{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.559 visninger | Oprettet:

Strøelse indendørs eller ej. {{forumTopicSubject}}

Grundet kommentar på min salgsannonce omkring et bur, bliver jeg lige nødt til at spørge.
Folk med stuekaniner, med tilhørende bur, bruger i strøelse i bunden? Jeg har, da vi anskaffede os kaninen, og efter råd fra avler, ikke puttet strøelse hos vores. Jeg har læst mig frem til, at de helst vil have bar bund, og Mundo ligger ofter og køler mave på det bare plastik. Han har selvfølgelig strøelse i hans kaninbakke.
Men, er jeg helt hen i vejret? Eller er det et at de emner, som folk er dybt uenige om, og folk bare mener deres? Og i så fald, hvis jeg tager fejl, og det er bedst med strøelse, hvordan pokker skulle det, kunne holdes rent med en kanin, der hopper ind og ud af buret som det passer den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse indendørs eller ej.
  • #1   28. jun 2013 Jeg har bare antaget de skal have størrelse i, og ja, jeg støvsuger eller fejer mange gange om dagen.. Men jeg ved ikke hvad der er "rigtigt" eller "forkert" smiley

  • #2   28. jun 2013 Syntes det er godt du ikke bruger strøelse; Det ville jeg heller ikke gøre, fordi;
    Det er lettere at toilet-træne.
    Kaninen bliver ikke så let forvirret over at blive toilettrænet.

    Men, det eneste der gør mig sådan lidt i 'hmm'-humør er at det er koldt på gulvet uden strøelse- Prøv at købe noget hvor han kan varme sig el,. noget, da det kan blive rimeligt koldt på gulvet uden strøelse. Du kan selv lave noget ud af gammelt tøj. Bare skriv hvis jeg skal linke linket.

    Ellers kan du selvfølgelig købe det- men det er overpris, når det er så nemt at lave.


  • #3   28. jun 2013 Selvom vi kun har i toilettet, er der da alligevel hamp og hø/mad rundt omkring i stuen. Jeg må indrømme, at ideen om at skulle støvsuge mere end jeg gør i forvejen, ikke tiltaler mig.
    Det ved jeg heller ikke. Men har da undersøgt det, og min søster har snakket med en der avler kaniner, og generelt undersøgt forums både danske og engelske, der har kaniner på lige fod med hunde og katte.


  • #4   28. jun 2013 Jeg overvejer at fjerne størrelsen hos min, fordi hun skubber det væk..

  • #5   28. jun 2013 Missbims, jeg ville ikke umiddelbart ligge noget i bunden, lige netop fordi jeg kan se han nyder der er køligt. Lige med det samme det bliver varmt, selv som i dag, vil han helst være i buret og kommer først ud når det bliver kølig til aften.

  • #6   28. jun 2013 Ja, men på vinterhalvåret ville det være en god idé- Der kan det godt blive koldt på gulvet. smiley

  • #7   28. jun 2013 Præcis, vi have nemlig lagt tæpper i i starten, og det blev bare skubbet og kastet væk, så han kunne ligge på bunden, og det tog jeg som en hentydning til, at han fortrak det jeg havde læst mig frem til (og det gjorde det lettere at toilet træne ham, efter alt var fjernet, tog det kun 3 dage (med et par tisse uheld i sofaen) og efter neautralisering totalt renlig).

  • #8   28. jun 2013 Vi har en meget varm lejlighed, og vi bor på 2. sal, med underboer det bestemt ikke vil fryse, så der er aldrig fodkoldt.
    De varme rør, lige ved siden af buret, er glohede hele vinteren (og sommeren ind til videre), så der bliver ikke koldt ved ham.


    profilbillede
  • #9   28. jun 2013 Så husk at det ikke skal bliver for varmt.

  • #10   28. jun 2013 Kan jeg gøre noget rigtigt? (;
    Jeg har styr på hvor varm han bliver, jeg mærker ofte på ham, og ser om han trækker vejret hurtigere og sådan.
    Nu var debatten ikke om hvorvidt jeg kan finde ud af at passe min kanin, men om hvorvidt folk mente der skulle være strøelse hos en stuekanin (:


  • #11   28. jun 2013 Jeg bruger strøelse og har 3 kaniner indendørs. Jeg ville synes, det var synd at fjerne det, da de ville glide rundt i buret så, det er jo glat. Jeg bruger spåner og halm, og mine har også toiletbakker og bruger dem eksemplarisk smiley Når det er varmt skubber de strøelsen væk i det ene hjørne f. eks og ligger på bar bund, det styrer de helt selv, men tror de elsker at putte i halmen smiley

  • #12   28. jun 2013 Jeg tror at det er ubehageligt uden.

  • #13   28. jun 2013 Husk også at det skal være lidt mørkt, men ikke for mørkt. Det må hellere ikke være for lyst. Og kaniner må heller ikke stå i træk.. Også skal de helst være hævet lidt over jorden, men ikke for meget, det skal jo helst være helt perfekt. smiley
    (Og hvis nogen er i tvivl, så er det ment ironisk smiley )


  • #14   28. jun 2013 Han glider ikke rundt i buret mere end han gør på stuegulvet (: Da vi havde noget hos ham, var det bare som om han var sur på det, og det skulle ordnes. Han havde det den første uge, og virker virkelig ikke til at have savnet det.
    Han har stort set hele dagen, adgang til hele stuen, og får legetiden i soveværelset (hvor der er gulvtæppe) under opsyn, så jeg kan bare kun se, hvor meget det virkelig ville svine med hamp i pelsen? smiley


  • #16   28. jun 2013 Vores stuekanin har et tæppe i bunden og et toilet med spåner i hjørnet smiley

  • #18   28. jun 2013 Sådan ser Mundos bur ud lige pt, men jeg har lige i dag bestilt et større.

    profilbillede
  • #19   28. jun 2013 Jeg er enig med Errebo, tror også at det er ubehageligt for kaninen uden. Dengang mine kaniner stod indenfor havde de altid strøelse i bunden.
    Du siger at den godt kan lide at køle maven på plastikket - det kan den sagtens gøre selvom der er strøelse i? Om sommeren skubber mine kaniner bare savsmuld og halm væk og laver en bar plet som de så ligger sig på. smiley


  • #21   29. jun 2013 Jeg vil faktisk også gerne vide, hvad der ligger til grundlag for, at det skulle være ubehageligt for kaninen. Jeg kan se det ville være ubehageligt for mig, fordi selv hamp sætter sig i pelsen, og bliver smidt rundt i hele lejligheden.
    Jeg tror virkelig ikke det er til gene for ham, så jeg synes ikke man skal gøre det besværligt for sig selv.


  • #22   29. jun 2013 Der er en problematik omkring coccidier, hvis man ikke bruger strøelse.

    Ligeledes er der fodringsmæssige problemer, hvis kaninen ikke får dækket sit behov for strukturrigt foder gennem hø og halm.

    Jørgen


  • #23   29. jun 2013 Hvordan skulle det kunne give ham dårlig maveJørgen? I forhold til manglende hø eller?
    Mundo har altid adgang til hø, både i hans katte/kaninbakke, ofte i hans madskål og en høpose hængende på siden af buret, fyldt med hø.


  • #24   29. jun 2013 De spiser også halm smiley

  • #25   29. jun 2013 Min bor i stuen. I hans bur har han biobase i bunden og halm ovenpå. Han elsker at rode rundt i halmen og flytte på den.
    Udenom buret er hans løbegård - der er ikke strøelse - kun nogle tæpper han kan rode med.

    Han får masser af hø i buret, gulerødder og andet grønt - oftest i løbegården og kaninpiller i madskålen i buret.

    Man kan sagtens undvære bundstrø - det er jo en vanesag for kaninen (om det er ubehageligt eller ej).


  • #26   30. jun 2013 Det er rart at høre, at ikke alle mener jeg er helt galt på den.


Kommentér på:
Strøelse indendørs eller ej.

Annonce