{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.311 visninger | Oprettet:

Sur og aggressiv kanin {{forumTopicSubject}}

Jaeh... jeg ved helt ærligt ikke hvordan jeg skal starte... Sagen er den at min kanin Sofus er blevet rigtig sur og aggressiv. Jeg er faktisk gået hen og blevet bange for ham.

Han er blevet rigtig burterritoal. Før i tiden kunne jeg sidde at kæle med ham i buret, hvor at jeg nu bliver angrebet hver gang jeg forsøger. Når han skal passes må jeg bede folk om at hælde fodret op i hans skål udefra.

Når Sofus så skal ud af buret, ja så er det svært. Han angriber mig, eller gør mine til det, hver gang jeg prøver at løfte ham ud af buret. Før i tiden har jeg så kunnet lade ham løbe ud af lågen i buret, hvorefter jeg så har kunnet tage ham op. MEN! Nu angriber han mig, hver gang jeg vil tage ham op. Når så jeg endelig har fået ham taget ham op, så bider han i min jakke.

Jeg kan heller ikke løfte ham op fra løbegården -han går simpelthen til angreb!

Jeg ved virkelig ikke om det er aflivning der er vejen frem. Sofus har før vi fik andre kaniner været den mest kælne og glade kanin! Men efter at der er kommet andre kaniner herhjem er det bare gået ned ad bakke! smiley Det er bare så ærgeligt at han er blevet sådan, for sommetider har vi nogle gode dage, men vejer man dem op mod de slemmere dage, så er de ikke mange. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Jeg har forsøgt så meget. Bla. at rykke hans bur om på den anden side af huset, men uden held.

Hvad ville I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur og aggressiv kanin
  • #1   5. feb 2014 Det skal lige nævnes at jeg jo elsker ham virkelig højt, og kun vil ham det bedste! Jeg har haft ham i snart 5 år, og i de fleste år har vi været meget "tætte" eller så tætte man nu kan være med sin kanin.

  • #2   5. feb 2014 jeg ville nok få ham aflivet, er han tjekket for smerter?

  • #3   5. feb 2014 Jeg har haft tjekket hans tænder her forleden. Her kunne jeg umiddelbart ingenting se. Han virker rask nok, eftersom at han spiser godt (1 dl. kaninpiller, grønt, hø ad libitium, grene). I løbegården bevæger han sig også en hel del, og samme i selen.

  • #4   5. feb 2014 1. aflivning skal aldrig være den første overvejelse synes jeg (:
    2. er der noget der har ændret sig for kaninen, mht. til bur eller den tid I har sammen?
    3. prøv at få ham til dyrlægen og tjekke om han har smerter eller er syg.
    4. er han katereret?
    5. Hvis ingen af de øverste ting har nogen indflydelse ville jeg nok forsøge at "starte forfra". ligesom med en helt ny kanin. brug lang tid ved hans bur. lad vær at overskrid hans grænser når han grynter eller stamper efter dig. så hold hånden stille med noget du evt. kan fodre ham ved, indtil han måske får en ny forståelse af at din hånd ikke gør ham noget. og når han ikke er så agressiv overfor din hånd, langsomt lære ham at komme op. tage ham op i stedet for at åbne buret og lade ham gå ud selv. indtil han igen er vant til dig. hvis ikke dét virker, så kan du evt få ham indsat på et pensionat som for eksempel bunnysanctury hvor de er vant til at håndtere lidt anderledes kaniner. så kan den enten få et godt hjem der eller måske opdrages så den kan få et nyt godt hjem. det koster vist lidt men synes da det er et forsøg værd (:

    Håber du kan bruge noget af det til noget (:


  • #6   5. feb 2014 Tusind tak for jeres meget uddybende svar! smiley

    Sofus er ikke kastreret og den eneste store omvæltning har været at der er kommet hunner herhjem.

    Og jeg tror at du har ret, Laila. Når han angriber hiver jeg hånden til mig, lukker buret og går min vej. Jeg kan sagtens se hvad du mener! Jeg skal nok være lidt mere tålmodig og modig. Jeg vil helt klart tage jeres råd til mig.

    Så vil jeg gå i gang lige efter vinterferien, hvor jeg får masser af tid smiley


Kommentér på:
Sur og aggressiv kanin

Annonce