{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ørkenrotter/mus/hamster
  • #1   11. jul 2013 Jeg har ørkenrotter, hamster, og dværghamster.

Ørkenrotter: De bliver 3-5 år, og er flokdyr, elsker at grave, og gnave, og gnaver alt hvad de får i stykker, så madskåle af keramik (dem kan de ikke gnave i) huse af træ, det er også sundt for deres tænder, man skal forvente de nok får brug for nye huse 1-2 gange om året. de skal have hø til rede og til at spise, og helst terrarium at bo i, dog kan plastik bure godt gå, bare de har nok at gnave i. Jeg giver mine mad en gang om dagen, altid adgang til frisk vand (det ved du jo) også får de noget pap at gnave i, æggebakker, toilet ruller, og hvad man ellers lige har af pap, en tur i ovnen et par minutter ved 75 grader eller mens ovnen varmer op til evt aftensmad eller kage..
    De er ikke det nemmeste dyr at gøre tam, det kan sagtens lade sig gøre ingen tvivl, men det kræver man holder det ved lige hver dag, bare en uge kan gøre de ikke er så vand til en længere..

Hamster og dværghamster:
    De kræver den samme pasning. De skal bo alene, altid have adgang til mad, og frisk vand, de er nataktive, og sover derfor om dagen. De er nemmere at gøre tamme, i sær hvis de kommer fra et godt sted, som f.eks. en opdrætter.
    Hamstere må ikke få hø/halm, da det kan skade deres kindposer, husk at hamstervat ikke er egnet til hamstere, men bare er for at dyrehandlere har noget at tjene penge på, ligesom mineral, salt- og kalk sten. Som rede materiale kan du bruge toiletpapir revet i stykker. I buret kræver de hjul, hus og et godt tykt bundlag, da de graver deres mad ned. Mine har også rør, stiger, og andre ting at klatre på, da jeg har oplevet at alle mine dværge har været meget glade for at klatre. De skal helst ikke bo i et tremmebur, da de nemt kan slippe ud.
    Levetid er ca. 2 år, men de kan godt blive 3 år også.
    Hos dværghamstere er der hybrider (de fleste dyrehandlere kalder dem sebiriske, men den art findes ikke) det er en krysning mellem cambell og vinterhvid, som desværre har en del sygdomme med sig i de fleste tilfælde, så dem skal man helst gå en bue uden om.

Det jeg elsker ved hamster er at selvom det er så lille et dyr, kan man bare få et vildt godt forhold til dem, og de har hver deres personlighed.

På billedet ses mine første hamstere, det var en han og en hun (Tulle og Bølle) og de boede sammen da vi fik dem, og fik en del unger. De var hybrider, Tulle døde af en blodprop, og Bølle af kræft.

profilbillede
  • #2   11. jul 2013 Hvis ikke vi boede så langt fra hinanden var du velkommen til at komme og kigge på mine dyr.. Men jeg bor i Jylland.

• #5   12. jul 2013 Rigtigt flot indlæg, Susse!

• #6   12. jul 2013 Jeg vil helst ikke have nataktive dyr... Findes der også ørkenrotte opdrættere?

• #8   12. jul 2013 Alpha: tak smiley

• #9   12. jul 2013 Milly: Yep det er jeg bl.a. Men ørkenrotter er mere aktive end hamstere.. Men hverken hamster eller ørkenrotter er nusse pusse dyr, de er livlige.. Dog har jeg en ørkenrotte som elsker at sove i min hånd..

• #10   12. jul 2013 ørkenrotter er "hverken eller" - de har en døgnrytme der siger aktiv i 4-6 timer, sove 4-6 timer - og så gentager de... så de er aktive både i dagtimerne og i nattetimerne, afhængige af deres rytme smiley
    Mine er vågne til morgen/formiddag, så igen eftermiddag/tidligt aften smiley ud på natten hører jeg dem stort set ikke, men lur mig om ikke de er vågen omkring midnat-ish smiley

Hamstere kan man - afhængig af art! - godt vende døgnrytmen på, hvis man er konsekvent smiley mine guldhamstere især fik jeg altid vendt døgnrytmen på, så de var vågen både morgen og eftermiddag/aften i flere timer smiley

• #11   12. jul 2013 Mine hamstere er vågne mellem 10 og 11 om formiddagen der gider de dog ikke snakke der vil de bare spise. Også vågner de igen omkring kl. 20-21 om aftnen også vil de rigtig gerne ud at lege (hver for sig selvfølgelig)

• #12   12. jul 2013 Jeg tror lidt at jeg hælder mest til ørkenrotter.. Men skal både ørkenrotter, mus og hamstere have sandbad? smiley

• #13   12. jul 2013 hamster og ørkenrotter skal - ved ikke med mus smiley

Kommentér på:
Ørkenrotter/mus/hamster

Annonce