{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål (kanin) {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min ene kanin tulle har tynd mave og når han så er ude skodder han over alt og det er så på mit gulv og det sidder fast. Det er lidt underligt han har det for han har fået det som han plejer at spise.
Mine spørgsmål er:

1) hvad skal jeg gøre for at han ikke har tynd mave ?

2) skal jeg tag ham ud alligevel vel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål (kanin)
  • #2   15. okt 2013 Mange tak smiley

  • #3   15. okt 2013 Hvad får han at æde?

  • #4   15. okt 2013 Kanin piller blandet med noget jeg ikke kan huske hvad hedder så her er et billed af det. Og han får 1 dl om dagen smiley

    profilbillede
  • #5   15. okt 2013 1 dl virker at ret meget for sådan en lille kanin. Tørfoder er kun tilskud, ikke grundfoder. Dvs det skal ikke bruges til at mætte kaninen, men kun sørger for at den får de nødvendige vitaminer, mineraler osv.

    Dens grundfoder skal være hø eller græs. Det er ligesom fx heste. Begge dyr er småspisere og skal derfor hele tiden have lidt i maven af gangen, af stråfoder. En hest får også kun kraftfoder som tilskud, den ville få rigtig dårlig mave og mavesår hvis den fik meget kraftfoder i forhold til stråfoder. Det er det samme med kaninen.

    Så giv den massere af stråfoder og skær ned i kraftfoderet. Og suppler med grønt smiley


  • #6   15. okt 2013 Celina: Jeg har lige været inde og kigge på kaninens galleri, og der står den vejer omkring 1,7 kg. jeg vil bestemt ikke mene det er for meget, jeg giver mine mindst 1 dl, nogle får 2 efter behov.
    jeg blander heller ikke noget, fodre kun med piller, og ved det bestemt er den rigtige kost mine kaniner får.
    Og hvis den evt har tynd mave, vil jeg ikke anbefale grønt, hvor der tit er ekstra meget vand i.


  • #7   15. okt 2013 Trine: 1,7 kg er en lille kanin. 1 dl piller er meget.

  • #9   15. okt 2013 1 dl foder er meget, Trine. Mine fuldvoksne får ½ dl om dagen suppleret med hø og gulerødder og nogle gange får de mindre, hvis de ikke har fået så meget motion og lagt sig lidt ud. Den eneste der får 1 dl er min belgiske hare.

  • #11   15. okt 2013 Tak for hjælp
    Så vil jeg skære ned for fodret.
    Celina: denhar altid adgang til hø.
    Og stumpen så lader jeg ver med det blandede fodre smiley


Kommentér på:
2 spørgsmål (kanin)

Annonce