{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Vil gerne hoppe-bare ikke til stævner? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo min dejlige Snøvsen som jeg hopper med et par gange om ugen.. Både hjemme i haven, og til hoptræning i Århus..

Synes han hopper ok, og man kan virkelig se at han nyder det. Hjemme hopper han rigtig flot, og hopper nemlig en MS med 0 eller et par fejl..

Men, men, men..Ligeså snart vi er til hoptræning går han helt i stå. Han hopper LL derinde, og det er ikke et flot gennemløb. Vi har snakket lidt om at han måske føler sig utilpas fordi han hopper på tæpper derinde, og han hopper klart mere sikkert udenfor (både hjemme, og når vi er hos andre og hoppe).

Til stævner er han ligeså slem - selv udenfor..
Han hopper ikke ret sikkert, og han virker slet ikke frisk og klar på at hoppe.. Sidst måtte jeg trække ham fra en klasse..

Hvad i alverden kan jeg gøre?? Jeg er rolig med ham, og gør intet for at presse ham, jeg roser ham igennem hele banen selvom han river ned, han får den tid han behøver, og stresser ham ikke..
Det skal lige siges at han slet ikke er en sky kanin. Han elsker at vise sig, og er meget opmærksomhedskrævende.. Hjemme har jeg også tit tilskuer på (naboernes børnebørn osv..), for at vænne ham til mange mennesker der snakker osv..

Er lidt ved det punkt, hvor jeg ikke rigtig vil til stævner, da jeg ved hvad der sker..

Nogen der har oplevet det samme, og måske har et tip eller 100? (:





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne hoppe-bare ikke til stævner?
  • #1   21. jun 2010 Syntes du skal træne 1 gang om ugen på nye steder (hver gang så vidt som det er muligt) . Måske kan din nabos haves bruges eller din venindes? ?? Stil en masse ting frem som er "farlige" også hop ellers lidt med ham smiley
    Det er en god idé det med børnene så forsæt med det smiley


  • #2   21. jun 2010 Så ville jeg spørge om jeg ikke kunne låne en anden have smiley Man kan også gå ned på en fodboldbane (har jeg set flere gør) og springe lidt der bare i 5min (banen igennem 2gange) også smutte igen smiley Ellers gå en masse ture ikke bare i haven man alle steder smiley (:

  • #4   21. jun 2010 Det kan være fordi han ikke føler sig så tryk andre steder end hjemme. Mange kaniner hopper kanon flot derhjemme, men når de kommer ud andre steder, kan de godt gå lidt i baglås. Det tager tid for en kanin og vænne sig til og det er ikke noget der kommer lige med det samme, men hvis du giver ham tid skal det nok komme en dag! smiley

    Nogle kaniner hopper generelt bare bedre udenfor end indenfor, og omvendt. Min kaniner hopper i hvertfald bedst udenfor, men kan sagtens hoppe på gulvtæppe. Det var ikke lige det sjoveste i starten, men de fandt meget hurtigt ud af at det ikke var så slemt! Det kan være din far eller en anden bekendt kan skaffe dig et gulvtæppe du kan prøve og hoppe på? smiley

    Hvis der var noget du ikke rigtig fik svar på er du velkommen til at spørge.


Kommentér på:
Vil gerne hoppe-bare ikke til stævner?

Annonce