{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Hankanin bider i tremmer! {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg har en skøn dværgvædder han på lige knap et år, den dejligste lille fyr, men han driver mig til vanvid i korte perioder.

Der er korte perioder på nogle dag hvor han bare bliver super rastløs og han virker irriteret.. Han bider i tremmerne på sit bur, "graver" i tremmerne, han kan sidde helt stille og pludselig stamper og "grynter" han og løber rundt i buret. Det er så slemt at jeg ikke kan sove om natten når det står på. Umiddelbart ved jeg at det måske ikke er den bedste løsning at han står i mit soveværelse men nu er det bare sådan tingene er lige nu..
Mit spørgsmål er egentlig om det kan skyldes at han er i brunst? For jeg kan tage ham ud og buret og aktivere ham lige så meget jeg overhovedet kan men det ændrer ikke på "bide i tremme" adfærden om natten..
Kan næste skridt være at få ham kastreret? Kan det afhjælpe den rastløshed jeg synes han udstråler?

Bliver nødt til at finde en løsning; skal jo sove om natten og det er bestemt ikke en mulighed bare at sælge ham videre..
Så hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankanin bider i tremmer!
  • #1   3. feb 2014 Har du prøvet at give den noget at bide i? fx en gren.

  • #2   3. feb 2014 Min kanin har fri adgang ud af buret. Men nogle gange hvis jeg lukker min kanin ind i sit bur om aftenen pga. hunden, så bider hun også i tremmerne konstant smiley Det driver også mig til vandvid, så til sidst lukker jeg buret op så hun kan hoppe ud igen, og så stopper hun. Så måske keder din kanin sig i buret, ligesom min gør smiley

  • #3   3. feb 2014 Han har både grene fra frugttræer, og godbidder liggende som han kan gnave i. Det er bare ikke interessante i de her perioder hvor han er værst smiley

  • #4   3. feb 2014 Det er en mulighed, men igen, det er kun i de her korte perioder at det er et problem.. Ellers er han aldrig urolig i sit bur smiley

  • #5   3. feb 2014 smiley

  • #7   3. feb 2014 Min han gør det også - især om morgenen!
    Men det er nok min egen skyld i sidste ende, for jeg har vænnet ham til at blive fodret om morgenen (udenfor buret) og det er så hans måde at vise at nu er han altså sulten!

    Men ellers gør han det også for at få opmærksomhed, ligeså snart at han kan høre nogen på trappen og han er lukket inde i buret, ja så er det sten sikkert at han bider i tremmerne - for så kommer de dumme mennesker jo ind til ham og lukker ham ud smiley

    Har du prøvet at fodre om aftenen? Så er kaninen jo beskæftiget med at spise, og glemmer lidt at den er lukket inde.. Jeg fodrer også om aftenen, ikke ret meget, men nok til at han ikke flyver hen til tremmerne og bider i dem af ren og skær kedsomhed smiley


  • #8   3. feb 2014 Det med ham stamper i buret og bider i tremmerne tyder på man mangler at aktivere sig, han keder sig måske eller føler buret er for trang. Prøv evt at have ham ude og løbe et par timer inden sengetid og evt et større bur.

  • #9   3. feb 2014 Jeg fodrer ham i forvejen om aftenen, halvdelen om morgenen og den anden halvdel om aftenen..
    Og det med aktiveringen burde der ikke være noget i vejen med.. Har ham ude at buret når jeg er hjemme og han løber altid rundt og hygger sig, med mindre han er i de her perioder.. så vil han bare tilbage i buret og være gnaven.. Og et større bur? Det er efter min mening riigeligt stort


  • #10   3. feb 2014 http://www.dba.dk/stort-hjoernebur/id-1004407117/

    Det er ganske vist ikke min annonce men har præcis samme bur til min smiley


  • #12   3. feb 2014 Jeg tror virkelig ikke det er så stort et problem, netop fordi det kun sker i perioder.. Ellers trives han i sit bur uden nogen form på tremmebide tendenser.. Jeg ville bare gerne hvis der var en mulighed for at fjerne selv den mindste smule rastløshed, og høre om kastration måske kunne hjælpe?


  • #14   3. feb 2014 Jeg ville gerne at han kunne komme udenfor at gå om sommeren, men da jeg bor på 4. sal i et boligkompleks er det bare ikke en mulighed, så der må han desværre nøjes med gåture i hans sele..

    Og ja der er halm som han kan bygge rede/seng i udover hans hø smiley


  • #17   3. feb 2014 Selvfølgelig er det super frustrerende jeg ikke kan sove, men det kan jeg sikkert fikse med ørepropper eller lign. Er bare mest bekymret for om det er et udtryk for at han mistrives eller om det bare er noget hormonelt..

  • #20   4. feb 2014 Det vil jeg da prøve! Alt er et forsøg værd smiley

  • Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

    Emner: 2 Svar: 56
    #21   4. feb 2014 Kaniners livsmission er at formere sig, så det kan sagtens være fordi han er frustreret...

    kaffa: selvfølgelig bider kaniner ikke i tremmer i naturen når de ikke er i bur i naturen... smiley


  • #22   4. feb 2014 Du er din kanins flokfører - og kaninen vil søge hen til dig, når du er i nærheden. I din situation ville jeg nok lave en fold på 1 - 2 kvadratmeter - gerne med bund - masser af halm - faste sider i folden og overdækning med en trådramme ca. 1,20 m oppe. Så er der ingen tråd, den kan bide - og den kan ikke se dig om natten.

  • #23   4. feb 2014 Masser af motion, opmærksomhed, pinde og legetøj, det hjalp på min kanin Nina smiley

  • #25   4. feb 2014 Kaniner er kolonidyr og har derfor ingen leder udover sig selv. smiley
    Tænker altså stadig det er pga kedsomhed den bider og stamper.


Kommentér på:
Hankanin bider i tremmer!

Annonce