{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Vores 2 små marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har anskaffet os 2 ekstremt dejlige marsvin (hanner fra samme kuld). De er omkring 2,5 mdr. gamle.

De har kunnet enes fra første dag, de elsker at ligge op af hinanden og er meget aktive bude i buret og udenfor. Generelt virker de meget glade for hinanden.

Men nu her 1 måned efter vi har fået dem, er de begyndt at blive lidt uartige. De går og brummer efter hinanden og sommetider prøver den ene at pule den anden og omvendt. Nogen gange bider de lidt efter hinanden, dog ikke noget voldsomt.

Jeg er klar over at dette er meget normalt, vel fordi de er blevet kønsmodne, og prøver at finde ud af hvem der bestemmer i buret. Den ene har ellers fra dag 1 underlagt sig den andens dominans, men nu er det som om den vil drille ved at pule den anden.

Hvor lang tid skal vi forvente at dette står på? Det sker rigtig meget indenfor en dag, og er vel startet for en lille uges tid siden.


Og et andet spørgsmål:
De er generelt ret tamme, nemme at tage op af buret og elsker at blive kælet og håndfodret. Men hver gang vi går forbi buret løber de for livet ind i deres lille hus. Det kunne ellers være rart hvis de bare vænnede sig til at der går folk omkring og at de ikke behøver løbe ind og gemme sig. smiley

Vi har prøvet at have buret inde i stuen hvor vi sidder til dagligt, for at de kan vænne sig til os og vores lyde og bevægelser, Det lader bare ikke til at det hjælper så meget. Der skal måske bare tid til? smiley

Venlig hilsen
Lis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores 2 små marsvin
  • #1   25. nov 2013 marsvin ser dårligt detaljer, de kan ikke genkende skikkelser før de er helt tæt på de ser til gengæld rigtigt godt bevægelser, skygger og den slags, plus de hører rigtigt godt. Tænk på de er byttedyr i naturen, de behøver ikke kunne se hvilken art fugl det er der kommer flyvende: hvis fuglen er stor nok til at kaste skygge = potentiel rovfugl = SPÆN! Så når i kommer farende når de ikke at opdage det er jer, det kunne ligeså godt være en fjende og de gør det naturlige: spæner og kigger først BAGEFTER hvad det egentligt var.... Sørg for at lave støj når i er lidt væk fra buret, gerne sige noget så de er advaret ( de genkender stemmer ret hurtigt!) inden i går forbi buret. Når jeg går på altanen til mine svin snakker jeg løs til dem så snart døren er på klem allerede og jeg oplever aldrig de der situationer hvor de farer forvirret rundt i buret. Jeg bliver i stedet mødt af 30 forventningsfulde svin hvoraf ca 1/3 hænger ud over burkanten og vil se om jeg har noget med. Mine børn oplever det til gengæld tit for de går bare derud, direkte hen til et bur og stikker hovedet ind, dyrene får et chok og letter ½ meter*G* undtagen de rigtig gamle... og det er nok mere fordi de er lidt halvdøve og blinde end det er fordi de er "helt vildt" tamme hvis jeg skal være helt ærlig*LOL*

  • #2   25. nov 2013 ps: det behøver jo ikke give mening det i siger, eller være sødt, det er bare det at de kan høre på forhånd hvem der kommer. Jeg plejer bare at sige "hva så små pipsvin, er der nogle der er sultne?" eller noget i den stil... det er nok til de ved det er mig*S*

  • #3   25. nov 2013 Med hensyn til de render efter hinanden og brummer, så kan du risikerer det forsætter hele tiden men også håbe på det stopper.

    Det er meget svært at spå om, men så længe de ikke bider hinanden så der er sår eller lign. så er der ikke noget at være bekymret for.



Kommentér på:
Vores 2 små marsvin

Annonce