{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Dominerende marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået et nyt han marsvin og har i forvejen to voksne hanner. Efter den lille er kommet er de to andre begyndt at slås helt vildt. Og ham den ene voksne han er blevet meget dominerende og vil fx ikke lade den anden voksne han komme ind i deres fælles hus. Han har bla også bidt en tåt hår af den anden så det har blødt lidt. Vil det stoppe ? Er det almindeligt ??? Er meget bekymret syntes det er syndt at de lige pludselig ikke kan enes:-(!!!! Hjælp!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominerende marsvin
  • #2   7. jan 2014 Jeg har hørt at to voksne hanner godt kan gå sammen med en tredje så længe den tredje er en unge :)?? Har et bur på 120x60

  • #4   8. jan 2014 jeg opdrætter marsvin og jeg ville aldrig anbefale at sætte en ny unge ind til to voksne der HAR fået etableret hirakiet... medmindre måske hvis du har en hesteboks til rådighed eller andet tilsvarende areal.

  • #5   8. jan 2014 Jeg er enig med Susan her.

    1 voksen han kan oftes sættes sammen med en ung han/han unge, og det går godt. Har man valgt 2 han unger som så vokser op sammen og bliver til voksne hanner, så er det ikke en ide at sætte en ny ind til dem da det jo pludselig giver anledning til ændring i hiakiet med hvem der bestemmer.

    Og det er det som er sket ved dine hanner. Da der allerede har været blod ville jeg tage den ene af de 2 voksne hanner fra. Og lade den nye han går med den ene voksne han. Og så ville jeg finde en ny lille han til ham den voksne som blev til overs.

    Ellers også sælge den voksne som er i "overskud" du skal IKKE regne med de 2 voksne kan gå sammen i fred mere.


  • #6   8. jan 2014 Hold da op det lyder ret slemt :-)... De har allerede fået det bedre, og siger ikke han ligefrem ikke må spise mad pga den anden men at han blokere huset. De har så sent som idag ligget sammen alle 3 inde i samme hus og puttet, så håber det vil blive ved med at gå i den rigtige retning nu. Har skaffet mig endnu et hus så ser om det ikke også kan hjælpe på det. De har været oppe at slås sådan rigtigt en gang men ellers bare lavet brummelyde over for hinanden. Tak for jeres råd

  • #7   9. jan 2014 Jeg har skilt dem ad så to er sammen og en er alene. Ham som er alene kalder meget og kan slet ikke finde ro.. Det er jo også syndt... Har sat ham til salg på DBA men indtil da skal han jo gå alene. Og indtil videre syntes han slet ikke om det ..

  • #8   9. jan 2014 prøv eventuelt denne fb gruppe: https://www.facebook.com/groups/Marsvinesalg

    det er jo med at finde ham et hjem hvor han ikke er alene, ret hurtigt.


  • #9   9. jan 2014 Ja præcis! Kan ikke gå ind på linket. Der står siden ikke eksistere smiley

Kommentér på:
Dominerende marsvin

Annonce