{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.153 visninger | Oprettet:

For tyk dværghamster? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nok forkælet min dværghamster for godt, han vejer 70 gram nu. Har prøvet at læse mig frem til hvad dværghamster normal vægt ligger på, men kan ikke rigtig finde frem til noget? Har læst mig frem til også at dværghamster gerne må være lidt tykke så har de det bare godt, men ikke for meget for så kan de dø af fedme. Jeg tænker om mit dværghamster på 70 gram vejer for meget så han måske er på vej til at dø af fedme, eller om han bare har det godt? Synes i han vejer alt for meget eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tyk dværghamster?
  • #1   17. okt 2013 Hej Stine. smiley

    Jeg har ikke selv den største viden omkring hamster men efter hvad jeg kan finde af info er 40-45 gram normal vægt. Så måske du skulle finde noget andet foder til ham med lidt mindre fedt indhold?


  • #2   17. okt 2013 Da du ikke skriver oplysninger om hvilken art det er (vinterhvid, campbells, roborowski.. hybrid?) kan det give dig forskellige svar på dit spørgsmål.

    Hvis vi snakker campbells/vinterhvide bør vægten ligge mellem 45-55g, hvorimod roboer er noget mindre. Om roboer kan jeg dog ikke sige så meget andet end at de er ufatteligt nuttede! smiley

    Hvis det er en hamster uden stamtavle du har dig, er det en hybrid. Disse bør have omkring samme vægt som campbells og vinterhvide, da det jo er en hybrid af de to arter.

    Det er en god idé at tage stilling til, om du synes din hamster ser harmonisk ud. Er den muskuløs, og vejer derfor lidt mere, eller forsvinder dens hoved snart indunder fedtlagene? smiley

    Jeg vejer typisk mine en gang om ugen for at holde øje med hvor meget de løbende taber sig eller tager på. Tager de meget på pludseligt, bør man være opmærksom på det. smiley


  • #3   17. okt 2013 Ps. Et ''normalt'' hamsters vegt ligger på 70-140 gram for hannen og 95-150 gram for hunnen. Så for et dværg hamster passer det vist meget godt med de 40-45 gram. smiley

    Jeg ved ikke om der findes forskellige racer indenfor dværg hamstere for så spiller det nok også en rolle, men uanset hvad tror jeg at dit hamster skal på en lille slankekur. smiley


  • #4   18. okt 2013 Alså nu ved jeg nu ikke hvilken art dværghamster det er smiley men jeg ved der findes slankemad til dem smiley

  • #5   18. okt 2013 Sandie J: det er en guldhamster der vejer så meget.

    Stine L: jeg gætter lidt på det er en hybrid du har dig smiley og de skal som alpha skriver veje 45-55 gram.

    Hvad foder du med? Solsikkefrø og melorme feder rigtig meget, og er også de fleste hamsteres liveret, det kan evt være det den guffer for meget af?


  • #6   18. okt 2013 Tusind tak for alle de svar!

    Hamsteropdrætt: det er uden stamtavle, men ja jeg synes han ser harmonisk ud, og hans hoved og fødder forsvinder ikke det det der også forvirret mig lidt når jeg vejer så meget for han løber stadig rundt og er ligeså glad og ligner et almindeligt dværghamster. Jeg ved ikke rigtig hvad race det er, da manden ikke viste det har altid troet det var et sirbisk faktisk..

    Susse: den har aldrig fået melorme, men tilgengæld elsker den solsikkefrø og har den fået for meget af i starten - jeg har skåret hårdt ned på det men den har jo gemt mange forskellige steder.

    Jeg vil prøve at købe noget andet fodder. Men tror i den ligger der hvor den kan dø af fedme? smiley


  • #7   18. okt 2013 Den sibiriske dværghamster findes ikke, men er et udtryk dyrhandlere har fundet på, for at kunne sælge hybriderne bedre. Folk ville nok spørge om spørgsmål de fleste dyrhandlere ikke kan svare på, hvis de skrev "Hybrid dværghamster - 90 kr." på skiltet.

    Der findes rigtigt mange forskellige former for foder.
    Alt hvad der findes under frugter feder ikke særligt meget, men er til gengæld super godbidder. Herhjemme er det bl.a. honningmelonen, der er et kæmpe hit. smiley

    Se evt. her (link fjernet)


  • #8   18. okt 2013 Hehe når okay kan jeg godt forstille mig. Det lyder godt må prøve noget frugt så.

    Men som sagt ser han meget harmonisk ud, vægten siger bare noget andet - vil du tænke han var i fare for at dø af fedme?


  • #9   18. okt 2013 Send mig et billede smiley

    Jeg kan selvfølgelig ikke vurdere om den er sund og rask indvendig, men jeg kan da godt se forskel på en overvægtig hamster, og en normal hamster. smiley


  • #10   18. okt 2013 Super tusind tak her er billedet :):

    profilbillede
  • #11   18. okt 2013 Du får lige et til for at være sikker smiley

    profilbillede
  • #12   18. okt 2013 Han ser ganske enkelt bare stor ud i bygning, men ellers ikke. Tror ikke han er voldsomt overvægtig - det ser det i hvert fald ikke ud til.

    Hamsteren på billedet her er overvægtig - han vejede 62g. på billedet, men er også en temmelig lille han af bygning, hvilket får hans fedme til at se endnu værre ud. Han er dog nu i fornuftig form igen smiley


    profilbillede
  • #13   18. okt 2013 Okay tusind tak det jeg virkelig glad for :)! Var så nervøs.

    Ja han ligner en lille buttede en, godt nok en sød lille buttede dreng :). Godt han er i form igen smiley

    Tusind tak for hjælpen :)!!


  • #14   18. okt 2013 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
For tyk dværghamster?

Annonce