{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Spring - byg selv {{forumTopicSubject}}

Der er jo så mange der gerne ville hoppe med deres kaniner, og mange bruger bare koste, kasser og hvad de nu ellers kan finde. Men det er jo meget sjovere med 'rigtige' spring. Mange køber deres spring på fx. www.libraartic.com eller www.Benie.dk . Men det er meget billigere at lave dem selv og det kræver faktisk ikke så meget at lave et meget enkelt spring. Også holder de meget bedre end dem fra maxi zoo, hvis de da ellers er bygget ordentlig smiley

<b> Forberedelse </b>
Som sagt kræver det ikke så meget. Men du skal selvfølgelig have noget træ, søm osv. Men hvis du stadigvæk har sløjd er det jo ikke noget problem. Men ellers kan du jo spørge din far eller en anden der kan hjælpe dig med at skaffe sådan noget og måske hjælpe med at bygge? Alle mine er spring er dog lavet af trærester, og da min far er tømrer har det ikke været noget problem med alt det andet osv. Han har også bygget en del af mine spring, der er lidt svære at lave. Fx dem der skal skæres ud. smiley
Men! Når du har fået noget træ, kan du starte med en alm. lodret. Det kunne være noget som dette: (Mit spring er dog gået i stykker fordi det blev kørt ned, så det skal lige have en ny bund, også er det meget lille smiley )

<b>PINDE</b>
Så skal du have sat nogle kramper eller søm i træet så pindene kan ligge. Du kan bruge elektrikker rør som pinde. Jeg kender 2 forskellige str. Der er dem som de bruger til de helt rigtige spring og så nogle der er lidt mindre. Jeg har brugt de små, men nu har min far lige skaffet nogle i den anden str. og selv lavet nogle kramper i den rigtige str. men jeg ved ikke hvordan s: Men eller kan du købe både kramper og pinde på www.benie.dk! Men hvis du ikke vil bruge så mange penge kan søm skam også bruges! smiley Hvis du måler med en pind fra et andet spring som du har købt, eller hvis du har købt nogle elektrikker rør. De skal forresten være 70-80 - synes jeg i hvertfald. Du kan selv vælge om der skal være om der skal være 5 eller 10 cm i mellem. Jeg har 10 i mellem det fleste af mine.

<b>Sådan gør du</b>
1. Du starter med at finde den højde du gerne vil have springet skal have. Også saver du det ud.
2. Så skal den jo også have en bund så den kan stå op. Bunden skal være forholdvis stor så springet ikke vælter hvis det blæser lidt. Den kan jo fx. være 10 x 10, alt efter hvor højt dit spring er.
3. Nu skal du sætte søm eller kramper i. Dette er kun en guide til søm! Så måler du af alt efter hvor langt du vil have imellem. Når du har afmærket det med en blyant, tager du pinden og sætter op til mærket, og laver 2 mærker til der hvor pinden skal sidde. Husk at tage højde for at pinden jo også har lidt højde.
4. Så skal du have sat bunden fast på det andet stykke træ. Der er det bedst at bruge en boremaskine, så træet ikke flækker. Din far, onkel eller en anden du kender har garanteret sådan en du må låne! smiley Men hvis ikke, kan du sagtens bruge som. Det holder bare ikke så godt som skruer!
5. Også kan du evt. måle det! smiley

<b>Andre spring</b>
Du kan selvfølgelig også lave et dobbelt spring. Det gør du på nogenlunde sammen måde. Din bund skal bare være længere så der kan være 2 på, også kan du evt. lave det til en stige som fx den her ..
Også kan du også gå ind på www.libraartic.com for at få inspiration. Det har jeg gjort. Men det kræver alligevel lidt andre midler en søm og hammer og lave nogle af dem smiley

<b>HUSK:</b> Dette er ikke et højdespring! Det skal laves på en anden måde for at det er rigtigt! smiley
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at spørge, men ville foretrække at du skriver over PB smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring - byg selv
Kommentér på:
Spring - byg selv

Annonce