{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Kanin - halm foder? {{forumTopicSubject}}

Det ser ikke ud til at Kris spiser af hans hø, men han går på halm, og det ser ud til at forsvinde.

Han kan godt lide høet hvis det er det eneste der er med ude når han er på sofaen..

Gør det noget hvis han spiser halm istedet for hø?

Han spiser også sine kaninpiller (Får lidt under 1 dl, og der er lidt til overs hver morgen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin - halm foder?
  • DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 218
    #2   24. jan 2014 Jeg har tre kæmper, som IKKE rører deres hø, uanset hvor langt ned i foder de kommer.

  • #3   24. jan 2014 Jeg ville ikke skære ham ned i foder.
    Jeg har også mange der ikke gider høet med mindre der slet ikke er foder eller halm


  • #4   24. jan 2014 Nu ser jeg lige at din søde kanin er en hermelinblanding.. Så ville jeg klart skære hans foder ned. Helst omkring en halv dl.. Hvis han ikke spiser op, er det nok fordi han er mæt og så gider de ikke høet.
    Min er lidt større og han får under en halv dl og grøntsager + hø for resten smiley


  • #6   24. jan 2014 Hvis en kanin levner er det tegn på at den får for meget mad, de er fra naturens side skabt til at være små sultne hele tiden.

    Hø og halm indeholder ikke det samme, halmen er ikke nødvendigt for ham at spise, det er høet dog, da det egentlig skal være kaninens grundfoder. smiley


  • #7   24. jan 2014 Jeg kan ikke lade være med at tænke at det kan være dårligt hø så - ikke dårligt som i at det fejler noget, måske blot at det simpelthen er dårlig kvalitet og dyret ikke gider det.

    Har haft noget lidt ringe hø en overgang, men i mangel af bedre var det dét dyrene fik .- da jeg så skiftede og fik noget godt lækkert hø, er du gal der røg pludselig en hel del mere end tidligere!


  • #8   24. jan 2014 Det er godt hø, ingen problemer der.. Men tror måske ikke han har været vandt til det i dyrehandleren..

    Jeg har prøvet at strø hempstrøelse over halmen nu, så han kan se at det ikke er mad.. Og så håber jeg at han finder ud af det med høet, for han vil jo gerne spise det når han er ude af buret og jeg ligger lidt til ham

    Tanja - Okay tak smiley Jeg prøver med en halv og se om det fungere smiley


  • #9   25. jan 2014 Jeg kan se han har spist lidt mere af høet, så jeg tror en blanding af mindre mad og hempstrøelse på halmen fik ham til at fange ideen med hør smiley (Og han får så også hjælp af kattene der hiver det ud på den anden side af høhækken *g*

Kommentér på:
Kanin - halm foder?

Annonce