{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

sine G
sine G
Tilmeldt:
28. sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25

Hjælp! Min kanin plettisser {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kanin blev kastreret for ca. 2 måneder siden. Der har siden da ikke været nogle problemer med tis udenfor dens bur, indtil for et par dage siden. Har været flere gange hvor han er ligget hos en og blevet nusset i noget tid, og når han så har rejst sig har der været nogle små tis pletter. Nogen der har erfaring med ligende eller nogen ide om hvad man kan gøre imod dette problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min kanin plettisser
  • #1   27. dec 2013 Det lyder som om, at han kan have en urinvejsinfektion, eller evt. nyresten. Kaniner er generelt meget renlige og jeg har faktisk aldrig oplevet i alle mine kaninår (hvilket efterhånden er mere end 10) at en kanin over 10 uger har tisset på mig. Så det er bestemt ikke normalt. Når en kanin plettisser, er det ofte fordi, at den ikke kan holde på vandet.

  • #2   28. dec 2013 Jeg ville tage til dyrlægen. Min dyrlæge fortalte engang at kaniner generelt ikke plet tisser hvis alt er som det skal være, det er alt eller intet der kommer ud smiley Jeg har ikke selv erfaring med det, men lykkelines bud lyder meget sandsynligt.


  • #3   28. dec 2013 Min dreng Peppi fik jeg aflivet pga. en kalksten i blæren, han havde 2 store og det var anden gang han havde dem. Første gang blev de opereret ud. En af de tidlige symtomer er af de ikke kan holde på vandet.
    Tænker dog i dit tilfælde at det nok kan være en urinvejs infektion pga det ikke er så lang tid siden den blev kastereret.
    Go bedring med ham, få ham dog tjekket ved dyrlæge.


Kommentér på:
Hjælp! Min kanin plettisser

Annonce