{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

kanin psykisk ødelagt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft denne kanin i pleje samt med hendes nu døde søster.
De er begge hunner.
De fik så et nyt hjem, hvor de kom tilbage til mig i pleje, ja de har været lidt forskellige steder henne.
Vi mener samt med den nye familie som skulle have haft dem at de er blevet misrøgt.
Jasmin som jeg har nu hendes søster blev aflivet pga tandbyld, alt for undervægtig, opgav med at spise og skæve fortænder, Jasmin er så ødelagt psykisk rigtig meget.
Hun er en god kanin, men har problemer med hende med nogle ting, som jeg godt kunne have brug for hjælp af en som ved noget om kaniner med psykiske problemer, evt en dyre psykolog, noget med adfærd at gøre. Nogle som kan anbefalde nogle? Hendes adfærd er virkelig ikke normal og ja der er mange ting som jeg godt ville hjælpe hende med for hun kan komme over det hun har været i gennem. Hun har været kaste bold forskellige steder.
Jeg søger virkelig en som ved noget om kaniner med psykiske problemer og om hvordan man kan løse det, så hun forhåbnligt bliver en bedre kanin. smiley
Som sagt hun er dejlig, men har en masse psykiske problemer som jeg meget gerne ville have hjælp til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin psykisk ødelagt
  • #1   6. aug 2013 Jasmin smiley

    profilbillede
  • #2   6. aug 2013 Kan vi evt få at vide hvordan hendes adfærd er? Det kan være vi kan hjælpe?:)

  • #3   6. aug 2013 jeg kan ikke hundrede procent beskrive den før man ser hende.
    Men fleks. Hun "spæjter" og går fuldstændig amok når man tager hende op og man når man tager hende tæt ved en, går hun amok, det eneste hun kan lide er at rende frit rundt også når man sidder på gulvet, men så bider hun lige pludselig.. hun er en meget usikker kanin som har været meget i gennem. Vi tror hun er blevet tabt før hun kom hen til os igen.
    Fordi hun går fuldstændig amok for det meste når man tager hende op når hun er ude.
    Man kan heller ikke klippe hendes klør uden hun går fuldstændig amok, det samme med at kigge hende i tænderne. Det virkelig slemt når hun går amok og svær at få hende til at slappe af igen.
    Jeg ville virkelig gøre alt for hun bliver en god kanin, som stoler på en og sådan nogle ting.
    Hun har været så meget i gennem, så det hårdt at se at hun er ødelagt så meget psykisk..


  • #4   6. aug 2013 hun kommer selvfølgelige op til en og sætter sig når man er nede på gulvet med hende, men.så bider hun lige pludselig hårdt.
    Hun bider rimeligt meget, det ville jeg også gerne få væk.


  • #5   6. aug 2013 lyder "bare" som om hun skal ha genopbygget sin tillid til mennesker igen

  • #6   6. aug 2013 hvis hun SELV kommer hen og hopper SELV op til dig og derefter bider mener jeg hun er for dominant... en kanin der mangler tillid til mennesker ville ikke frivilligt kravle op på skødet... jeg syntes i stedet du skal vise hende at dit skød er ikke hendes siddeplads hun selv kan bestemme over... forhindrer hende i at hoppe derop LØFT hende derop og ned igen kort efter for at vise at hun er der kun fordi du tillader det.. Hun skal komme hen til dig og så inviteres op, du er ikke bare en tyggesofa hun kan bruge som hun har lyst, skal du have vist hende vil jeg mene...


  • #7   6. aug 2013 Bare og bare, er ikke sikker på jeg kan få hende til at stole helt på et menneske igen.
    Hvis i så hvordan hun kan være, fuldstændig ødelagt, men også en dejlig kanin.
    Fleks. Når vi holder hende fast, går hun fuldstændig amok som aldrig før.
    Siger høje lyde og spræjter som man ikke kan styre hende også på vej til at angribe, jeg holder altid i hendes øre når jeg sidder med hende, så hun ikke bider. Hun er meget en dominerende kanin.
    Det med hendes bideri er enorm.det gøre så ondt når hun bider for det meste.


  • #8   6. aug 2013 man kan heller ikke få lov til at kigge hende i munden, eller klippe klør, så går hun fuldstændig amok

  • #9   6. aug 2013 men kan også mærke der skal intet til så er hun bange og stresset..

  • #10   6. aug 2013 jeg ville også være bange hvis jeg havde mistet min tillid til mennesker og blev holdt i ørene og holdt fast :S jeg vil sige igang med at genoprette tilliden

  • #11   6. aug 2013 jeg bliver nødt til at holde henne ved ørene, ellers bider hun så hårdt at der går hul.

  • #12   6. aug 2013 så lad være med at hold hende og lad være med at sid med hende, jeg vill eheller ikke være tryg hvis jeg var blevet dårligt behandlet og derefter tvungen til at sidde hos nogle jeg ikke stolede på, så gentager mig selv start fra nul med tillidstræning evt med godbidder og så lad være med at gøre det flere timer i streg

  • #13   6. aug 2013 Altså det eneste sted hun kan rende i er køkkenet lige pt.
    Så bare tage hende derud og sætte mig på gulvet eller hvordan?
    Er bange for hun bider, hvad ville du gøre når hun bider?


Kommentér på:
kanin psykisk ødelagt

Annonce