæledyr til den aldersgruppe.

Der er ikke tale om dyr, hvor forældrene laver en stor del af tingene, men dyr der ønskes eller sælges, og det fremgår at de er velegnede/tiltænkt små børn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor går grænsen?
  • #3   18. sep 2011 Naturligvis kommer det an på den enkelte, men det er helt generelt det her smiley

Der findes naturligvis undtagelser.
    Hvis jeg tager udgangspunkt i min egen familie, kan jeg f.eks. se at der er stor forskel på de nogen lunde jævnaldrende. Nogle af dem ville jeg aldrig i livet give et dyr (ved jeg heller ikke om jeg ville, når de engang blev voksne), mens andre virker mere fornuftige.

Men det er stadig relativt små børn der er tale om. Det er trods alt et andet liv man giver dem ansvaret for.

• #5   18. sep 2011 Nu har jeg ikke selv haft nogle unger jeg skulle sælge, men når jeg skal avle på mine rotter (når de er gamle nok)
    Er jeg ret sikker på jeg ikke vil sælge til helt unge drenge, eller piger. Med mindre forældrene kontakter mig og fortæller de også vil have en hånd inde over for pasningen.

Har selv en datter på 6 år, hun har 2 marsvin og den ene af hunrotterne er "hendes" og det er da mig der passer dem, skifter dem osv. hun giver dem dog ofte frisk vand, mad og frugt/grønt.
    Og det er hvad hun kan "kapere" og det vidste jeg da vi købte de to svin til hende, og så er det udelukkende mig der passer dem, selvom det er hendes.
    De er ikke gamle nok i en 6-7 års alder til at tage vare på et dyr, jo måske de første måneder, men når så dyret bliver kedeligt og hverdags agtig, glemmes de,

• #6   18. sep 2011 Min mor fik hvalpe på hendes tæve og hun sværgede hun ikke solgte til unge mennesker, indtil denne unge pige mødte op med hvad der virkede som en fin mor og selv virkede hun til bare at ville give denne hvalp det aller bedste i verden smiley men ak, han blev sendt videre ødelagt for livet og fik ikk det han blev lovet smiley

Jeg vil personligt vælge købere med omhu, der er rigtig mange der tager dyr for givet og leger køb og kasser så den ikke er lille og nuttet mere, der kan selvfølgelig være omstændigheder herfor.

Med hensyn til små børn så kan jeg tale ud fra min egen dreng på 6 år og han kan ihvertfald ikke tage vare på noget dyr uden at vi står som ultimativ støtte, hundene var søde da de var små, nu er de bare nogen trælse klumper der driller, chinchillaerne var søde lige da de kom ind i huset og deres lille unge sjov de første 3 dage, nu er den der bare smiley

Men nogen mennesker skal jo os bare af med det de har også sælger de nok med henblik på at lokke med at de er velegnet til børn for for uvidende folk er det da det ultimative at læse (jeg kender mange der er faldet i forhold til hunde køb ;))

• #7   19. sep 2011 nu MÅ man jo slet ikke sælge til børn!
    Man er 16 år før man i lovens øjne kan købe et dyr...

Derfor har jeg altid kontakt til forældre før et køb - børn KAN nemlig slet ikke i lovens forstand indgå en handel om dyr :o)

Længere er den sådan set ikke :o)

• #8   19. sep 2011 Pia B:
    Det er ikke helt korrekt.
    Man må ikke sælge dyr til børn og unge, uden forældrenes samtygge.
    Så man må rent faktisk gerne sælge til børn og unge.

Kaninparadiset:
    Men hvorfor overhovedet sælge til børn?
    Hvorfor så ikke gå ind og sige, at man kun sælger til voksne, eller familien som en helhed?

• #9   19. sep 2011 jeg synes ikke det er nok at sige at det er fint nok at forældrene går ind for at hvis ikke dyret passes af barnet 100% så blablabla...

Det er ikke godt nok FORDI, det i lovens øjne er forældrenes ansvar at sørge for at dyret/dyrene bliver passet ordentligt. Og at de tørrer den af på ungerne på den måde, det finder jeg ikke forsvarligt.
    I min verden skal forældrene være indstillet på det overordnede ansvar for dyrets ve og vel, OG være klar over hvad det indebærer med pasning af den pågældende dyreart med foder, dyrlæge osv. SÅ kan vi tale om at de kan købe dyr til lille louise.

Kommentér på:
Hvor går grænsen?

Annonce