{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.024 visninger | Oprettet:

Mange kaniner aflivet pga brækket ben ! {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Er jeg den eneste, der kender mange der fik sin kanin aflivet pga brækket ben?
Har selv været ude for det med en af mine niner smiley
Syntes det er rigtigt øv, at der er så mange kaniner. Der skal dø pga af et fu*king brækket ben (undskyld mit sprog). Hvorfor kan man ikke finde på noget der ikke ruinere folk, men stadig hjælper ?

Mvh Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange kaniner aflivet pga brækket ben !
  • #1   21. okt 2013 Øh?

Dyr der brækker lemmer, er noget rigtig møg. Det er det også på større dyr. Ofte er det mest humane en aflivning, med mindre man vælger at få fjernet benet, men det kan så også diskuteres om det er humant at fjerne benet.

Et brækket ben heler jo ikke bare lige op. Der går lang tid, hvor dyret er mere eller mindre imobilt, og formentlig også skal være på smertestillende.
    Når det så er overstået, er der jo aldrig nogen 100% garanti for at der ikke er nerveskader på dyret.

Det er alt for egoistisk bare at holde dyr i live, fordi man kan. Man bliver nødt til at tænke lidt på dyrenes fremtid, og lidt mindre på en selv.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   21. okt 2013 Jeg havde en der brækkede hoften og det ville koste mellem 12.000 og 15.000 kr at lave, plus at det ikke var sikkert den ville kunne gå ordentligt. Så derfor blev hun aflivet.

• #3   21. okt 2013 Okay tak, så ved jeg det
    tænkte det ikke som at dyre skal holdes i live, men at det kunne få det godt igen smiley

Men kan du ikke lige hurtigt forklare hvad humane og imobilt betyder?

• #5   21. okt 2013 Selv har vi for nylig måtte aflive en af vores allerbedste dværgvæddere gennem tiden, pga. et brækket ben.

Det var dog en lille trøst, at kaninen selv kendte sin skæbne efter ulykken, hvilket gjorde den sidste bæring af dyret, ud til blokken, til en rolig og afslappet affære. Det blev en god afsked.

Jeg mener ikke det kan være værdigt for en kanin, at skulle gennemgå en helings-proces efter sådan en skade.
    Den forstår simpelthen ikke hvorfor den ikke kan bevæge sig som den plejer, og som byttedyr af natur, tror jeg nu heller ikke den har nogen forventninger om at skulle overleve sådan en skade.

Som ejer kan man vurdere, om noget man har gjort med/ved dyret, har forsaget skaden. I så fald, skal man måske ændre sin fremgangsmåde..

Samtidig skal man huske, at ulykker altså sker engang imellem uden at man ville kunne forhindre det - Det er derfor, det hedder ulykker smiley

• #6   21. okt 2013 Jeg har haft kaniner i 20 år, og jeg har aldrig haft en kanin, der har brækket benet.
    De hopper alle kaninhop, men vi passer godt på dem. Jeg har heller aldrig set det til træning eller konkurrencer.

• #7   22. okt 2013 Humant: At man gør det der er bedst for dyret/mennesket. Når man afliver ved dyrlægen, kaldes det f.eks. en human aflivning.
    Immobil (jeg stavede det vist galt første gang): At man ikke kan bevæge sig. Det kan være helt eller delvist. F.eks. hvis man selv brækker et ben, så bliver man immobil fordi man ikke kan bevæge sig frit rundt.

• #8   22. okt 2013 man kan altså ikke bare 'finde på noget' som koster billigt.. her må de flysserøde ølbriller altså lige af en gang.

Dyrlæger koster altså penge.. brug af deres udstyr koster penge.. osv. Det bliver altså ikke bare lige pludseligt superbilligt.

Og så ser jeg alså helt ærligt hellere at folk tager ansvar og får aflivet dyret, såfremt man ikke har råd til den helt store dyrlægebehandling, frem for at lade stå til.

Jeg har set rigtigt mange tilfælde af dyr, der burde komme til dyrlægen, og hvor prisen ville ende LANGT under brækket-ben-prisen, hvor folk stadig kvier sig ved at tage til dyrlægen.

• #9   22. okt 2013 Sweet Leaf: ved godt det ikke ville komme til at ske smiley smiley
    men man må vel altid ønske

Kommentér på:
Mange kaniner aflivet pga brækket ben !

Annonce