{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Ind til Vinter.... {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har min fransk-vædder han til at gå ude i vores hønse gård. .. Det har han gjort i snart 2 måneder... Tænkte bare på.. At når der ikke længere er nok græs til ham, skal han ind (Ind som i, ind i stalden i sit gamle bur) Kan man godt bare tage ham ude fra også direkte ind, så'rn i November? eller hvad?

-Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ind til Vinter....
  • #2   10. sep 2013 Jo? Han er blevet Kongen af hønsegården smiley Hvad er der galt i det?

  • #4   10. sep 2013 Der kan også ske så mange ulykker ved så mange ting... Men det var ikke det mit spørgsmål lød på...

  • #6   11. sep 2013 Da min Belgiske kæmpe blev flyttet ud, kunne jeg se han bestemt ikke ville ind igen.. Han går fint ude (med stort hus self.) hele året rundt.. de eneste dage han bliver inde er hvis det blæser eller står ned i lårfede stænger smiley små dryp og snevejer er han total ligeglad med smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #7   11. sep 2013 Hvis der er temperatur forskel i stalden og udenfor skal kaninen ind nu, så han ikke når at få vinterpels.

  • #9   13. sep 2013 Det kan åbentbart godt lade sig gøre at have høns og kaniner. Troede heller ikke på det før jeg så det.
    Jeg har en veninde, der har 2 kaniner og deres 6 høns sammen, da lever i skøn forstand i hønsegården. Da hun fik kaninerne, lukkede de af til hønsegården med et kraftigt net for til kaninerne. Det gravede de sig hurtigt under (plus under hønsegården), og "flyttede" ind i hønsegården Jeg har æret med til at lukke hønsene ud nogle dage, og når de bliver lukket ud hopper de 2 kaniner også ud i deres indhegnede have, og løber selv ind i hønsegården og kan komme videre nedenunder igennem det hul i jorden til buret, når hønsene bliver lukket ind. Det plejer faktisk at se ret hyggeligt ud at både kaniner og høns græsser på plænen
    Mette *Klemensmarks kaniner* Emne rykket fra Off topic til Generel diskussion smiley


  • #11   13. sep 2013 Stumpen og Stald Bosak: Fordi det funger fint. Hønsene er bange for ham. De gør ham ikke noget og han gør ikke dem noget.

    Simse: Vil tro der er 3-4 grader til forskelv...


  • #12   13. sep 2013 Line - Stald Boak og Stumpen: Fordi det fungere fint. Hønsene er bange for ham.. Hønsene gør ikke ham noget, og han gør ikke dem noget.

    Simse: Vil tro der er 3.4 grader til forskelv..


  • #14   13. sep 2013 Jeg synes det er en dum ide have dem samlet, jeg er blevet hakket en gang lige i benet, af en dum hane, og det gjorde nas -.-.

    Men det er selvfølgelig dit eget valg, men du skal tænke hvor galt det kan gå, hvis din kanin bliver ramt i øjet.

    Det er selvfølgelig ikke helt det samme som at have 2 fertile kaniner sammen, dog kan det da Samlignes med hvor galt det egentlig kan gå, hvis man endelig skal sætte dyr sammen, så skal man nok sætte sig lidt ind i deres måde at være på.


  • #16   13. sep 2013 hvornår lærer folk at passe deres?
    Mette spurgte ikke om hendes kanin kunne gå sammen med høns, men om den kunne flyttes ind til vinter! så svar da på spørgsmålet i stedet for at snakke uden om og have så f*cking travlt med at hun har kanin sammen med høns.. Jeg kender ikke Mette personligt, men har en tiltro til at hun ved hvad hun laver.

    Jeg kunne da godt finde på at sætte en kanin sammen med høns, bare ikke min da hun er for nervøs og stresser for meget over det...


  • #19   13. sep 2013 Alle har ret til at kommentere, så længe det forgår på en pæn måde.

    Lucky nu er det så heller ikke dit arbejde at fortælle om vi skal blande os eller ej, og så vidt jeg ved, kan du også godt lide at blande dig smiley


  • #20   13. sep 2013 2 forskellige dyrearter = 2 forskellige "bure

    Svære er den altså ikke


  • #22   13. sep 2013 nå så hund og kat skal ogå have hver deres "bur" ?


  • #25   13. sep 2013 Lucky: Hvis du endelig skal sammenligne noget med Høns og kaniner, skal du jo nok vælge dyr der går i bur, ikke hunde & katte der har mulighed for at komme væk fra hinanden. Jeg ved ikke om de er klogere, men de har et andet instinkt end Kaniner og har derfor lettere ved at tilpasse sig af den grund, og det er selvfølgelig heller ikke alle katte og hunde der kan sammen.

  • #26   14. sep 2013 Alt efter hvor stor løbegården er har hønsene da også mulighed for at komme væk fra kaninen og omvendt .. Fokkens altså -.-" jeg samlingnede ikke i den forstand at hund og kat i forhold til kaniner og høns, men i forhold til 2 arter går sammen ..

  • #27   14. sep 2013 Hvis man virkelig vil spille dum kan det jo altid vendes sådan.

    Man sætter da ved gud heller ikke skildpadder og marsvin sammen. Eller ørkenrotter, og hamster. Eller en ko og skildpadder, eller en ko og høns.

    Altså jeg kunne jo blive ved. Hunde og katte kan man ikke sammenligne og drage ind i den med 2 arter = 2 bure. Det bør enhver fornuftig person kunne tænke sig selv.



  • #29   14. sep 2013 Hov hov ikke ALLE høns larmer.. Kommer også an på hvor mange høns der er... Og forresten hvorfor så ikke lade Mette have sin kanin inde ved hendes høns hvis hun har lyst til det? Hvis det går galt skal hun jo nok gribe ind ikk'?

  • #31   14. sep 2013 Hej Mette

    Det vil være en god idé at flytte din franske vædder indenfor, inden der kommer sne og frost. Skulle han så nå at sætte vinterpels, vil denne blot blive fældet af igen. Dog skal du være påpasselig når du sætter ham ud til foråret igen, og du bør vente til natte temperaturen er omkring eller over 8 grader.

    Og hvad angår hele høns/kaniner debatten, kunne man blive bekymret for, om Mette overhovedet har lyst til at spørge gnavergalleri's brugere til råds næste gang hun er i tvivl. Man kan sagtens fortælle sin mening uden kulørte og nedsættende udtryk..

    Personligt ville jeg nok ikke lade kaniner og høns/andre fugle bo i samme gård. Mest af alt pga. af de sygdomme, som fugle kan smitte kaniner med, men osse, som andre har været inde på, at racerne rent ernæringsmæssigt ikke passer sammen.
    Vores hønsegård ligger lige ved siden af stalden, og det er min opfattelse, at kaninerne er langt mere nysgerrige og frembrusende overfor hønsene end omvendt, når de mødes på hver sin side af nettet..
    Dog må man have forståelse for, at høns er i stand til at forsvare sig med vingerne, næb og klør. Det kan få et uheldigt udfald, hvis en høne føler sig trængt op i en krog.

    Jeg tror dine høns vil værdsætte, at din franske vædder fik sin egen indhegning til foråret, så de kan skrabe og sandbade i fred uden at skulle være nervøs for kaninen.

    Held og lykke med dine høns og kanin fremover smiley


Kommentér på:
Ind til Vinter....

Annonce