{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Kaninfoder - hvilket bruger i og hvad betaler i pr. kg? {{forumTopicSubject}}

Jer der holder flere kaniner, hvad fodrer i med og hvor køber i det? Og ikke mindst til hvilken pris?

Jeg køber 5 kg af gangen, men har fået flere dyr og skal købe lidt større ind nu. Jeg plejer at købe dem der hedder kaninpiller hos Brogaarden, der giver jeg cirka 11 kr. pr. kg.

Jeg vil gerne fodre fornuftigt og med godt foder, hvad kan i anbefale og hvad kan i ikke anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninfoder - hvilket bruger i og hvad betaler i pr. kg?
  • ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #1   15. feb 2014 Fodrer med Møllerens Kaninguf, som jeg køber i en pose med 15 kilo til 80 kr:)

• #3   15. feb 2014 Brogaarden ligger i Hørsholm og vistnok også i Gentofte.

Hvor får du Møllerens kaninguf til så billige penge? (det lyder godt og er også det min ene yndlingskanin fik der, hvor jeg købte den fra)

• #4   15. feb 2014 Jeg har 3 kaniner (2 af dem er franske vædder) og jeg fodrer med Rabbit Royal smiley synes selv det er et super godt og lækkert foder, af et blandningsfoder at være. Man skal bare sørge for, at kaninen spiser ALT op ellers så får kaninerne ikke alt hvad de har brug for... Jeg køber 15 kg for 249 kr men har set det andre steder til 239 smiley det er dyrere end kaninpiller, men synes selv det er det værd smiley en pose på 15 kg holder lige omkring 2 mdr hos mig, men de franske spiser også en del! smiley

• #5   15. feb 2014 Rabbit Royale duer slet ikke her, det gik jeg væk fra da jeg kun havde en kanin, idet hun sorterede, derfor vil jeg foretrække at fortsætte med en form for piller! (til en fornuftig pris)

• ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
  • #8   15. feb 2014 wow sikke meget jeres kaniner spiser smiley hvis jeg gangede min kanin indtag af piller med 9. vil det være 3,5 kg om måneden smiley

• #9   15. feb 2014 jeg fodrer kun med kaninkræs fra mollerup og jeg giver 130 kr for 25 kg i lhfoder(.dk)

• #11   15. feb 2014 Nårh ja min får kun MAX. ½ dl da hun ellers ikke spiser hendes hø smiley

• #12   15. feb 2014 Ja okay. Så fungerer RR ikke smiley
    FV'er spiser jo bare mere end små kaniner smiley min ældste (9 mdr) vejer lige omkring 6 kg, og hvis man går ud fra de skal have 25g/kg kropsvægt, så er det 150 g om dagen, så maden får hurtigt ben at gå på smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #13   15. feb 2014 Pt. Møllernes, men da jeg mener at det er et dårligt foder, skifter jeg så snart jeg har råd (til april)
    Jeg skifter til Pro Cuni, der indeholder betydeligt mere fibre og mindre fedt end Møllernes http://dyrenesnetsalg.dk/kaninfoder-222/pro-cuni-p709
    Derudover får de også Pro-Fibre, som købes hos dyrlægen. (800 gram for ca. 150 kr)

De får ca. ½ dl hver af møllernes plus 1 spsk. pro-fibre, derudover får de selvfølgelig hø, halm, grønt og tørret urter herfra http://www.gruenhopper-kaninchenfutter.de/Kaninchenfutter

• #14   15. feb 2014 Simse: hvad er Pro-fibre? smiley

• > Simse <

#15   16. feb 2014 Et pillefoder, du kan prøve at google det. smiley

• #17   16. feb 2014 Jeg ved fodrer ligesom Rikke også med Mollerup Mølle, men betaler i modsætning til hende kun 95 kr for 25 kg smiley

Vi har i alt 7 kaniner, dog er den ene en Fransk vædder, så han spiser for lidt mere end dobbelt så meget som de 6 andre smiley

• #18   16. feb 2014 Jamen Simse - du kan selv tilføre fibre i form af hø, halm, rodfrugter og groft grøntfoder - så får du også råd til en biografbillet en gang imellem.

• > Simse <

#19   16. feb 2014 Det er åbenbart ikke nok til den ene af mine kaniner. Han har en sart mave, og derfor kræver det også at der er godt med fibre i hans tilskudfoder.
    De får alle tre rodfrugter hver dag, og de spiser det med glæde sammen med hø, halm og tørret urter. Den ene ender tit med at være inaktiv og uden appetit, men efter 1 ml fibre-plex er han pludselig sig selv igen, og det har stået på i snart 5 år, derfor synes jeg at han fortjener bedre.

Jeg har intet imod at giv 400 kr for 25 kg. Det er ikke særlig dyrt i forhold til andet kvalitetsfoder.
    Jeg vil hellere bruge pengene på et godt foder end en biografbilet.

• #20   16. feb 2014 Ja Jørgen, vores rådne piller, grønt, hø og halm, det duer altså ikke til Simses kaniner smiley

- Vi fodrer med Mollerup Mølles kaninpiller, tilsat foderhavre (og valsede majs i de kolde måneder). Pillerne køber vi for 100,-/25 kg smiley

• > Simse <

#21   16. feb 2014 Det er altså kun pillerne der ikke dur. Som der står to gange i tråden, så får mine kaniner da både hø, halm og grønt?

• #22   16. feb 2014 Ej okay.. hvor gamle er i? lad simse fodre hendes dyr med det som hun syntes passer til dem, selv jeg ved at hun kender sine dyr bedst, og at hun tager højde for deres behov.. Jeg kan blandt andet fortælle at hvis jeg havde mulighed og penge ville jeg have min kanin til at bo ligesom simses gør.

• #24   17. feb 2014 Jeg skal ikke rokke ved folks frihed til at bruge det foder, de finder bedst. Et langt liv som kaninopdrætter og som praktiserende dyrlæge har dog overbevist mig om, at vi ikke får noget for at lade vores gode lokale grovfoder passere gennem industriens finurligheder (med diverse E#-numre) - for at vi kan købe det tilbage til for industrien gunstige priser.

• #25   17. feb 2014 God pointe Jørgen. Hvad fodrer du selv med?

Tak for alle inputs.

• > Simse <

#26   17. feb 2014 Nu er du jo bare ikke den eneste dyrlæge, der opdrætter kaniner / har mange kaniner. smiley
    Jeg har valgt at lade mig rådgive af dyrlæger med kaniner som kæledyr. Du er jo også imod neutralisering - det er de dyrlæger som jeg snakker med ikke.

• #29   18. feb 2014 Min besætning består af hollænder (der typisk vejer 3 kg. som udvoksede) og enkelte dværg væddere (som vejer 1,5 - 2 kg udvokset) . Som vinterfoderplan bruges 30 - 40 gram "almindeligt" kraftfoder (HK's Kaninguf) samt 200-250 gram gulerødder daglig. Hertil hø af absolut topkvalitet ad libitum samt masser af halm (som også er af fin kvalitet).

Jeg er ikke direkte IMOD neutralisation - men jeg færdes i miljøer, hvor folk har ret mange kaniner, og hvor det netop er kaninernes evne til at formere sig, der er det væsentligste. Og det er nok de færreste, der budgetterer med en udgift på 2000-2500 kr. til sterilisation af en hunkanin, n¨r den går ud af avlen.

• Louise  A
    Louise A Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 7
    #30   24. feb 2014 Bare lige et råd når i køber foder er det ofte billigere her smiley http://www.zooplus.de/

• #31   24. feb 2014 Fiber kanin til udekaninerne og Cuni Fit til indekaninerne. Årsagen til forskellen er, at mine udekaniner bor hos mine forældre, hvor de har fået Fiber kanin i årevis. Da jeg flyttede kunne jeg ikke skaffe Fiber kanin, da 15 kg er i overkanten til 2 kaniner, så Cuni Fit blev alternativet, 5 kg for 65 kr.
    Mine kaniner, både dem inde og dem ude, får kun en meget lille mængde foder, og så ellers store mængder hø (ad libitum) af god og grov kvalitet og så ellers årstidernes varierede grønt og masser af grene fra havens træer smiley

• #32   25. feb 2014 ER der nogen af Jer der om sommeren ikke giver piller?

Vi bor ud til at stort område fredet natur og jeg har fået bygget nogle løbegårde på 2 x 2 m (uden bund) som jeg tænker på at sætte kaninerne ud i og så lade dem selv spise sig mætte i vilde græsser og ukrudt og så tilbyde hø, grene og vand samt lidt grove grøntsager. Ville de kunne klare sig på deres naturlige kost et par mdr. i forsommeren hvor alt spirer frem?

(mht. bunden skal de selvfølgelig ikke lige kunne grave sig ud, så der skal holdes øje, men ingen af mine kaniner graver endnu)

• #33   25. feb 2014 Du bør nok tage hensyn til, at det spæde græs i forsommeren er ret fattigt på struktur (fiber) - og så må du sikre dig, at der er attraktivt stråfoder + do. grove grøntsager til rådighed.

Kommentér på:
Kaninfoder - hvilket bruger i og hvad betaler i pr. kg?

Annonce